Volvo4Fun en 850 voor lange reis

Gestart door volvo4fun, 01-03-2016 19:49:31

Vorige topic - Volgende topic

volvo4fun

Beste Forumleden,

Dit jaar heb ik besloten mijn leasewagen in te leveren en een eigen wagen aan te schaffen. De uitdaging die ik met mijn vriendin aangegaan ben is dat we voor een klein budget (aanschaf ~500€) en minimaal noodzakelijk onderhoud, veel vakantie kilometers willen maken (niet omdat het moet, maar omdat het kan 8)). Plan is ook om de Volvo daarna te houden. Met mijn vriendin heb ik overlegd een Volvo aan te schaffen. Sterker nog, ik ben een MB liefhebber, maar ze stond er op dat het een Volvo zou worden (zeg nu niet dat het bij jullie anders gaat :eusa_snooty:). We hebben getwijfeld tussen de v70 en 850, maar zijn ondertussen een beetje verliefd geworden op de 850, omdat die net wat hoekiger is.

Het plan is om ergens komende 2 maanden een 850 station aan te schaffen, dus ik heb al even de aankooptips gelezen en de zoekfunctie gebruikt om een leuke checklist samen te stellen (gotta love good old excel). Als er iemand de excel wil ontvangen zodra deze af is, stuur me een berichtje; credits zijn voor jullie leuke forum, kleine moeite. Zowel diesel als benzine (10v&20v) worden overwogen, waarbij we niet persé een automaat, of turbo hoeven. Ongetwijfeld kan ik hier en daar advies gebruiken en ik verwacht ook een leuke bijdrage te kunnen leveren aan dit forum. Wellicht in de vorm van een halleluja verhaal, of leedvermaak, dat zal blijken ;D. Een ding staat vast, een avontuur wordt het sowieso! De haynes manual is alvast besteld.
Volvo 850 2,5i 10v << Golf7 1.6tdi, 3d << Polo Bluemotion 1.2tdi, 6R, 3d << Polo Bluemotion 1.2tdi, 9N3, 3d << Veelal MB 200D kms werk en privé << Civic 1.5s, 3d
BMW r1100gs << Yamaha FZ750

heutink

:)
welkom vanuit Enschede..........hou ons op de hoogte en succes
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

petrolhead2.5

ga maar voor een handgeschakelde 2.5 10v. Dan heb je verhoudingsgewijs de minste kans dat je strand. Voor 't gemak als vakantieauto zal ik gaan voor een stationwagon. Uiteraard even goed 't stage 0 topic doornemen om de belangrijkste lullige dingen waarop je strand 'in de kiem te smoren'

Succes met je zoektocht  8)

volvo4fun

Dank! zoek ik meteen even op en neem ik op in de excel! had ik al gezegd dat excel een top programma is?
Volvo 850 2,5i 10v << Golf7 1.6tdi, 3d << Polo Bluemotion 1.2tdi, 6R, 3d << Polo Bluemotion 1.2tdi, 9N3, 3d << Veelal MB 200D kms werk en privé << Civic 1.5s, 3d

)()()sT

Is een iets duurdere niet een optie? Die van Rutger (Spin) bijvoorbeeld?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,79531.0.html

petrolhead2.5

haal die W124 's ff uit beeld  ;) (geintje hoor, merk met de ster heeft voor mij ook zo z'n charmes) al durf ik te stellen dat de roest stukken minder is op ons zweedse staal.

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 01-03-2016 21:19:42
Is een iets duurdere niet een optie? Die van Rutger (Spin) bijvoorbeeld?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,79531.0.html
Is technisch gezien wel een heel goed ding !

volvo4fun

Haha, ik dacht maar zo; een beetje rellen moet kunnen. De interesse in de 850 is daardoor trouwens niet minder oprecht, zijn erg mooie wagens en daar zijn we een beetje voor 'gevallen'. Waarschijnlijk vloeken in de kerk door die w124 te plaatsen, maar zolang ik nog geen 850 heb :evil:

ook dank voor de tip van de 850 van spin, ik zoek niet direct een automaat en heb nog ~2 maand om wat te vinden, maar houd het zeker in gedachten. In het geval dit komende maand niet lukt is bijvoorbeeld een automaat, turbo, of v70 uitvoering ook een optie, maar de interesse gaat echt uit naar een (technisch) basis 850 diesel, of benzine 10v/20v.

joeryvaneck

Ik ben benieuwd naar wat het gaat worden.Wanneer ik zeg dat 2.5 10v handgeschakeld de beste keus is, is dat eigenlijk een beetje preken voor eigen parochie :) :eusa_dance:

volvobug

Citaat van: joeryvaneck op 02-03-2016 09:47:53
Ik ben benieuwd naar wat het gaat worden.Wanneer ik zeg dat 2.5 10v handgeschakeld de beste keus is, is dat eigenlijk een beetje preken voor eigen parochie :) :eusa_dance:
Amen!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvo4fun

Ah, beide 10v eigenaren met goede ervaringen?

Ondertussen in de trein het Youngtimer magazine aan het lezen, zie ik dat een paar keer dit forum voorbij komen. Leuk! Binnenkort dat overzichtje van aandachtspunten maar eens afronden en dan een paar auto's bekijken.

volvobug

Citaat van: volvo4fun op 02-03-2016 19:17:52
Ah, beide 10v eigenaren met goede ervaringen?
...

yep. Over een week of 2 rij ik er zelf alweer een half miljoen kilometer mee, waarvan het overgrote deel op LPG. En ik rij er nog wel een paar jaar mee door.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

petrolhead2.5

was en ben nog steeds wel mercedes fan, maar vindt volvo technisch soms net iets eenvoudiger, minder roestgevoelig en de vijfpitter is heerlijk (maar een vijfpitter hebben sommige diesels van Das Haus ook). Wat ik wel een heel groot voordeel van een mercedes vind is minder rammeltjes/ piepjes/ kraakjes in interieur, daardoor een betere kwaliteitsindruk, terwijl de absolute kwaliteit en betrouwbaarheid in mijn optie daarme op ongeveer gelijk niveau staan. Succes, altijd leuk om beetje te discussiëren hier  :) 8)

volvo4fun

Mag ik vragen wat jullie ervaringen zijn met aanschaf van volvo's bij:
> vanos4cars, langbroek
> autobedrijf de groot, veenendaal
> van gessel, epe

Ondertussen wat kunnen sparen en daar staan een paar van die 850 estates. Denk er over om deze week even langs te gaan voor een paar test ritten hier en daar. Vergelijkend warenonderzoek. Checklist mee  :eusa_think:

Ook heb ik even gekeken in het Definitieve No-Go's topic, maar ik kan er niet makkelijk filteren op de kentekens via de zoekmachine. Weet iemand hoe dit het handigst werkt? Ik mag hopen dat niet iedereen alle reacties hoeft door te lezen ;D. Van een verhaal zoals van Henry is dat wel leuk overigens '437 Sandstone' topic

FGG

Je rekensommetje zal uitwijzen dat zakelijk rijden (privégebruik) altijd goedkoper is dan een privé-auto, mits de klasses vergelijkbaar zijn.

Netto bijtelling voor een €35000 per jaar: ca. 3700,-
Alleen de MRB zit al op zo'n €900 per jaar, brandstof op basis van 20.000km en 1:10 zit rond €2800. Dan ben je er al. Komt 't onderhoud en de verzekering nog, eventuele meer-kilometers.

Succes!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: