Volvo 854 T-5 Rood | Opvolger Volvo 854R 019 | Passion Red S60R

Gestart door hertogjan6, 06-03-2016 13:55:40

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Helaas niet echt dus, want anders had Jeff de theorie ook al gehad.  Even in het kort zijn er 3 theorieexamens mogelijk: 1x normaal, 1x verlengde tijd maar de tijdstelling voor bepaalde vragen blijft exact gelijk aan het eerste examen (immers, in het verkeer heb je ook geen extra tijd om na te denken) en als laatste een persoonlijk 1 op 1 examen met iemand van het CBR erbij.

Jeff heeft inmiddels al deze al een aantal keren gehad en een andere optie is er niet en ook bij Jeff alle 6 vorige examens met net 1 of 2 fout teveel.  Jeff mag volgende week voor de 7e (!!) keer op voor zijn theorie, en zonder theorie geen praktijkexamen.  Zo simpel is het en meerdere smaakjes zijn er niet helaas.

youri555

Ik ben zelf 4x gezakt voor mijn theorie, vervolgens heb ik er voor gekozen om een 1 dags cursus te doen. Ik haalde mijn theorie toen gelijk.
~Toyota Paseo 1.5GT
~Volvo V40 2.0
~Volvo 850 2.5 10v GLE 1993

Thunderstruck

Rijlessen... Ik had het geluk dat ik het rijbewijs op kosten van de baas kon halen in een rijopleiding van 4 weken (waarvan 1 week terreinvaardigheden en onderhoud betrof), voordat ik 18 was mocht ik al wel met een Leopard tank over de openbare weg maar nog niet met mijn eigen BMW'tje. Vrachtwagenrijbewijs was ook in 4 weken gehaald op deze manier, ontzettend veel mats mee gehad. Overigens eerste keer praktijkexamen gezakt (voor zowel B als Leopard)   ;D. Tijdens mijn B-examen had ik een ingreep bij het achteruit afrijden van een oprit, stom. Met de Leopard plakte ik de examinator tegen de voorruit aan toen ik een stop bord wat te laat zag en alsnog besloot te remmen  ;D vond hij niet heel tof.

Ondertussen ook al weer 8 jaar geleden, maar de motivatie om mijn rijbewijs te halen was hoog!

Paulvdberg

Zelf ook me theorie in 1 keer gehaald.
Echter wel 1½ dag cursus gedaan en na de laatste ochtend door naar t CBR voor t examen.
Dat werkt echt perfect!!

BBS

Citaat van: )()()sT op 09-10-2016 08:57:13
;D!

Ach, de staatskas wordt gevuld met wegenbelasting voor een auto waarmee je niet kunt rijden.
Maar ach, hier staan ook 2 Volvo's op de oprit en ga met de fiets naar m'n werk momenteel :D
Hier staan ook door de weeks 2 dure auto's stil en wij gaan allebeide op de fiets naar het werk ;D
De ene staat in de garage en de ander aan de straat, maar gebruiken doen we ze bijna niet. Behalve in de weekenden, dan wordt de V weer gebruikt. :eusa_dance:

Citaat van: Dirk342 op 10-10-2016 06:59:18
Helaas niet echt dus, want anders had Jeff de theorie ook al gehad.  Even in het kort zijn er 3 theorieexamens mogelijk: 1x normaal, 1x verlengde tijd maar de tijdstelling voor bepaalde vragen blijft exact gelijk aan het eerste examen (immers, in het verkeer heb je ook geen extra tijd om na te denken) en als laatste een persoonlijk 1 op 1 examen met iemand van het CBR erbij.

Jeff heeft inmiddels al deze al een aantal keren gehad en een andere optie is er niet en ook bij Jeff alle 6 vorige examens met net 1 of 2 fout teveel.  Jeff mag volgende week voor de 7e (!!) keer op voor zijn theorie, en zonder theorie geen praktijkexamen.  Zo simpel is het en meerdere smaakjes zijn er niet helaas.

Ik vind het theorie examen op sommige gebieden ook weinig meer met de verkeerskennis te maken hebben. Er worden inzicht vragen gesteld waar zelfs zeer ervaren automobilisten het best moeilijk mee hebben. :eusa_boohoo: En sommige vragen raken sowieso kant noch wal...
Volvoloos....

UserID6342

Helemaal eens BJ, ik denk zelfs dat alle huidige rijbewijsbezitters opnieuw op moeten voor de theorie dat iedereen gewoon zakt :(, inclusief mijzelf.  Sommige dingen heb ik ook zoiets van ??? het zal.....

hertogjan6

Citaat van: Dirk342 op 10-10-2016 23:13:33
Helemaal eens BJ, ik denk zelfs dat alle huidige rijbewijsbezitters opnieuw op moeten voor de theorie dat iedereen gewoon zakt :(, inclusief mijzelf.  Sommige dingen heb ik ook zoiets van ??? het zal.....
precies! De staatskas word gevult met het geld van iedereen die zakken  :eusa_eh: blijkt afgelopen jaa bijna 70miljoen euro te zijn bij het cbr... En die vragen die je krijgt zijn allemaal instinkers maargoed.. Zou wel eens willen weten of de ervaren rijders hier ook binnen 2x kunnen slagen  ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Vulk

Gewoon de vraag al GOED lezen, is al het halve werk.
En echt voorbereid naar het examen gaan.

BBS

Ik probeer wel mijn verkeerskennis op peil te houden, lijkt mij ook wel verstandig nu ik vaak in de binnensteden zit te trekken met de vrachtwaggel.
En ik doe elk jaar mee met het nationale verkeersexamen. Gewoon om te kijken waar ik sta en tot nu toe gaat het nog steeds goed en mag officieel nog steeds sturen :D Laatste keer was 4 foutjes :eusa_dance:

Kijk het verkeer veranderd en daar moet het CBR in mee gaan. Simpel zat, alhoewel ik wel denk dat ze nu de weg een beetje kwijt zijn.
Volvoloos....

elianmars

RoelNL

Ik heb laatst ook opnieuw theorie moeten doen voor de motor en gelukkig in 1 x gehaald met 2 fouten (1 fout meer als toen ik voor de auto op moest zo'n 10 jaar geleden), ja ik heb wel even een nieuw boekje gekocht om alles even opnieuw door te nemen.
Het is wel wat veranderd, maar om nou te zeggen dat het echt moeilijk was vond ik meevallen, de regels zijn best logisch al zeg het zelf (als je jonger bent ga je misschien sneller aan de regels twijfelen maar dat is nergens voor nodig).
Het grootste verschil wat ik hoorde was dat als je voor de eerste keer theorie examen gaat doen, je 2 soorten theorie gaat doen. Gewone verkeers theorie en gevaar herkenning.

Ik vind het goed dat je het alleen kan maken zonder af tekijken bij andere mensen zoals het vroeger was. Ook is het relaxed dat als je je antwoord gegeven hebt gelijk kan doorklikken naar de volgende vraag, ik stond met 15 min weer buiten incl. aanmelden even wachten en toets maken.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

hertogjan6

Zo daar zijn we weer,  

Afgelopen zaterdag heb ik een aanrijding gehad (fietsend)  met een auto ben er redelijk goed vanaf gekomen met een zwaar gekneusde pols en zere knie, mijn fiets is er minder aan toe en heeft 1400,- schade, ben over de kop geslagen en lag 3 meter verderop en aan de auto was alleen een klein krasje te zien, beste man zag mij over het hoofd.

Ben er alweer redelijk boven op maar de pijn blijft helaas

Hier en daar wat kleine leuke details tussen door gedaan zoals de verlichting in het dak, de hella's die binnen zijn gekomen was helemaal niks dus dat word ook niks voorlopig! inmiddels heb ik wel 2 splinternieuwe R spoilers liggen :D

Ook de garage schiet mooi op en kan de brandweer er straks mooi staan 8)

Ik had een x70 verlichtings paneeltje liggen en verbaasde mij dat de knopjes anders zijn dan die van de 850, dus alles even omgebouwd naar de 850 (dakraam serie) de zwarte knoppen zijn doorzichtig dus daar moet meer achter zitten... En ja hoor :

Alleen nog even bekijken hoe de kabelboom zit in de 850

Om even terug te komen op de R spoilers

En de Garage! :D

Voor:

Na:

Tot zover, tips voor de hemelverlichting zijn altijd welkom!

elianmars

Sterkte met het herstel, Leroy!

Wat betreft de hemelverlichting, volgens mij moet daar een topic over zijn.

Edit: kun je hier iets mee? http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50505.msg1238757.html#msg1238757

hertogjan6

Citaat van: elianmars op 03-11-2016 21:29:27
Sterkte met het herstel, Leroy!

Wat betreft de hemelverlichting, volgens mij moet daar een topic over zijn.

Edit: kun je hier iets mee? http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50505.msg1238757.html#msg1238757
thnx marcel!!!

Gehehe dacht dat alle x70 al verlicht waren..

Thnx voor de link.. Kan ik nog niet heel veel mee omdat de stekker van 850 en x70 anders is en eigenlijk nog geen zin en tijd gehad om te kijken hoe die wel moet  :eusa_shifty:

Benieuwd of er meerdere zijn die het bij 850 gedaan hebben.. Scheelt mij weer uitzoeken  ;D

hertogjan6

Next op de lijst voordat die de garage in gaat

- Nieuwe Volvo accu
- Nieuwe Expevantievat (koelvloeistof tank)
- Rondom spacers met verlengde bouten voor de voorzijde i.v.m de Remmen

Verder voor de wintermaanden,

- Nog opzoek naar een rode achterbumper zodat ik alle kunstof delen in kleur kan gaan spuiten.
- R spoiler in kleur spuiten
- alle kleine details afwerken en voor elkaar maken, zie verlichting, los hangende kabeltjes, rechter spiegel, verweerde emblemen eraf halen etc etc

Als alles puik voor elkaar is (op de lak na) is het tijd om er een punt achter te zetten! En fris en fruitig de zomer in te gaan!   :D

Ook Heb ik achter nu 215-35 om de nebulas liggen vandaar het rondom spacers verhaal.  Zie zelf:

Greetz Leroy horstman