tik in blower

Gestart door Frank66, 02-02-2003 08:50:00

Vorige topic - Volgende topic

Frank66

Ik ben sinds kort in het bezit van een hele mooie 850 GLT uit '92. Een hele fijne auto maar hij heeft 1 probleempje, als ik de blower aanzet en van de re-circulatiestand afhaal hoor ik een onregelmatige tik alsof er een klepje ergens loszit. Iemand hier ervaring mee? ???
+ donkerblauwe amazone 4-deurs 1967

Frans Harkema

Normaal gesproken hoor je die "tik" alleen maar als je de re-circulatie stand inschakeld (waarbij het lampje gaat branden).

Hans B6254

Kan het zijn dat er vuil, blaadje, ergens in het lucht kanal zit?

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Paul Arnold 0101009

Als je het handschoenkastje verwijderd, vindt je rechtsboven achterin het dashbord een heveltje die de verbinding vormt tussen het asje van het motortje die de circulatieklep bediend en de klep zelf. Als dit heveltje kapot is ( los onderdeel te bestellen bij de dealer), of scheef zit kun je zo'n getik horen die je beschrijft. Als het heveltje eraf ligt, moet je de knop indrukken van je (re-)circulatieklep en het heveltje val vanzelf weer terug op het asje wanneer je dat ding ervoor houdt.

succes

Paul.

CiteerIk ben sinds kort in het bezit van een hele mooie 850 GLT uit '92. Een hele fijne auto maar hij heeft 1 probleempje, als ik de blower aanzet en van de re-circulatiestand afhaal hoor ik een onregelmatige tik alsof er een klepje ergens loszit. Iemand hier ervaring mee? ???