Automaat schakelt niet bij koude motor

Gestart door tgev, 03-03-2016 14:14:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tgev

Hoi,

Mijn 850 T-5 wil niet schakelen als hij koud is. Na enkele minuten is er geen probleem meer. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en verder op internet gezocht. Kan dit aan te dikke olie liggen of is dit iets anders?

Als ik wil versnellen schakelt hij totaal niet en komt hij dus uiteindelijk hoog in de toeren.

Hoor graag van jullie.

tgev

Nu misschien wel iets gevonden. Als ik de automaat in de '3' of 'L' zet dan begint het oranje pijltje te knipperen. Dit kan duiden op een kapotte PNP-switch?

Hoor graag of dit juist is zodat ik dit kan vervangen

V70R^2

Eerste vraag, is de bak weleens gespoeld? Misschien een goed begin..

joeryvaneck

Ik ben geen automaatexpert. Maar ik zou eerst even de foutcodes uit laten lezen.

UserID6342

Citaat van: tgev op 03-03-2016 14:29:08
Nu misschien wel iets gevonden. Als ik de automaat in de '3' of 'L' zet dan begint het oranje pijltje te knipperen. Dit kan duiden op een kapotte PNP-switch?

Hoor graag of dit juist is zodat ik dit kan vervangen
Dan hoort het oranje lampje alleen te branden en niet te knipperen (in stand 3 of L)  Lees de bak eerst maar eens uit, maar zo op aftand aan je omschrijving te oordelen idd PnP switch...

ramonmartin

Dit probleem heb ik heel zelden ook weleens, vooral bij temperaturen rond het vriespunt.

Ik kan het makkelijk verhelpen door ff met de pook iets te rammelen terwijl hij in de D blijft, dit is inderdaad bij mij een langzaam overlijdende pnp switch.

V70geRwin

Citaat van: tgev op 03-03-2016 14:29:08
Nu misschien wel iets gevonden. Als ik de automaat in de '3' of 'L' zet dan begint het oranje pijltje te knipperen. Dit kan duiden op een kapotte PNP-switch?

Hoor graag of dit juist is zodat ik dit kan vervangen

Hij hoort dan idd te branden ipv knipperen.
Pnp is idd verdacht. Branden de achteruit rij lampen wel in R?

Bak spoelen zou ik ook mee beginnen.

tgev

Thanks voor de info! Achteruitrijlichten branden ook niet inderdaad. Zal eens kijken of ik de PNP kan schoonmaken en anders vervangen voor een nieuwe..

gero

Ik had er ook last van, en dan vooral met koud weer, PNP switch (origineel Volvo) laten vervangen , daarna geen problemen meer.