accu helemaal leeg

Gestart door Berserker, 20-02-2016 13:01:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Berserker

wilde net de auto starten en de accu is helemaal leeg, zo leeg dat het net leek of er geen accu in zit, totaal geen stroom. Auto heeft 12 uurtjes stilgestaan.
Nu zit die aan de lader.
Tot vanochtend startte de auto altijd goed en de accu is een jaartje oud.
Iemand enig idee?

BBS

Ga er eens een flink stuk mee rijden. En ga dan eens voelen aan beide accu klemmen, als ook maar 1 van de 2 warm/heet aan voelt dan heb je "rotte" accukabels/accuklemmen.
Er zit dan teveel overgangsweerstand in de kabels/klemmen waardoor de dynamo de accu niet/voldoende oplaad.

Of je accu is echt overleden, ook dat is een mogelijkheid ;)
Volvoloos....

glenfiddich1983

#2
Citaat van: Berserker op 20-02-2016 13:01:28
wilde net de auto starten en de accu is helemaal leeg, zo leeg dat het net leek of er geen accu in zit, totaal geen stroom. Auto heeft 12 uurtjes stilgestaan.
Nu zit die aan de lader.
Tot vanochtend startte de auto altijd goed en de accu is een jaartje oud.
Iemand enig idee?

Accu kan kapot zijn, kan zijn dat hij niet meer bijgeladen wordt onderweg (dynamo kapot, geen goede verbinding in de bekabeling/klemmen), je hebt iets aan laten staan (verlichting, radio, dashbordkastje waarvan lampje blijft branden, rode lampjes in de binnenkant van de portieren die blijven branden, interieurverlichting die aan blijft) of je hebt een storing in de centrale vergrendeling (blijft vergrendelen en ontgrendelen totdat de accu leeg is).

Heb ik nu zo'n beetje alle mogelijkheden gehad? :)

edit: bij mijzelf was het een keer de kofferbakverlichting. Nasty  :P
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Berserker

Kofferbak verlichting staat uit (lampje eruit gehaald)
Nu jullie het hebben over de klemmen en kabels zal ik daar eens naar kijken, ik zal op mijn werk ook de pluskabel van de dynamo na laten kijken, trouwens op mijn afstandsbediening reageert hij ook niet, maar dat is al een langer probleem, ook al zit daar een nieuwe batterij in.

V70geRwin

Met die paar koude nachten kan een accu ineens op zijn.
FF doormeten dus.

En anders eens lekstroom meten, rode lampjes willen wel eens blijven branden of dashboardkastje.
En uitzoeken of er genoeg geladen wordt.