Guard1 af te sluiten ?

Gestart door jan76, 16-02-2016 20:35:13

Vorige topic - Volgende topic

jan76

Sinds gisteren ben ik in bezit van een 850 met een Guard1 alarm.
Alarmkastjes zitten er bij maar werken niet, geen probleem want ik heb het alarm niet nodig.
Maar, vandaag tijdens het rijden een paar keer gehad dat de auto uit wilde vallen en het alarm wilde gaan loeien maar met een keer de koppeling op laten komen blijft de auto aan de gang en gaat de sirene uit.
Ook gaan er allerlei dashboardlampjes aan en uit tijdens het rijden, heb zelf het idee dat dit komt door (een storing in) het alarm.

Is dit alarm af te sluiten/ uit te schakelen, liefst dat mijn cv op de sleutel het dan nog wel doet ?

volvobug

Kan ook een dynamo of accu zijn die op zijn eind is misschien?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lostimmos

Ik vermoed stiekem eerder wat volvobug noemt! Heb ook zoiets gehad

de geneRaal

Als er lampjes branden op je dashboard en je verlichting brand aan alle kanten zwak en verkeerd dan kan je ervan uitgaan dat er een massa probleem is.
Been there and got the T-shirt
Blackstone under construction

jeroen74

Het alarm kan alleen de bediening van de startmotor onderbreken. Zeer zeker geen allerlei controle lampjes bedienen. Dynamo is mijns inziens de eerste verdachte aangezien het signaal voor het dynamolampje ook gebruikt wordt voor de zelftest voor een hele hoop andere lampjes.

Massaprobleem kan ook inderdaad erg vreemde verschijnselen geven.

Lostimmos

Het enige wat ik niet begrijp:"Alarmkastjes zitten er bij maar werken niet" en vervolgens:"liefst dat mijn cv op de sleutel het dan nog wel doet"

Wat werkt er dan niet als je CV het wel doet?

Wat betreft je vraagstuk: Massaprobleem of Dynamo zijn de grote verdachten! Zoals al genoemd is je alarm eigenlijk alleen een Startonderbreker.

jan76

Cv werkt op de sleutel, maar niet op afstand.

Dus alarm kan ik eigenlijk uitsluiten ?
Accu is nieuw dus maar eens onderzoek gaan doen naar dynamo of evt massa.

Bedankt voor de antwoorden tot zover !

Lostimmos

Ah! duidelijk verhaal qua CV/alarm.

Alarm doorstrepen en verder zoeken inderdaad ;)