Volvo 854 T-5 Rood | Opvolger Volvo 854R 019 | Passion Red S60R

Gestart door hertogjan6, 06-03-2016 13:55:40

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Citaat van: elianmars op 28-05-2016 23:32:47
Die xenon moet je er gewoon uit halen voor de apk. Het heeft dan geen zin om Hella te kopen, want ook daarmee zal het lichtbeeld niet goed zijn met xenon.

Ben ik niet met je eens. Ik heb al jaren Xenon in de originele lampen en kom altijd door de keuring heen: Het lichtbeeld is perfect (op stroolicht na, maar dat zie je niet op het stelapparaat). Bij heldere lampen is dit vaak anders.
Desalniettemin zou ik de APK met de huidige lampen inderdaad eens proberen met halogeen (of je moet de originele toch, zoals ik, al mooier vinden).

elianmars

Citaat van: KIM op 29-05-2016 00:03:11
Citaat van: elianmars op 28-05-2016 23:32:47
Die xenon moet je er gewoon uit halen voor de apk. Het heeft dan geen zin om Hella te kopen, want ook daarmee zal het lichtbeeld niet goed zijn met xenon.

Ben ik niet met je eens. Ik heb al jaren Xenon in de originele lampen en kom altijd door de keuring heen: Het lichtbeeld is perfect (op stroolicht na, maar dat zie je niet op het stelapparaat). Bij heldere lampen is dit vaak anders.
Desalniettemin zou ik de APK met de huidige lampen inderdaad eens proberen met halogeen (of je moet de originele toch, zoals ik, al mooier vinden).

Ok. Ik dacht gelezen te hebben dat xenon in de 850 en x70 classic sowieso afkeur was.

Zit er dan zoveel verschil in de nieuwe koplampglazen van verschillende merken? Leroy heeft in de 850 ook de originele, dus geen helder glas. Weliswaar imitatie, maar ook de strepen in het glas.

KIM

Het zit m denk ik meer in de spiegel.
Mijn ervaring is dat heldere Volvo lampen ook maar een matig lichtbeeld hebben. Als je daar xenon inzet wordt het vaak nog slechter.

hertogjan6

Citaat van: KIM op 29-05-2016 00:13:53
Het zit m denk ik meer in de spiegel.
Mijn ervaring is dat heldere Volvo lampen ook maar een matig lichtbeeld hebben. Als je daar xenon inzet wordt het vaak nog slechter.
ja die euwige imitatie troep van depo! Wat ook nog aardig aan de prijs is  :eusa_snooty:

Morgen maar even nieuwe hella's bestellen.. Nieuwe originele koplampen ogen echt super :) ga er geen helderen in zetten dat staat totaal niet bij de gehele 850  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

The Volvoboy

Ik ben ook al een paar keer gewoon door de APK gekomen met xenon. Ik heb H7R in 'normale', frisse Hella koplampen. Merk wel dat het lichtbeeld wat minder scherp wordt nu de xenon lampen wat ouder worden. Er kan overigens behoorlijk verschil in lichtbeeld zitten met verschillende xenon lampen.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Ik zou bij een 850 gewoon eens proberen met deze set met halogeen te laten keuren. Depo had ik ook in de saffron, en dat was geen probleem met de apk.
Kun je een setje units met halogeen en een setje met xenon gebruiken. Zit je ook niet te klooien met dat bewerkte klemmetje/veertje bij zo'n 850 lampunit.

hertogjan6

Hij mag er weer een jaartje tegen aan met nieuwe apk :D

- Koplampen heb ik hallogeen in gedrukt maar was nog niet helemaal denderend

- Schroefset opgeschroeft,  omdat de veren en los in hingen

Maar goed al met al ziet het er prima uit!

Op de terug weg naar huis borrelde de motor aardig bij stilstand voor de deur  :eusa_think:

En ja hoor bijna over de kook van de week maar even de thermostaat vervangen en niet hopen op het ergste  ;) zoja word het Koppakking vervangen maar daar ga ik niet vanuit!

- Kleppendeksel zweet iets, samen met de pakking van de retour leiding op de turbo

Verder rijd de Volvo als een baksteen op de weg..  Alleen de Schroefset rammelt als de neten op klinker wegen maar hoop dat dat opgelost is zodra die uitgelijnd is

850-R

Gefeliciteerd! Eigenlijk moet je sws nooit xenon in een koplamp doen met reflector... Mja genoeg mensen die het alsnog doen  :eusa_shhh:

Wat voor schroefset heb je eronder liggen?
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

UserID6342

Dus met uitlijnen haal je tevens een rammel uit je verenset weg, lees ik dat nu goed ?

ruubje

Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

)()()sT

Was de bovenste radiatorslang dan koud aangezien je de thermostaat zo gericht wilt vervangen? M.a.w. blijft ie dicht staan? Heb je we circulatie, dus een goed werkende waterpomp? Ik zou eerst maar een gerichte diagnose stellen.

V70geRwin

Thermostaat gaan allemaal een keer en kan geen kwaad om als eerste te.doen.

Die.rammel is echt irritant,  bij mij gaat de rammel set er daardoor weer onderuit.
Snap dat je het hoopt maar de uitlijning zal de rammel niet doen verdwijnen.

hertogjan6

Citaat van: 850-R op 08-06-2016 00:24:57
Gefeliciteerd! Eigenlijk moet je sws nooit xenon in een koplamp doen met reflector... Mja genoeg mensen die het alsnog doen  :eusa_shhh:

Wat voor schroefset heb je eronder liggen?
ook met hallogeen heel slecht resultaat met nieuwer koplampen  :eusa_whistle:

Citaat van: Dirk342 op 08-06-2016 06:34:13
Dus met uitlijnen haal je tevens een rammel uit je verenset weg, lees ik dat nu goed ?
hoop ik natuurlijk.. Maar dat doet die dus niet  :-\

Hij spoort goed maar de wielen staan camber aan de voorkant  :eusa_shifty:

Citaat van: )()()sT op 08-06-2016 07:18:57
Was de bovenste radiatorslang dan koud aangezien je de thermostaat zo gericht wilt vervangen? M.a.w. blijft ie dicht staan? Heb je we circulatie, dus een goed werkende waterpomp? Ik zou eerst maar een gerichte diagnose stellen.
thermostaat demonteren en in kokend water gooien en dan zien we het snel genoeg anders verder zoeken en verder diagnose stellen inderdaad

Citaat van: V70geRwin op 08-06-2016 08:04:59
Thermostaat gaan allemaal een keer en kan geen kwaad om als eerste te.doen.

Die.rammel is echt irritant,  bij mij gaat de rammel set er daardoor weer onderuit.
Snap dat je het hoopt maar de uitlijning zal de rammel niet doen verdwijnen.
Schroefset gaat er straks onderweg wat een gr*ferrie en zwaar irritant  :eusa_wall:

UserID6342

Citaat van: hertogjan6 op 08-06-2016 08:39:29
Citaat van: Dirk342 op 08-06-2016 06:34:13
hoop ik natuurlijk.. Maar dat doet die dus niet  :-\

Hij spoort goed maar de wielen staan camber aan de voorkant  :eusa_shifty:

Euhm, mag ik hierop zeggen dat je dus niet weet waar je over kletst ?  Of het niet snapt... Wielen die 'çamber' staan, juist ja.  Dan heb jij de enigste auto die dat heeft op de hele wereld...

Bij het uitlijnen worden (meestal) 3 waardes gebruikt; sporing, camber, caster.  Al deze waardes hebben een getal in (meestal) graden en minuten waar de auto op afgesteld dient te worden.  In het Nederlands is camber je wielvlucht en deze is gewoon afstelbaar via de voorpootjes....  De 2 bouten los waarmee het fuseestuk vastzit en je kunt je camber / wielvlucht stellen...

Nu kun je het beste de camber waarde zoals opgegeven voor de auto hanteren, maar soms kun je er voor kiezen voor juist een positief of negatief camber in te stellen (al gelang de rijwensen)

Leuk stukje en dan begrijp je het misschien iets beter....:

http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Wielgeometrie/wielgeometrie.htm

elianmars

Borrelende koelvloeistof? Tóch de koppakking?  :eusa_think: