Volvo 854 T-5 Rood | Opvolger Volvo 854R 019 | Passion Red S60R

Gestart door hertogjan6, 06-03-2016 13:55:40

Vorige topic - Volgende topic

clk-p

[/quote]ondertussen al een best eind in mijn 850 gereden... Gister maar even de auto van mijn pa gepakt Handbak V70 2.5T maar Foi das wel even een verschil qua gas pedaal

In welk opzicht?

Gefeliciteerd trouwens met je rijbewijs, maar als ik jou verhalen zo lees zou ik niet al te veel km maken in die mooie rooie voordat het koelsysteem weer in orde is..

big ben

hertogjan6

Thnx allemaal! Inmiddels afgelopen maandag de 850 ingeleverd bij de garage in Hattem.. Voor in eerste instantie de waterpomp. Maar die bleek goed te zijn dus helaas.

nu mag die even overnachten.. En dan na mijn vakantie maar weer ophalen :D

Flinke onderhoud ofwel,

- Waterpomp
- Spanrollen
- Distributie
- Kering
- koppakking
- kleprubbers
- aantal pakkingen voor uitlaat spruitstuk en etc

Alles strak weer dik voor mekaar!

Treuren doen we niet aan! Want ben reuze blij met mijn al zeg ik het zelf! Dikke bolide  :eusa_drool:

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

hertogjan6

leons850

Dikke wagen inderdaad.
Ik hoop voor je dat t bij alleen deze problemen blijft.
Daarna genieten.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

JuT5R

hertogjan6

Thnx heren! Jou na heel houden  :eusa_whistle:

Ging zeg maar 2 dagen goed  ;D ::)

Koelvloeistof kookt in het blok, ofwel bouwt ergens druk op en circuleert niet.

Ofwel los halen die bende, in eerste instantie dachten we waterpomp defect maar helaas. Lijstje :

- Waterpomp
- Spanrollen
- Kering
- Distributieriem

Kop gedemonteerd

- Cilinder kop gecontroleerd bij op scheuren (niks geconstateerd) door revisie bedrijf
- Onderblok gecontroleerd op scheuren (niks geconstateerd) Door revisie bedrijf
- bussen kunnen verzakt zijn (is bij 2.3 niet mogelijk vaste bussen) onderblok gemeten of die niet krom is

Opnieuw opbouwen, nieuwe spul

- Afflakken
- Pakkingen
- Kleprubbers
- Waterpomp
- Spanrollen
- Distributieriem
- Onderste kering

Met een beetje geluk morgen of zaterdag weer op de weg  8)

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

arjenT5R

Ja ik zou toch ook eerst voor wat simpelere diagnoses gaan dan gelijk koppen trekken... klinkt meer als ergens een verstopping. Gaat je thermostaat wel open? Anders sta je zo weer met de kop er naast.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Ik dacht hetzelfde. Had je circulatie, alle slangen warm? Radiateur, hoe was/is die eraan toe?
Nu heb je geen aanwijsbare oorzaak, een koop kosten gemaakt en als de oorzaak niet verholpen is dadelijk weer aan de beurt.

Edit: Wouter had het ook al getikt ;)

arjenT5R

Ja klopt joost maar misschien wat sumier, thermostaat er uit halen en in kokend water gooien om te controleren. Gebeurt vaak genoeg dat ze niet meer open gaan.
Biij slecht onderhouden hokken wat lek dichter in gepleurd is enzo wil de radiator ook nog wel eens dicht gaan zitten.
Is allemaal veel aannemelijker dan kop of blok problemen.
Waterpomp is al gedaan.

hertogjan6

Om er voor op te stellen,

Thermosstaat is getest, koppakking was recent al vervangen maarr dit probleem speelt al vanaf aankoop, zit een vrij nieuwe radiateur op, maar alsnog moesten de spanrollen en waterpomp en kleprubbers vervangen worden dus ja moet toch los

We denken zelf dat de recente keer dat de koppakking vervangen vervangen is de boel niet afgeflakt is.. Ook was te zien dat de 3de cilinder brand schoon is dus daar is wel kvs bij geweest..

Mocht dit niet het geval zijn, waar ik wel vanuit ga is het misschien de radiateur maar dat lijkt me stug

arjenT5R

Citaat van: hertogjan6 op 11-08-2017 10:24:21
Om er voor op te stellen,

Thermosstaat is getest, koppakking was recent al vervangen maarr dit probleem speelt al vanaf aankoop, zit een vrij nieuwe radiateur op, maar alsnog moesten de spanrollen en waterpomp en kleprubbers vervangen worden dus ja moet toch los

We denken zelf dat de recente keer dat de koppakking vervangen vervangen is de boel niet afgeflakt is.. Ook was te zien dat de 3de cilinder brand schoon is dus daar is wel kvs bij geweest..

Mocht dit niet het geval zijn, waar ik wel vanuit ga is het misschien de radiateur maar dat lijkt me stug

Aaahhh als je pakking flink heeft gelekt (schoon gespoeld) dan weet je wel hoe laat t is.
Uitlaatgassen in je koelwater, bovenkant kopt droog (uitlaagassen verdringen koelwater).
Bubbels in vaatje, noem maar op.
Dan heb je wel een heel duidelijke oorzaak hoor, zou je eens een beetje goede foto willen posten van de pakking?
Je kan het zien als ze doorgeslagen zijn, ze gaan altijd op het randje tussen 2 cilinders lekken.