Subwoofers C70

Gestart door elianmars, 05-03-2016 14:41:55

Vorige topic - Volgende topic

Lunadust

Subs moet je voelen toch?
Horen hoeft niet
Techneut, geen dichter.

elianmars

Citaat van: Lunadust op 19-04-2016 22:06:07
Horen hoeft niet

Voelen doe je ze ook nauwelijks. Helaas.

De rest van de speakers gaat vervormen zodra ik de basknop van de SC901 verder dan de helft open draai en het volume wat hoger zet.

Lunadust

Citaat van: elianmars op 19-04-2016 22:08:33
Citaat van: Lunadust op 19-04-2016 22:06:07
Horen hoeft niet

Voelen doe je ze ook nauwelijks. Helaas.

De rest van de speakers gaat vervormen zodra ik de basknop van de SC901 verder dan de helft open draai en het volume wat hoger zet.

Dat had ik niet verwacht. Zit er geen losse versterker bij?
En zo nee, zou er niet een versterker ala N in kunnen?
Techneut, geen dichter.

Woger

Als het goed is zit er een 4 x 100W versterker in, maar de sub krijgt er slechts 0,5W van  :)
Ik las op een ander forum, dat Dynaudio destijds de set wel volledig op de C70 heeft afgestemd, dus het geluid zou standaard het best moeten zijn (volgens Dynaudio).
Ik heb overigens de SC-900, dus misschien dat dat nog wat uitmaakt.

Woger

Overigens had ik deze gegevens bij het loshalen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,79857.msg1658390.html#msg1658390

Maar ik kan die clipjes niet vinden, zeker de 2e (achterste) kom ik niet eens bij.
Zat  ook wat vocht onder de achterbank, dus ik heb deze nog maar niet terug geplaatst, zodat de boel wat kan drogen.

Lunadust

Bij een N word de sub vanuit de d stijl tweaters aangestuur toch?
En op de versterker kun je volume regelen
Dan moet dat toch ook in de C gebouwd kunnen worden?

Voordeel dat het een mooi klein versterkertje is die vast wel ergens onzichtbaar is weg te werken
Techneut, geen dichter.

elianmars

Hier zie je waar de clips van de hoofdsteunen zitten. De witte stukken plastic, boven de speakers.

Wat betreft het vocht onder je zitting, hoogstwaarschijnlijk zit een van de afvoerslangetjes verstopt. Deze slangetjes kun je zien als je de zijpanelen verwijdert. Dan het tempex blok weghalen en achter het stukje schuim zit het slangetje. Zie rode pijl.

Woger

Citaat van: elianmars op 19-04-2016 22:45:06
Hier zie je waar de clips van de hoofdsteunen zitten. De witte stukken plastic, boven de speakers.

http://familie-verweij.nl/c70%20convertible/hoofdsteunen.jpg

Wat betreft het vocht onder je zitting, hoogstwaarschijnlijk zit een van de afvoerslangetjes verstopt. Deze slangetjes kun je zien als je de zijpanelen verwijdert. Dan het tempex blok weghalen en achter het stukje schuim zit het slangetje. Zie rode pijl.

http://familie-verweij.nl/c70%20convertible/afvoerslang.jpg
OK, dat ga ik nog eens proberen. Ben nog steeds op zoek naar 2 goede zijpanelen, dus zodra ik die heb ga ik direct de slangetjes controleren.
En het zijn geen tempex blokken, maar het is SIPS schuim  ;D

elianmars

Citaat van: Woger op 19-04-2016 22:52:05
En het zijn geen tempex blokken, maar het is SIPS schuim  ;D

Klinkt wel stoerder, ja  ;D

Woger

Citaat van: Lunadust op 19-04-2016 22:38:12
Bij een N word de sub vanuit de d stijl tweaters aangestuur toch?
En op de versterker kun je volume regelen
Dan moet dat toch ook in de C gebouwd kunnen worden?

Voordeel dat het een mooi klein versterkertje is die vast wel ergens onzichtbaar is weg te werken

Helaas gaat mijn audio kennis niet zover.
Op zich komt er een hele goede bas uit de deurspeakers , maar het is zo irritant dat er speciaal 2 grote subwoofers achterin zijn gebouwd en dat vervolgens alle bas van de zijkanten komt.  ::)

Robster480

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

elianmars

Ik neem aan van niet. Ik denk niet dat het zonder die filters werkt.

Woger

Citaat van: Robster480 op 20-04-2016 15:01:09
Mist deze (x2) niet bij beiden? http://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=69169

Zou het niet weten, zouden die direct aan de subwoofer moeten zitten? Ik heb gisteren even via de kofferbak gekeken en heb alleen gezien dat er 2 draadjes aan de connectoren van de subwoofer waren gesoldeerd.

Woger

Citaat van: elianmars op 20-04-2016 15:25:43
Ik neem aan van niet. Ik denk niet dat het zonder die filters werkt.

Misschien zijn ze juist de oorzaak. Dat ze juist de volume terug filteren. Overigens heb ik al op diverse fora gelezen dat mensen nauwelijks iets uit de subwoofers krijgen. Dus ik denk dat het een algemeen "probleem" is.

Robster480

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>