Volvo 854 T-5 Rood | Opvolger Volvo 854R 019 | Passion Red S60R

Gestart door hertogjan6, 06-03-2016 13:55:40

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: hertogjan6 op 24-09-2016 12:54:47
Citaat van: Dirk342 op 24-09-2016 06:36:31
Als ik het nu goed begrijp, laat je de massa van de stoel via de schakelaar lopen ?  Zou dit maar rap veranderen want dat kan die schakelaar op den duur niet aan en zal verbranden.....

De aanvoerstroom en amperage van de stoel moet je NOOIT via een schakelaar laten lopen, kan echt gevaarlijk worden...
achja hoe vaak verstel je je stoel? En elektrische schuifdak trekt ook veel amperage wat dat betreft

Citaat van: dielie850 op 24-09-2016 09:48:24
Bij mijn auto hebben we gewoon een constante plus van een kabel onder het dash af gehaald ;)
Volgens mij staat er op de electrische stoelen altijd stroom (is bij de R ook zo) ;)
kan natuurlijk ook  :eusa_shifty:

Stoel wordt hier toch vrij frequent verplaatst, vooral die van de bijrijderskant.

vincen tdi

schuifdak gaat origineel als het goed is via een relais
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Jurijn R

Het ligt vol kabels die lopen tussen de plastic stukken aan de deuren van voor naar achter. Waarom dan een schakelaar  :eusa_whistle:

hertogjan6

bijrijders kant zit nog niet aangesloten.. Want dat gaat idd niet goed komen op 1 schakelaar, nog even kijken wat ik daarmee doe. Hier op forum was er iemand die ze aan het gesloten via de stoelverwarming schakelaars vanuit het midden console..en dat gaat nog steeds goed waar ik met de kop niet bij kan ;D

wat de kabelboom betreft kan niks mis mee gaan alles zit van voor tot achter ingetapet

Er zit nu een zekering dus mocht het fout gaan zal die eerst gaan hoop ik dan maar  :eusa_shifty:  :eusa_whistle:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

BBS

Ach en anders wordt het je vanzelf te heet onder je voeten/kont ;D ;D

Edit: ik zou het toch anders gemaakt hebben....
Volvoloos....

Jurijn R

Leroytje , effe mesje langs de tape, en je hebt een draadje of 30 tot je beschikking ;D

hertogjan6

Citaat van: BBS op 24-09-2016 17:56:50

zien we vanzelf wel werkt prima zo ;)

elianmars

Hoezo via een schakelaar??

Je bedient de stoelen toch met het paneeltje aan de zijkant van de stoel?

Massa en constante 12v kabel erop en gaan met die banaan.
Als je het via een schakelaar doet, of als de spanning er af gaat met contact uit, ben je telkens de instelling van de memory knop kwijt.

UserID6342

Citaat van: hertogjan6 op 24-09-2016 21:02:59
Citaat van: BBS op 24-09-2016 17:56:50

zien we vanzelf wel werkt prima zo ;)
Nog wel ja.... Schijnbaar sloeg mijn vorige waarschuwing niet echt aan, zal het nu eens op een andere manier proberen.  Ik meen, uit mijn hoofd, dat de electrische stoelen zijn afgezekerd met 30A.  Dit betekend dus dat de stoelmotoren max 30A kunnen 'trekken' voordat de zekering eruit poft. De rekenformule is U=IxR oftewel vermogen is amperage keer volt dus de stoelen kunnen maximaal 30 Ampere keer 12 Volt trekken = 360 Watt !  Heb je die schakelaar wel eens goed bekeken en de dikte van die pennetjes waarmee jij die max 360 Watt er door heen wilt jagen, zonder relaisschakeling of iets ?  Zolang je de stoel 1x bedient om in te stellen zal het wel goed gaan, als er verschillende bestuurders in de auto rijden met een eigen instelling (verder naar voren / achteren of rugleuning anders) word het een heel ander verhaal !

Wat je nu doet is echt brandgevaarlijk en moet je mee uitkijken !

leons850

Ben het met je eens Dirk.
Maar Leroy is wel vaker eigenwijs....
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Died850

De stoelen zijn ook bij mijn 850 gewoon te verstellen ook al is het contact uit. Zou niet weten waarom die schakelaar nodig is, en als je dan toch de schakelaar wilt gebruiken zet er dan op z'n minst een relais tussen zoals Dirk al beschrijft.
Vind het wel een leuk idee desalniettemin ;D.

UserID6342

Citaat van: leons850 op 25-09-2016 19:07:38
Ben het met je eens Dirk.
Maar Leroy is wel vaker eigenwijs....
Dan ff heel plat en komt weer lulliger mijn strot uit als gemeend, dan fikt het ding maar af als tie niet wilt luisteren....

BBS

Mijn bestuurdersstoel is ook te verstellen zonder het contact erop te zetten. De bijrijdersstoel daarintegen moet wél via het contact versteld worden.
Niks via een schakelaar of wat dan ook.....

En ja ik heb ook schakelaars zien roken in een auto omdat er teveel vermogen doorgejast wordt. Deze schakelaars op het dashboard zijn bedoeld om een relais aan te sturen maar ook niet veel meer dan dat. Daarvoor is het binnenwerk van de schakelaar veel te fragiel.
Volvoloos....

daanium

Zojuist alle 34 pagina's gelezen, jezus wat een werk!
Gaaf man! Keep up the good work ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

hertogjan6

Citaat van: elianmars op 25-09-2016 12:02:09Je bedient de stoelen toch met het paneeltje aan de zijkant van de stoel?

Massa en constante 12v kabel erop en gaan met die banaan
dat wist ik dus niet dat dat zou werken.. Wat natuurlijk gewoon logisch is als ik er zo over na denk!  Thnx marcel  ;)

Citaat van: daanium op 25-09-2016 19:48:49
Zojuist alle 34 pagina's gelezen, jezus wat een werk!
Gaaf man! Keep up the good work ;D
thnx kerel!  ;)