JeroenS70 zijn C70

Gestart door JeroenS70, 15-02-2016 22:53:02

Vorige topic - Volgende topic

JeroenS70

Hallo,

zoals een tijdje terug beloofd. ;D
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,78600.0.html

Hier het verhaal van mijn S70 en mijn C70.

met deze Volvo ben ik begonnen.
Zo zag de S70 eruit een paar weken voordat deze weg ging naar de sloop.
Eerst lag hier een 2.5T motor in maar dit bleek al vrij snel niet zo'n hele goeie motor te zijn.
Zoals bij een paar mensen vast wel bekend is is dat deze motoren wel eens een gescheurd onderblok hebben.

Toen was bij mij de keuze snel gemaakt en dat was een T5 erin hangen.

Hier was de oude 2.5T er uit gehaald.
En na een tijdje sleutelen en wat andere nieuwe onderdelen was dit het eind resultaat. :eusa_dance:

Niet slecht dacht ik zelf :P
Maar na 500km kwam er weer een probleem aan het licht en dat was een lekke kop.
Wat een mazzel ik kan alweer gaan sleutelen, ondertussen had de auto al langer stil gestaan dan dat ik er in kon rijden.
Maar ja een Volvo die stil staat dat hoort natuurlijk niet :P dus maar weer begonnen met sleutelen.

De cilinderkop weggebracht en weer prachtig schoon terug gekregen en gevlakt natuurlijk.
Hier heb ik ongeveer 1000km mee kunnen rijden en de auto bleef behoorlijk veel roken,
en de motor had een behoorlijk hoge carterdruk.

Toen was ik wel een beetje klaar met al het sleutelen en ik besloot mijn verlies te nemen en opzoek te gaan naar een andere Volvo die wel goed was.

Zo kwam ik uit bij een mooie C70 die wel een beetje liefde kon gebruiken maar verder reed de auto prima en de automaat schakelde ook perfect.
Dus toen heb ik deze C70 gekocht.

Alleen jammer genoeg de rit naar huis overleefde de motor niet.
Na wat delen te hebben uitgewisseld bleef de motor niet goed lopen en toen besloten een compressie meting te doen.
Cilinder 3 had bijna geen druk. Na een lek test bleek dat er een lekkende klep was.

Dus gelijk de kop eraf gehaald en toen bleek dat er dus een behoorlijk gat in 1 van de uitlaat kleppen zat.
Dit is vermoedelijk gekomen doordat de motor intern behoorlijk vervuild was waardoor de klepstoters vast zaten.
Hier heb ik een paar van los gedrukt in de bankschroef en daar was behoorlijk wat kracht voor nodig.
Toen gelijk besloten de motor er maar helemaal uit te halen en te laten controleren op slijtage.

Dus alles weggebracht en hopen op goed nieuws.
Twee dagen later weer bij het revisie bedrijf langs gereden en hier werd mij verteld dat het verstandiger was om een andere motor te zoeken in plaats van deze weer op te lappen.

Dus toen op zoek naar een andere motor en die was gelukkig vrij snel gevonden.

Het werd een B5234T3 zoals sommigen van jullie wel weten past dit niet zomaar in een 98er.
Hier een foto van het nieuwe motorblok met de nodige aanpassingen.
Uiteindelijk ook besloten dat ik dan alles maar aan zou pakken en gekozen om de auto ook om te bouwen van AT naar MT.

Hier ontbreken helaas wat foto's van het aanpassen maar zo ziet het er uit als alles er weer in zit :D

Zo heb ik eindelijk de eerste 10.000km kunnen rijden zonder problemen :D
Dus nu eindelijk ook weer wat tijd en geld om de auto verder netjes te maken.

Dingen die nu nog op de planning staan zijn:

3inch downpipe aanpassen zodat de cat er tussen weg kan.
302 Remmen + nieuwe remslangen
Nieuwe schroefset
en nog opzoek naar een setje zomer velgen.

Gr Jeroen Spoelstra.

JuT5R

Wat een pech, maar nu op de goede weg ;D

*Rijmt*

JeroenS70

Moet die motor van jou er weer uit JuT5R?  ;)

MartijnGLT

Gelukkig nu eindelijk een mooie en goed rijdende wagen nu maar hopen dat het goed blijft  ;D

elianmars

Jee, wat een pech heb je gehad, zeg  :eusa_shifty:

Sseventy

Goed bezig! Volvo for life :D

Citaat van: JeroenS70 op 15-02-2016 23:04:29

Rijdt hij alweer?

JeroenS70

Citaat van: Sseventy op 16-02-2016 20:21:50
Goed bezig! Volvo for life :D

Citaat van: JeroenS70 op 15-02-2016 23:04:29

Rijdt hij alweer?

Nee nog niet maar daar word aan gewerkt :D

JeroenS70

Goedemorgen,

gister mijn aangepaste downpipe binnen gekregen.

Ben benieuwd wat voor geluid de C70 straks maakt. :evil:

johan1989

Wauw wat een pech op pech...
Hopelijk houdt je de moed erin.. :)
Custom made door die cross-sport-toko?

JeroenS70

Haha nee deze heb ik een keer gekocht via dit forum. Weet zo even niet meer van wie :D
Dit was een gewone Ferrita 3inch downpipe en daar is bij European Tuning een 200cel cat tussen gezet.
En nu heb ik hem zo laten aanpassen dat de cat er alleen tussen moet voor de APK :evil:

Woger

damn, hoop dat ik wat meer geluk heb met mijn aankoop  :o
Maar ja, dan kan het alleen maar beter worden  ;)

JeroenS70

Zo na lang zoeken eindelijk een setje zomer velgen gevonden.
MartijnGLT (mijn broer) belde mij vorige week op een ochtend op dat hij een mooi setje had gevonden. :eusa_dance:
Dus stuurde hij mij een linkje van marktplaats, het ging om een setje BBS Nebula.
Omdat ik aan het werk was heeft hij voor mij een afspraak gemaakt en heb ik ze zaterdag opgehaald
voor maar 300euro ;D

Helaas wel een beetje stoeprandschade maar dat word binnenkort gefixt 8)

Woger

Mooie wielen!
Maar hoe fix je die stoeprand schade? Overspuiten?

JeroenS70

Ga dit niet zelf doen, ik laat het doen door een bedrijf denk ik.
Deze velg die je nu ziet is een van de mooiste, en er zijn twee waarvan de rand waarschijnlijk moet worden opgelast.
en hier heb ik helaas de middelen niet voor en kan ook geen allu lassen  :eusa_doh:

Woger

Hmm.. ben benieuwd naar het eindresultaat.  :)