TDC D5252T

Gestart door fishman, 06-03-2016 12:02:52

Vorige topic - Volgende topic

fishman

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze motor op TDC zet? Er zou een merkteken moeten staan op de trillingsdemper/krukaspoelie, maar die zit er niet op. Verder is het een automaat en kan ik geen inspectiegat vonden voor het vliegwiel/starterkrans.

Noot

Er moet toch echt een merkteken op de trillingsdemper staan (goed schoonmaken).
Ook zit er echt een gat onderin bij de starterkrans.

fishman

Bedoel je het gat onder de starterkrans? Staan daar ook mektekens?

fishman

Dan heb je hem globaal. Ok moet de brandatofpomp afstellen en dat komt nogal precies...

V70R^2

motor afstellen/distributie timen doe je niet op TDC overigens..

Cilinder 1 op tdc is dus niet gelijk aan het merkteken op de juiste plek, zit een aantal graden verschil tussen.

startmotor losmaken en de blokkeertool in het boutgat erachter in is het exacte punt om op te timen.

SB T-5R

De bougies uit een diesel? :eusa_think:

Bij de B5234T is TDC van cilinder 1 niet gelijk aan de referentie op de krukaspoelie.
Zit er net naast, dus weet niet of het bij de diesel variant wel zo is?

De referentie is bij de 2.5 D / TDI erg lastig te vinden op krukas poelie vind ik.
Ik vond hem uiteindelijk op 7 uur / 8 uur (als je poelie als klok ziet).
Mijne is een handbak, daar vond ik wel een referentie op het vliegwiel.

fishman

Heb je daar een afbeelding oid van? Ik heb de startmotor er af, maar is niet echt duidelijk.
Citaat van: V70R^2 op 06-03-2016 13:06:11
motor afstellen/distributie timen doe je niet op TDC overigens..

Cilinder 1 op tdc is dus niet gelijk aan het merkteken op de juiste plek, zit een aantal graden verschil tussen.

startmotor losmaken en de blokkeertool in het boutgat erachter in is het exacte punt om op te timen.

fishman

Ben er inmiddels achter. Op de starterkrans zit een palletje, welke overeenkomt met een merkteken onder de automaatbak.