Volvo 854 T-5 Rood | Opvolger Volvo 854R 019 | Passion Red S60R

Gestart door hertogjan6, 06-03-2016 13:55:40

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Kop laten vlakken nu, of een andere kop op gedaan?

hertogjan6

Citaat van: arjenT5R op 11-08-2017 11:48:23
Citaat van: hertogjan6 op 11-08-2017 10:24:21
Om er voor op te stellen,

Thermosstaat is getest, koppakking was recent al vervangen maarr dit probleem speelt al vanaf aankoop, zit een vrij nieuwe radiateur op, maar alsnog moesten de spanrollen en waterpomp en kleprubbers vervangen worden dus ja moet toch los

We denken zelf dat de recente keer dat de koppakking vervangen vervangen is de boel niet afgeflakt is.. Ook was te zien dat de 3de cilinder brand schoon is dus daar is wel kvs bij geweest..

Mocht dit niet het geval zijn, waar ik wel vanuit ga is het misschien de radiateur maar dat lijkt me stug

Aaahhh als je pakking flink heeft gelekt (schoon gespoeld) dan weet je wel hoe laat t is.
Uitlaatgassen in je koelwater, bovenkant kopt droog (uitlaagassen verdringen koelwater).
Bubbels in vaatje, noem maar op.
Dan heb je wel een heel duidelijke oorzaak hoor, zou je eens een beetje goede foto willen posten van de pakking?
Je kan het zien als ze doorgeslagen zijn, ze gaan altijd op het randje tussen 2 cilinders lekken.
helaas zo geen foto.. Maar idd wat je zegt!

Citaat van: Piet op 11-08-2017 11:53:16
Kop laten vlakken nu, of een andere kop op gedaan?
kop is bij rivisie bedrijf geweest en getest, word gwn geflakt
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Piet

Vlakken gaat over het algemeen best goed hoor.

Maar als ik de keuze had zou ik toch voor een andere nog goede gebruikte kop gaan.
De kop is nl niet alleen op het pasvlak kromgetrokken maar in zijn geheel kromgetrokken.
Dat betekent dat de uitlijning van de nokkenaslagers ook niet meer optimaal is en de nokkenassen als het ware wat meer gaan "wringen" in hun lagers.
Er kunnen (hoeft niet! , maar kan) ook verborgen haarscheuren zitten in een kop die krom is getrokken die te heet is geworden.
Vlakken betekent ook een verhoging van de compressie, wat in onze toch al knockgevoelige motoren eigelijk niet zo wenselijk is.
Alhoewel dat bij standaardvermogens ook weer geen probleem zal zijn.

leons850

Hehe Piet, die dikke downpipe zit er niet voor niets al op he. ;)
Die auto zal vast ook meer en meer moeten gaan doen denk ik.

Verder met je eens, ook om eens na te denken over de juiste stappen om het probleem te verhelpen en dus de oorzaak eerst te vinden.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

Citaat van: Piet op 11-08-2017 13:50:59

Maar als ik de keuze had zou ik toch voor een andere nog goede gebruikte kop gaan.
De kop is nl niet alleen op het pasvlak kromgetrokken maar in zijn geheel kromgetrokken.
Dat betekent dat de uitlijning van de nokkenaslagers ook niet meer optimaal is en de nokkenassen als het ware wat meer gaan "wringen" in hun lagers.
Er kunnen (hoeft niet! , maar kan) ook verborgen haarscheuren zitten in een kop die krom is getrokken die te heet is geworden.
Vlakken betekent ook een verhoging van de compressie, wat in onze toch al knockgevoelige motoren eigelijk niet zo wenselijk is.

Vlakken kost de kop niet (proest  ;D), als er veel vanaf moet kun je altijd nog zeggen ik ga voor een ander? Ik zou t gewoon ff bij de revisie boer neer leggen dat ie iig bijhoudt zoveel moet er af. En als t ff steentje aanraken is en hij kan door zou ik m er lekker terug op zetten.

Mijne is ook warm gelopen, pakking er van tussen, kop was niet krom steen hoefde er maar amper overheen om alles te raken.

Zonder gelukt vaart niemand wel  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hertogjan6

Citaat van: arjenT5R op 11-08-2017 19:21:33
Citaat van: Piet op 11-08-2017 13:50:59

Vlakken kost de kop niet (proest  ;D), als er veel vanaf moet kun je altijd nog zeggen ik ga voor een ander? Ik zou t gewoon ff bij de revisie boer neer leggen dat ie iig bijhoudt zoveel moet er af. En als t ff steentje aanraken is en hij kan door zou ik m er lekker terug op zetten.

Mijne is ook warm gelopen, pakking er van tussen, kop was niet krom steen hoefde er maar amper overheen om alles te raken.

Zonder gelukt vaart niemand wel  :)
is ook bij rivisie bedrijf geweest.. En in de auto wereld kennen ze bijna geen betere, alles is nagekeken kop is niet krom en ook niet gescheurd, onderblok net zo.. Word in mekaar gezet maar heb sws mijn plannen veranderd want ga nu rustig opzoek naar een 2.3tje zodat ik die rustig opnieuw op kan bouwen.

Ik rij zelf niet veel dus moet een tijd goed gaan dacht ik zo  ;)

De 850 kost al een klap met geld dus dit kan er wel bij! Blijft hobby hé  :eusa_whistle:

Vulk

Het koelsysteem kan je vrij gemakkelijk testen of alles vrij is? Misschien daar mee beginnen? Met een beetje geluk is het zo eenvoudig?

)()()sT

hertogjan6

Citaat van: Vulk op 12-08-2017 10:47:31
Het koelsysteem kan je vrij gemakkelijk testen of alles vrij is? Misschien daar mee beginnen? Met een beetje geluk is het zo eenvoudig?
alles is al grondig gecontroleerd! Dat is waar je hij begin lijkt mij  ;D

Citaat van: )()()sT op 12-08-2017 10:56:33
Op zoek naar een 2.3? Wat ligt er dan in?
2.3 maar opzoek naar ander blok

arjenT5R

Als deze open is geweest en in orde bevonden... Waarom dan een ander blok? Of wil je ook dikkke stangen en wiseco zuigers en al die gekheid?

hertogjan6

Citaat van: arjenT5R op 12-08-2017 15:35:42
Als deze open is geweest en in orde bevonden... Waarom dan een ander blok? Of wil je ook dikkke stangen en wiseco zuigers en al die gekheid?
jupp project wat in de kosten gaat lopen, maar dat word een jaren plan zeg maar haha ;D

hertogjan6

De 850 leeft weer!! :D

- Kop afpersen en afflakken
- Koppakking vervangen
- Kop bouten vervangen
- Keprubbers vervangen
- Bougiekabels vervangen
- Bougies vervangen
- Krukaskeering vervangen
- Distributie riem vervangen
- Spanrollen Vervangen
- Waterpomp vervangen
- Nodige injector rubbers Vervangen
- Olie Retour pakking Turbo vervangen

Helaas heeft mijn turbo het niet overleeft spuit olie uit :'(

Maargoed! Sfeerplaatje  8)

arjenT5R

T zit je ook niet echt mee, in groningen zit een knakker die gereviseerde cartridges levert voor heel schappelijk geld.
Misschien is t wat?

Knappe kar hoor  :)

elianmars

Mooie foto, Leroy!  8)

Het is trouwens vlakken, niet flakken  ;D ;)

KIM

Mooie foto Leroy!
Ik hoop dat je trouwens na die turbo wel eens kunt gaan rijden. Het begint een beetje op een bodemloze put te lijken.