Eventjes voorstellen; hsv70

Gestart door hsv70, 29-02-2016 15:45:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hsv70

Ook ik zal mij even netjes voorstellen hier op het forum.
Ik lees al eventjes mee

Harold, 46, samenwonend, zorg over 7 kids, 60 kilo hond, woonachtig in Flevoland en 2 Volvo V70's op de oprit.
Eentje uit 2003, blauw, 2.4 Bi-Fuel, 345.000 km's, wordt hoofdzakelijk door de vrouw in gereden.
En een 98-er V70 2.5 10v, 382.00 km's, LPG, welke eigenlijk voor vrouwlief was maar ze rijdt liever in de V70N.
De laatste jaren in een 95-er E-klasse Benz diesel gereden, maar deze ging serieus geld kosten, vandaar de overstap naar een andere auto.
Gelet op de kids en hond is ruimte wel lekker, dus de E ingeruild voor de '03 V70, en een half jaartje later de V40 van moeders verkocht en de 98'er V70 gekocht.
De roffel van de 2.5 vond ik heerlijk en de rust van de 2.4 vond vrouwlief prettig, vandaar dat we maar van auto geruild hebben.

Het plaatsen van de gebruikelijke foto's is voor mij altijd een dingetje, maar daar zal ik me eens in verdiepen.
Beide V's zijn overigens werkpaarden, geen luxe-paarden, en zo zien er er ook wel een beetje uit van buiten :eusa_whistle:

Voor zover, met groet.


Mikus


hsv70


joeryvaneck

Mooie wagens. Ik blijf DOP toch altijd erg mooi vinden

Woger

Mooie auto's
Maarruuhh.. 7 kids? Ook nog andere hobbies  ;D

joeryvaneck

Citaat van: Woger op 08-03-2016 11:41:02
Mooie auto's
Maarruuhh.. 7 kids? Ook nog andere hobbies  ;D


Kun je met 7 kids uberhaupt nog werken? :)

hsv70

Ja hoor, zowel moeders als ik gewoon 40 uurtjes per weer aan de bak.
Moet toch allemaal betaald worden......

hsv70

Het is een tijdje rustig geweest met de V70 classic die ik had, alweer even geleden dat ik deze verkocht heb.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en sinds kort weer in het bezit van een 97er V70 2.5 10v.
345k op de teller, blauw en in verbazend goede uiterlijke staat.
Ook motorisch en van binnen overigens niks te klagen.
Geen LPG, gewoon benzine.
Vorige week de Toyota Yaris Verso wat korter gemaakt :eusa_wall:.
Deze werd vooral als werkpaard gebruikt voor vervoer van de hond, een 80 kg zware Engelse Mastiff, boodschappen, verhuizingen vd kids etc.
Vooral voor de hond een erg makkelijke wagen, dus in eerste instantie weer gezocht naar een Yaris Verso.
Maar het gemis van die lekkere roffel is altijd gebleven, en toen ik er eentje voorbij zag komen, toch maar overstag gegaan.
Ook vrouwlief blij, want die wilde zich niet met de Yaris verplaatsen.
De V70 N is ook al weer even geleden ingeruild voor een C30, lekkere stuiterbak voor moeders.
De C30 was toch wat klein, dus als familieauto nu een Mercedes C 220cdi. En dus weer een Volvo.
Nog wel ff uitzoeken hoe ik de hond achterin krijg, de laadbak ligt toch een stukje hoger dan die van de Yaris. En erin springen, dat begrijpt ze niet.....

volvobug

Citaat van: hsv70 op 01-06-2021 17:06:17
Het is een tijdje rustig geweest .......


;D Dat je jouw gebruikersnaam nog wist, welkom terug.

En met een 2.5 10V kun je nog vele jaren vooruit als die een beetje onderhouden is en wordt.

Voor de mastiff kun je een stel oude nivomats monteren, die zakken lekker snel in in stilstand. Kan ze makkelijker instappen...

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Lekker bezig met het wagenpark zo, en die C gaat vast roesten dus kan je weer naar Volvo terug  ;)

Trampoline een idee?

hsv70

De C is van een bouwjaar dat Mercedes de roest weer redelijk onder controle had. Maar of die de 25 jaar gaat halen is inderdaad erg onzeker.

V70geRwin

Mooie C  :eusa_clap:
Merk dat ik nu ook naar een E of 5 serie aan het kijken ben...

hsv70

Een mooie E, W211 of 212, is zeker een prachtige wagen. Alleen maakt Mercedes ook geen wagens meer voor de eeuwigheid. Heb ooit een 95-er W124 gehad, maar die roestte ook harder dan ik hoopte.

V70geRwin

Citaat van: hsv70 op 02-06-2021 10:38:31
Een mooie E, W211 of 212, is zeker een prachtige wagen. Alleen maakt Mercedes ook geen wagens meer voor de eeuwigheid. Heb ooit een 95-er W124 gehad, maar die roestte ook harder dan ik hoopte.

De roest is zeker een dingetje voor die bouwjaren maar voor de rest volgt Mercedes vrijwel direct na Volvo in de hoge KM standen ranglijst. Een w212 van net na de update 2013/4 is echt prachtig. En sinds we vrijwel alleen nog maar mogen sukkelen wordt comfort steeds belangrijker (ik negeer even dat ik ouder word natuurlijk).