lekkage bij zonneklep bestuurderskant.

Gestart door Schnappi, 01-03-2016 19:03:11

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Hoi allemaal,

Na een ruim aantal maanden probleemloos rijden, is er vandaag weer een probleem gekomen, namelijk een lekkage bij zonneklep bestuurderskant (auto heeft een schuifdak). na een een fikse regenbui of met de gieter over het schuifdak water laten stromen is na enkele minuten het hemelbekleding zeiknat (ongeveer 5 bij 5 cm).

wil dit probleem zo snel mogelijk opgelost hebben voordat de hemel helemaal bruin wordt.

lopen onder de hemelbekleding slangen of buizen voor het afvoer van water en hoe kan men de hemelbekleding verwijderen?

UserID6342

Ja, zitten afvoerpijpje aan alle 4 de hoeken.  Als je alle A-B-C-D lijsten los haalt van de auto, de handgrepen eraf schroeft en beide zonneklepjes en achter in het koffer de afdekplaat van het lampje, klik je de hemel zo los en kan hij (via de achterklep) er zo uitgeschoven worden.

Boeijke

Is een S70 Dirk.
Dus Ff via de klep naar buiten wordt beetje lastig.

UserID6342

Dan alles loshalen, zoals eerder gezegd, de rechter voorstoel eruit en via de rechter deur naar buiten toe.

leons850

Lukt dat niet als je de achterbank plat legt, zijpanelen van de achterbank los en dan door de kofferbak heen met een S70?
Puur nieuwsgierigheid, ik heb helaas geen schuifdak dus denk niet dat ik mijn hemel er ooit uit ga halen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Citaat van: leons850 op 02-03-2016 08:01:32
Lukt dat niet als je de achterbank plat legt, zijpanelen van de achterbank los en dan door de kofferbak heen met een S70?
Puur nieuwsgierigheid, ik heb helaas geen schuifdak dus denk niet dat ik mijn hemel er ooit uit ga halen.
opening te smal ben ik bang voor. Via deur zou moeten lukken

T5-4life

Bij een C70 lukt het niet zonder buigen/vouwen via de voordeur. En die deuropening is groter dan van een s70. Loshalen en richting achterraam schuiven. Dan de 4 afvoerpijpjes checken. Met 4 handen kun je een dakraam ook vervangen als de hemel nog in de auto ligt.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

626Ronin

als ik het zo lees hoeft ie alleen LV te controleren/fiksen?
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

Miyel

Of makkelijker het dakraam er uithalen met de torx boutjes, en vanaf daar in de hoeken de afwatering vrij maken? Met compressor beetje doorblazen.
Ook kom je er dan vanzelf achter dat het dakraam rubber verouderd is (leverbaar bij dealer) en bij verwijderen hiervan ondervind je dat de stalen rand van het raam verroest is en dat je beter meteen op zoek had kunnen gaan naar een goed dak, wat dan weer onvindbaar blijkt omdat ze allemaal verroest zijn.. (mijn ervaring)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

RoelNL

Je kan ook je dakraam open schuiven en zo in de afwatering slangen blazen met een compressor, de achterkant is wat lastiger misschien dat het lukt dmv het dak naar boven open te doen en zo er tussen te wurmen.

Zelf had ik met een gieter gekeken of alle afwateringen vrije waren, gelukkig het geval bij mijn 850.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Schnappi

zojuist met een gieter aan de slag geweest en de afvoeren gecontroleerd, zoals het er nu uitziet blijken alle afvoeren open te zijn, maar nog steeds met een regenbui of gieter nattigheid in de auto  :eusa_think: en ook inmiddels een ander probleem ontdekt, verlichting deur voetruimte linkerzijde blijft branden, waarschijnlijk microswitch deur.  :eusa_wall:

moet wel zeggen dat rondom het dakraam enige roest (blaasjes) zitten, niet veel maar wordt wel erger.

hoe kan men het rubber reiningen/soepel maken van het dakraam?