Maf contactslot..

Gestart door ReverendNL, 22-04-2016 15:17:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ReverendNL

Heren,

Ik dacht dat er al meerdere forummers met dit gebeuren waren, maar als ik de 854 start en dan de contactsleutel niet 1 millimeter terugdraai... blijft mijn abs lampje branden en doen de richtingaanwijzers het niet.. Wie heeft voor mij informatie??

Gr,

Laurens

cornelis-b

Elektrisch deel contactslot defect, even een op de sloop een scooren en dan weer hopen dat hij weer een tijd mee kan.

Het deel is te reviseren maar dan moet je hem open maken door de drie "geponste" vergrendelingen uit te buigen, daarna met remmen reiniger het oude vet verwijderen en dan nieuw LMX op de glijdende delen en de kogel aan brengen en de "geponste" lipjes na het weer goed in elkaar zetten terug te tikken met bv een dikke schroevendraaier.

Het probleem met dit deel van het contactslot is dat het gebruikte vet keihard wordt en het slot niet meer in de juiste stand terug komt waardoor meerder contacten in het slot contact maken dan juist is, vandaar dat je de sleutel moet terug draaien om de juiste stand te krijgen en geen foutmelding zoals bv het ABS / Tracs lampje.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Nieuw kost het ding 54 euro bij de dealert....

ReverendNL

Citaat van: Dirk342 op 22-04-2016 19:39:37
Nieuw kost het ding 54 euro bij de dealert....
Mwah, lijkt mij dat ik daar niet voor kan tobben Dirk... Ik heb ze bij Scandcar veel duurder gezien.

jkV70

Heeft iemand geprobeerd WD-40 in het slot te spuiten?
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

ReverendNL

Citaat van: jkV70 op 22-04-2016 21:04:22
Heeft iemand geprobeerd WD-40 in het slot te spuiten?

Nee, ik heb de 850 nog maar net en haal het slot er gewoon uit. Ik heb hem voor de hobby dus hij mag best stilstaan tot hij echt helemaal 100% is... Je koopt zo'n auto voor een appel en een ei maar dan begint het pas..

Lammert

Citaat van: jkV70 op 22-04-2016 21:04:22
Heeft iemand geprobeerd WD-40 in het slot te spuiten?
Het elektronisch deel zit aan de andere kant van de stuurkolom als het contactslot zelf. Ik vermoed dat het een aardige kliederboel wordt als je dat met WD40 via het contactslot probeert te bereiken ;D . En dan nog zou het waarschijnlijk niet of hooguit heel kort helpen. Een onderdeel van 5 tientjes en 15 tot 30 minuten werk en je kan er weer 200.000 km tegenaan

Lunadust

Citaat van: jkV70 op 22-04-2016 21:04:22
Heeft iemand geprobeerd WD-40 in het slot te spuiten?


Inzepen met bier werkt beter.
Of even naar tiel kijken, daar woont Jomanda toch?

Electrisch gedeelte zit aan de achterkant. Heeft niks met de sleutel te maken.
En nogmaals voor de hardnekkige eigenwijzerikken.
Wd40 is een glijmiddel geen smeermiddel.
Techneut, geen dichter.

cornelis-b

Je kunt natuurlijk 50 euro uitgeven maar daar kan je ook een lekker stukje vlees voor kopen. Intern kan er eigenlijk niets stuk en het is puur het vet wat voor problemen zorgt. Het openmaken is zo gebeurt en het reinigen en voorzien van nieuw vet ook. Ik was met 20 minuten klaar en het werkt weer als een nieuwe.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Boeijke

Heb er toen ook gewoon een nieuwe in gehangen
1e keer gewisseld voor een gebruikte. 3/4 jaar later weer hetzelfde probleem. Schoon gemaakt. Ging ook half jaar goed. Toen maar gewoon een nieuwe er in voor die 50 euro
Dan maar hapje vlees minder die week. Beter als dat gedoe iedere keer op de ongelukkigste momenten.

hansje

Een wijs man in Nijmegen heeft mij ooit eens verteld om die "toei" nooit meer te gebruiken, wat ik dan ook niet meer doe

ReverendNL

Citaat van: Boeijke op 23-04-2016 13:21:40
Heb er toen ook gewoon een nieuwe in gehangen
1e keer gewisseld voor een gebruikte. 3/4 jaar later weer hetzelfde probleem. Schoon gemaakt. Ging ook half jaar goed. Toen maar gewoon een nieuwe er in voor die 50 euro
Dan maar hapje vlees minder die week. Beter als dat gedoe iedere keer op de ongelukkigste momenten.

Voor mij is het geen probleem om 3 weken vegetarier te zijn als dat mijn Volvo ten goede komt!

Fred58t

Ik worstel ook al een tijdje met dit probleem en het vreemde is dat  deze storing alleen maar optreed als de auto een tijdje in de zon heeft gestaan. Ik kan het verband niet leggen en dacht eigenlijk aan het ontlastrelais en in tweede instantie aan het contactslot.
Opmerkelijk was wel dat meestal na nog een keer starten alle feestverlichting weer aanging maar afgelopen vrijdag ben ik 36 km naar huis moeten rijden zonder richtingaanwijzers :eusa_pray:

Ik ga die tip over 1 mm terugdraaien van de contactsleutel eens uitproberen zodat ik het zeker weet.