Volvo 850 T-5R

Gestart door WillemKleinmann, 19-02-2016 18:02:57

Vorige topic - Volgende topic

WillemKleinmann

Hallo Volvo-fans,

Na een Volvo V40 T-4 1996, een Volvo V70 2.5 20V 1997 heb ik van een vriend van mijn zwager een mooie 850 T-5R gekocht (Olive Green).

Auto is altijd in onderhoud geweest bij TVK in Alkmaar. KM-stand is nu 225.000 KM. Alle onderhoudshistorie is aanwezig. De meest kritische zaken zijn al aangepakt.
Auto is goed getaxeerd voor de verzekering.

Ik ga de volgende zaken komende tijd aanpakken:

-> Carterventilatie nakijken - de dopt lekt - maar hij trekt wel vacuüm
-> Multiriem
-> Bumpersteunen achter
-> Nieuwe achterlichten van de V70 classic
-> Uitlaat wellicht vervangen
-> Grote beurt
-> De onderkant gaat in de minitrol
-> Doffe plastic laten spuiten.

Ik ben er onwijs blij mee. Hij rijdt als een zonnetje.

Gr.

Willem

FGG

Citaat van: WillemKleinmann op 19-02-2016 18:02:57
-> Nieuwe achterlichten van de V70 classic

:eusa_naughty:

Welkom op 't Forum, Willem.

Fotootje erbij?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cornelis-b

Welkom Willem en bij TvK Alkmaar werken ook een paar forumleden dus zal de auto wel herkend worden op het forum.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

marc-850

Welkom Willem.

Die V70 achterlichten zou ik inderdaad ook maar snel uit het hoofd zetten. Lekker origineel laten  ;)

Mikus

Welkom op het forum.

Miyel

Welkom hier! Wij zijn gek op lijnolie, kost zowat nix en scheelt je een spuitbeurt van de bumpers.. Vind het origineel bovendien mooier, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Carter ventilatie doen is altijd goed, maar als hij vacuum trekt kan het ook zijn dat de dop olie lekt omdat het rubber gaar is. Het doprubbertje vervangen kost ook en misschien wel de  oplossing.
Mocht je cartervent toch gaan doen, check dan of het kanaal tot in je carterpan open is, deze slibt dicht en is niet makkelijk te zien.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

WillemKleinmann

Bedankt voor de tips. Hoe lang blijft die lijnolie goed?

V70geRwin

Mooie stand en weer een groene  :eusa_clap:
Maar pas op met die minitrollen hoor  :evil:

Miyel

Lijnolie blijft langer mooi als het herhaaldelijk aangebracht wordt.. Wel voorzichtig, moet niet op lak komen. Zoek maar eens op het forum, tips and tricks genoeg.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

T5-Klaas

Hallo Willem, welkom op het forum, mooie bak!

Achterlichten zou ik vervangen met originele 855 lampen.

Nieuw bij Estate Services http://www.estateservices.nl/elektra/verlichting/achterlichten.html en gebruikt http://www.estateservices.nl/gebruikt.html?p=5.

Roffelze,
(T5-)Klaas
ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

cornelis-b

Bumperdek voor / achter en deurstrips zou ik zeker niet spuiten maar behandelen met Polytrol dan worden zelfs de meest verweerde bumpers weer als nieuw.

http://www.auto-krassen-weg-poetsen.nl/bumpers.html

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

FGG

De zwarte accenten zoals de bumpers, de handgrepen en de stootstrips maken de 850 wat ie is. Gewoon laten zo, dus.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ErikT5R

Das een hele mooie, en ook nog met een aantrekkelijke kilometerstand, succes ermee
855 T-5R DOP 1995
855 T-5R CY 1995
855 T-5R Black Stone 1995

LenT-5R

Citaat van: WillemKleinmann op 19-02-2016 18:02:57

Na een Volvo V40 T-4 1996, een Volvo V70 2.5 20V 1997 heb ik van een vriend van mijn zwager een mooie 850 T-5R gekocht (Olive Green).

Yooo ! Mijn broertje !!  ;D

ErikT5R

Hoe vaker ik deze kleur zie hoe meer ik terug verlang naar mijn "oude " LS-BP-16, ooit nieuw gekocht al langer op zoek
855 T-5R DOP 1995
855 T-5R CY 1995
855 T-5R Black Stone 1995