Verwrongen koplamponderdeel

Gestart door Raf, 19-03-2005 16:23:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raf

Al een tijdje heeft de 850 last van koplampen die het ineens niet meer doen.
ok! slecht kontakt, dat verhelp ik wel even. niet dus. blijkbaar is de lamphouder (zie onder) verwrongen waardoor het veertje niet genoeg druk meer tegen de lamp zet.
dan bestellen we dat toch gewoon!
blijkt dat vadis het mij toch een beetje moeilijk wil maken.
er staan twee verschillende artikelnr's in vadis:
9178553 en 9178555
het eerste staat bij: "Koplampen. 1994- ALTER 2. R.H.T"
het tweede bij: "Koplampen. 1994- ALTER 2. L.H.T"

weet iemand waar dit op slaat?
zijn ze voor de linkerkant en de rechterkant?
of zijn ze voor links-rijdende en rechts-rijdende auto's?



Raf
De gustibus non disputandum est!

@®-

Ik heb het laatst ook gehad dat mijn koplamp het de ene keer wel deed en de andere keer het niet. Wat bleek het draadje met het stekkertje een draadbreuk had. Ik heb gewoon waar de breuk zat het draadje afgeknipt en een nieuw stekkertje op gezet.
Kan gewoom zo'n AMP (die van die gekleurde die je moet knijpen waardoor het draadje contact maat en vast zit) stekkertje met de breedste bek zijn. Moet je maar eens met de verlichting aan tegen het draaje tikken misschien doet die het dan weer even.

Raf

#2
Citaat van: Armin op 19-03-2005 16:36:04
Ik heb het laatst ook gehad dat mijn koplamp het de ene keer wel deed en de andere keer het niet. Wat bleek het draadje met het stekkertje een draadbreuk had. Ik heb gewoon waar de breuk zat het draadje afgeknipt en een nieuw stekkertje op gezet.
Kan gewoom zo'n AMP (die van die gekleurde die je moet knijpen waardoor het draadje contact maat en vast zit) stekkertje met de breedste bek zijn. Moet je maar eens met de verlichting aan tegen het draaje tikken misschien doet die het dan weer even.

Dat doe ik al twee weken! maar vandaag had ik de tijd om het zaakje eens wat nader te bestuderen (koplampen eruit gehaald dus).
maar het probleem is echt wel het onderdeel dat misvormt is. waarschijnlijk omdat ik altijd met de lichten aan rijd. als het in de zomer een keertje boven de 30°C gaat zal het in zo'n koplamp wel eens heel heet kunnen worden denk ik.

Raf
De gustibus non disputandum est!

baxie

l.h.t en r.h.t staat voor left hand traffic en right hand traffic.


s©ub@

ff bij de sloop nieuw binnenwerkje uit een koplamp halen; kost nagenoeg niks...
Misschien heb ik er zelfs nog wel 1 liggen voor je Raf, ik zal wel us kijken..

Linkse of rechtse koplamp?
PB anders ff (had maar eerder gezegd; heb je pa vandaag nog gezien) ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!