Subwoofers C70

Gestart door elianmars, 05-03-2016 14:41:55

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Ik ben nog altijd niet tevreden met het geluid in de C70. Ik mis een mooie volle bas. Achter de leuning van de achterbank zijn twee grote subwoofers gemonteerd, maar ik kan nou niet zeggen dat die echt veel doen met het geluid. Ik hoor wel iets meer bas, maar de boel gaat achterin wel gigantisch trillen, waardoor het helemaal flut klinkt.

Is het normaal dat er nauwelijks extra basgeluid waarneembaar is als de subs worden ingeschakeld? Het lijkt me ook dat het schuimubber van de leuning de boel flink dempt.

Bovendien word ik dus ook niet vrolijk van alles dat meetrilt achterin.

Is hier iets aan te verbeteren? Ik had in de 306 cabrio een subwooferkist achterin staan, die wél voor een mooi diep basgeluid zorgde. Ik mis dat nu echt.....

MEN-O

Vreemd. ik heb een Coupé, en dus geen subwoofers, maar wél de 4x100w versterker, vooral in Dolby modus heb ik echt een goed basgeluid.

Lunadust

N gewend zeker?
Dan word een classic nooit meer wat.

Kun je niet wat instellen in het "geheime" menu van je 901?

Anders heb ik nog wel een mooie retro houtlook Pioneer deh-635r-w
Voor in de aanbieding.
Techneut, geen dichter.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

MarcoV

Weet wel dat de subs het meeste doen op de prologic stand en dat je met een knopje het effect kunt versterken ( uittrekken 1 vd kleine draaiknopjes ).

Ook ff checken of je 901 ingesteld staat op C70.

MarcoV

elianmars

Citaat van: Lunadust op 05-03-2016 15:41:16
N gewend zeker?
Dan word een classic nooit meer wat.

Kun je niet wat instellen in het "geheime" menu van je 901?

Anders heb ik nog wel een mooie retro houtlook Pioneer deh-635r-w
Voor in de aanbieding.

N gewend, ja  ;D

Instellen in het geheime menu heb ik al gedaan.

Die Pioneer mag je houden  :P

elianmars

Lunadust

Mooi dat het opgelost is.
En zonder noemenswaardige kosten ook.

Dit jaar misschien toch nog verbouwen?
Techneut, geen dichter.

StefanCJ

Woger

Even opnieuw openen dit topic.

Ik heb vanmorgen eens even goed naar mijn speakers geluisterd en ze lijken allemaal goed te werken, behalve de subwoofers. Die doen volgens mij helemaal niets. Als ik op het knopje achterin druk hoor ik wel een lichte klik vanachter de rugleuning vandaan komen, maar geen enkel verschil qua geluid.
Heb ook al met de bass instellingen gespeeld, maar krijg geen bass van achteruit. Ik heb wel een SC-900 en geen 901, maar dat moet volgens mij niet uitmaken.
En ik heb ook nog niet de tijd gehad om achter de rugleuning te kijken, dat wil ik morgenvroeg doen, maar iemand nog een ander idee? Hebben de subwoofers bijv. een aparte uitgang op de versterkers?

Woger

Heeft iemand misschien een overzicht uit Vida van de bedrading van de subwoofers in een C70?

elianmars

Je voelt ook geen (lichte) trilling achter de rugleuning?

Ik moet zeggen dat ik echt weinig verschil hoor met subwoofers aan of uit. Ik twijfel af en toe echt en moet dan heel goed luisteren als ik vanaf de voorstoel het knopje indruk.

Woger

Ik heb de motor uit staan en zet dan een mp3 met veel bas op op Dolby en hoor geen verschil tussen aan of uit. Als ik de knop indruk hoor ik wel een lichte klik achter de rugleuning uitkomen.

Woger

Vanavond even de achterbank verwijderd, maar helaas kreeg ik met geen mogelijkheid de hoofdsteunen verwijderd. Maar ik kon wel de subwoofers zien en voelen. Als er muziek draaide voelde ik ze licht trillen en als ik de mute knop achterin indrukte, stopte dat. Dus ze werken blijkbaar wel, maar je hoort ze niet  ???

elianmars

Citaat van: Woger op 19-04-2016 19:55:08
Vanavond even de achterbank verwijderd, maar helaas kreeg ik met geen mogelijkheid de hoofdsteunen verwijderd. Maar ik kon wel de subwoofers zien en voelen. Als er muziek draaide voelde ik ze licht trillen en als ik de mute knop achterin indrukte, stopte dat. Dus ze werken blijkbaar wel, maar je hoort ze niet  ???

Dat zei ik toch  ;D  

Als je dit ziet, denk je toch dat er een flinke dreun vanaf kan komen. Ik vind het zwaar tegenvallen  :eusa_shifty:

De hoofdsteunen kun je trouwens los krijgen door met je hand achter de leuning te gaan (onderkant van de leuning naar je toe trekken om ruimte te maken) en de plastic blokkeerpalletjes opzij te duwen. Het is even voelen hoe het precies zit, maar dit is wel de manier om ze los te krijgen.