De Groene Japanner! Toch maar een Blog (MTE Remap en Werkend Basis Alarm)

Gestart door Lostimmos, 17-02-2016 23:34:18

Vorige topic - Volgende topic

Lostimmos

Ik zie hem wel verschijnen!

Robster480

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Eric850R

Leuk, alweer eentje uit Japan!

Zelf gehaald of via een importeur in Nederland?

Lostimmos

Citaat van: Eric850R op 07-03-2016 18:20:51
Leuk, alweer eentje uit Japan!

Zelf gehaald of via een importeur in Nederland?

Via een importeur inderdaad

Robster480

Robster480

Er komt een beugeltje door het hitteschild waar ie op vast zit.

Lostimmos

Ok inmiddels is het al even stil geweest.

Buiten de vakantie om ben ik ook verhuisd, en dit ging gepaard met nogal wat stress over hypotheek, gedoe en geregel en toen we uiteindelijk over waren ook met verbouwen, opknappen en ontspannen  ;) dit heeft er wel voor gezorgd dat ik al een tijd niks gepost heb.

Het niet posten kwam ook doordat ik al een tijd weinig aan de auto had gedaan, stond even wat "lager op de prioriteitenlijst", om het maar zo te zeggen.

Wat er nog wel gebeurd is!:

Radiateur & Kachelradiateur zijn vervangen.
De kachelradiateur is nooit helemaal lekvrij geweest sinds ik de auto heb denk ik, altijd een lichte koelvloeistofgeur met de verwarming aan, maar nooit genoeg om je zorgen te maken.. totdat ik echt met natte voeten zat  ;D dat loopt dan zo mooi onder de bestuurdersmat en zuigt lekker in dat dempingsmateriaal wat er onder ligt, zat werkelijk te soppen tijdens het rijden  :D

Het was duidelijk dat die vervangen moest.

Daarnaast lekte de radiateur ook altijd bij de aansluitslang in de buurt, je zag altijd zo'n klein opgedroogd spoortje onder de slang.
Altijd vanuit gegaan dat de slang gewoon niet helemaal lekker zat/oud was. Heb deze dus een paar keer opnieuw vastgezet, gedraaid etc. totdat het lampje van te weinig kvs begon te branden.. :eusa_whistle: en er duidelijk gewoon Echt kvs uitstroomde. Bleek dat niet de slang gaar was maar dat er onder de aansluiting zelf een scheur zat in het plastic. Ondanks de lage km-stand tellen de jaren dan ook mee denk ik.

Helaas hebben de AT's ook zo'n mooie automaatbakoliekoeler in de radiateur zitten, prijzig onderdeel en een rotwerk om er uit te krijgen.

Toch de knoop maar doorgehakt en beide laten vervangen door mijn vriendelijke vriend van de Hooftman dealer. Mooi moment om de intercooler eens te inspecteren en die zag er echt nog helemaal te gek uit  :angel: dat stelt mijn hart weer gerust.

KVS blijft sindsdien mooi op pijl, lekt nergens meer dus de investering zeker waard.

Wat er daarna nog gebeurde:

En de oplettende lezer zal dit ook op het forum voorbij hebben zien komen omdat ik er wat vragen over stelde.
Mijn ECC stopte er ineens mee, en alsof dat nog niet erg genoeg was stond hij vast op standje blower maximaal, verwarming aan... :o en dat met buiten 25+ graden.

Ik wist meteen al dat ik dit snel wilde fixen, hoogst irritant en zoiets moet gewoon werken als het op de auto zit.

Blij dat ik mij herinnerde ergens gelezen te hebben dat stand 4 van de fan apart gezekerd was, die dus maar getrokken want het was Niet te doen.
Daarna was Henk zo vriendelijk mij te helpen met uitlezen en proberen.

Geen foutcodes (bleek achteraf te kloppen omdat dat nog via de leds werkt), het wisselen van kachelweerstand maakte geen verschil, maar toen we zijn Paneel in mijn auto hingen werkte alles gewoon... sjips :( ECC paneel (die bij de dealer Nieuw 300+ kost) Maar wederom schoot Henk mij te hulp, even bellen met de sloop in de buurt, daar hadden ze er 1 en die mocht  voor 35,- de deur uit  :eusa_dance:

Dus ben snel daarheen gereden, oude paneel er uit:

En daarna de nieuwe er weer in:

Heb thuis de kapotte nog helemaal uit elkaar gehaald, misschien was er een duidelijke dader/doorgebrand onderdeeltje.. maar echt helemaal niks te vinden...
Het hele ding zag er eigenlijk wonderbaarlijk schoon en netjes uit van binnen:

Ben er alleen achter dat niet alle lampjes in de nieuwe het doen, dus die moet er ook nog een keer uit om voorzichtig alle lampjes te vervangen voor nieuwe, daar volgen dan foto's van!  :angel:

Lostimmos

oja, die alarmtoeter... ;D ::)

Die moest ook nog op de goede plek hangen...

Buiten alle foto's die mensen zo behulpzaam reageerden had ik meer nodig om te vinden WAAR hij dan vast hoorde te zitten.
Mooie uitleg gevonden op internet en op een vrije middag maar aan de gang gegaan.

De wissers moeten er dus af, daarna dat afdek plastic ding met roosters (een naam is welkom) de rubbers die daar op zitten, de waterafvoerslangen los, en in mijn geval de veerpootbrug ook omdat ik dat plastic er met geen mogelijkheid langskreeg  8) dan zitten er 5 schroeven en dan komt het hele gevaarte los.

dat ziet er ongeveer zo uit bij elkaar:

Gelijk het ding even schoongemaakt, bleek ook behoorlijk verkleurd dus gelijk de polytrol er maar even bijgepakt:

En dan zie je hoe groot dat verschil is:

terwijl die lag te drogen verder met de "toeter"; Onder die kap, zit dus een voorbereid gat, met een rubber dopje erin.. dopje er uit, klem van de toeter er onder, bout er doorheen, aandraaien, stekker erin... et voilà :eusa_dance: de toeter zit op de goede plek!

Gelijk de afwaterkanalen even schoongemaakt, takjes, blaadjes en dergelijken er uitgegooid en alles weer in elkaar gezet:

Grappig feitje:

Ik heb dus een uitvoering Zonder interieurfilter.
Wist ik niet, nu wel.

Wel weer iets wat ik misschien nog eens wil scoren als ik het kan vinden. (die houder)

cornelis-b

Die ECC unit is een raar ding en een SMD component gooit de boel in de war zonder dat je er iets aan ziet. Ik ga zo'n ding ook eens intern bekijken en waardes meten. De interieurfilter houder is gewoon nog te koop: http://www.estateservices.nl/interieurfilterhouder-850-s70-v70-c70-xc70-2000.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

KIM

Ik heb volgens mij ook nog wel zo'n houder liggen (regio Gorinchem).
Gek genoeg zit deze er bij een R niet standaard in.

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Lostimmos

Citaat van: KIM op 24-08-2016 06:05:49

Als je er vanaf moet hoor ik dat graag :)

innocenti

Citaat van: KIM op 24-08-2016 06:05:49
Bij mijn weten zijn die pas op een X70 standaard geworden. Mijn 850 had m ook niet, maar wel gelijk gemonteerd toen ik m kocht.