Eens Volvo, altijd Volvo - Terug een V70R

Gestart door GekkeBelg, 06-03-2016 22:01:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GekkeBelg

Helleuw iedereen! Thijs, Belg, 31 binnen 2 weken en euhm... een Volvo  :eusa_dance:

Was hier al een paar dagen aan het rondneuzen, dus heb me maar uiteindelijk aangemeld.
Met een V70R v '98 en 365K km, kan je soms wel wat raad gebruiken :P

Volvo is iets wat in het bloed zit bij ons, mijn eerste Volvo was toen ik 18 was, een V40 1.9D, heeft het spijtig genoeg niet kunnen "navertellen"  :eusa_whistle:
Gevolgd door een andere V40 van een paar maand ouder, die, nadat ik in contact gekomen was met het volvo40forum, redelijk wat aanpassingen ondergaan heeft  :angel: Een T4 had problemen met men dieseltje :P
Die is dan vervangen geweest door een S60R 2005. enz enz

In elk geval, heb even zonder Volvo gezeten, maar miste het te hard en had terug een betrouwbare daily nodig. Liefst met een laag verbruik, zetelverwarming, cruisecontrole en wolf in schaapsklere.  :evil:
Na wat zoeken heb ik deze in NL gevonden. (ingevoerd naar België)

Geen onderhoudsboekje, maar wel enkele facturen. Na wat opzoekwerk bleek de vorige eigenaar een technieker te zijn van een Volvo-dealer.

Super blij om terug een R te hebben :-D En op LPG, wat een plezier :-D €12 voor 280km  :eusa_dance: :eusa_dance:

Er zijn welke dingetjes die moeten gefixt worden.
* Pakkingnokkenas vervangen
* Auto rijdt volgens mij te arm, is gebeterd naar het reinigen van de MAF maar het wordt weer erger. Op LPG nog erger.
* Dempers rondom vervangen + veerziting en lager. Achteraan worden de nivomats door een normale versie vervangen.
(vooraan is een 1 toplager versleten, dempers lijken nog goed, maar gezien ik niet weet hoelang ze eronder zitten, en vindt een mooie set, mss beter alles ineens vervangen)
* Waarschijnlijk gelijk ook wat lager leggen.
* Het resume-knopje vd cruise werkt niet  :eusa_wall:

Dingen die ik nog wil doen:
* Veel te veel!
* Vacuumslangen vervangen
* RIP-kit
* Open luchtfilter
* DP
* Blow-off
* Chipje
enz
Met andere woorden, men motor (ook een klein project) en cabrio gaan jaloers worden op de V70  :eusa_whistle:

Iemand ervaring met het merk (dempers) van Meyle?

Of andere voorstellen? :-D

Het andere speelgoed

Porsche 944 S2 '89 (165k km)



Suzuki TL1000S (ook van) '98 aka widowmaker of "de druiper" - work in progress
32000km


En de ex-volvo's


Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

cornelis-b

Je noemt je zelf wel "GekkeBelg" maar gezien het verleden en het heden bent u niet zo gek ;D

Welkom hier en van welk deel in België?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

GekkeBelg

Haha, dat is mss het enige normale ;)

En thanks! Centrum, 30km v Brussel
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

Woger

Mooie auto,
Misschien moeten we toch maar een export verbod instellen  :eusa_think: ;D

GekkeBelg

thx haha please don't, heb al 3 wagens uit NL gehaald  :angel:
De MX5 van men moeder, men cabrio en deze  :eusa_whistle: voor de prijs hoeft het niet...  :eusa_wall: gewoon veel meer keuze  :angel:
Deze wil ik wel houden, dus zal niet snel meer nog een auto invoeren... Maar ja... you never know.

Trouwens, heb de Volvo gewoon terug gehaalt naar zijn land van oorsprong  :eusa_silenced:
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

Woger

Citaat van: GekkeBelg op 06-03-2016 22:35:32
Trouwens, heb de Volvo gewoon terug gehaalt naar zijn land van oorsprong  :eusa_silenced:

De knipperlichten zijn volgens mij amerikaans, toch?

elianmars

Citaat van: Woger op 06-03-2016 22:53:56
Citaat van: GekkeBelg op 06-03-2016 22:35:32
Trouwens, heb de Volvo gewoon terug gehaalt naar zijn land van oorsprong  :eusa_silenced:

De knipperlichten zijn volgens mij amerikaans, toch?

Bedoel je de knippers van de eerste foto? Dat zijn de standaard knippers en horen bij de heldere koplampen van de C70 vanaf MY2003.

GekkeBelg

Citaat van: elianmars op 06-03-2016 23:02:03
Citaat van: Woger op 06-03-2016 22:53:56
Citaat van: GekkeBelg op 06-03-2016 22:35:32
Trouwens, heb de Volvo gewoon terug gehaalt naar zijn land van oorsprong  :eusa_silenced:

De knipperlichten zijn volgens mij amerikaans, toch?

Bedoel je de knippers van de eerste foto? Dat zijn de standaard knippers en horen bij de heldere koplampen van de C70 vanaf MY2003.
zou best kunnen, ze zaten erop toen ik de wagen kocht. Maakte het IMO net iets moderner/mooier :-)
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

RoelNL

Gewoon sachs supertoering nemen. zijn prima dempers en goed te betalen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

NielZ3qp

Looking good! De 944 blijft ook een top ding en de TL is super bruut, daar kon ik geen vriendjes mee worden. Schofterig apparaat  :eusa_snooty:
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

GekkeBelg

Citaat van: NielZ3qp op 09-03-2016 20:43:38
Looking good! De 944 blijft ook een top ding en de TL is super bruut, daar kon ik geen vriendjes mee worden. Schofterig apparaat  :eusa_snooty:
Thx! Haha en ja klopt van de TL. Ik noem het een moto met "karakter" maar vloek er ook geregeld serieus op :) bedoeling is v de tl om te bouwen naar naked... ooit :P

Roel, thx 4 the advice. Gisteren naar de dealer geweest. Blijkbaar zijn er geen veren meer beschikbaar maar de dempers nog wel. Volgende week kijk ik alles ff na en dan zulle  het waarsch de sachs worden
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

djkain

is dat tegenwoordig nog te betalen in ons gekke landje zo'n R?

ik had gekeken, als ik mijn auto nu weer wil inschrijven kost het me 2000€ inschrijving en 700€ rijtaks...
lpg in natuurlijk helft goedkoper kwa inschrijven

GekkeBelg

DJKain, in België 2000 euro? Are you sure? Dan is het wel ENORM gestegen. Jaarlijkse taks is idd van een goeie €500 naar een 700 euro gegaan.
Heb net even opgezocht voor mijn auto als ik hem nu gekocht en ingeschreven zou hebben.

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt:  587,55 EUR 
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:  610,47 EUR 
De AVB (Aanvullende verkeersbelasting) bedraagt:  148,68 EUR

Er wel rekening mee te houden dat ik dankzij de LPG een betere euronorm heb en ik de uitstoot heb kunnen aantonen ipv dat ze het gemiddelde genomen hebben. (scheelt toch 90 euro :-D)


Ik zit nog gelukkig in het oude systeem (had ik bekeken voor ik de auto kocht).
Maw, in totaal heb ik 1400 betaald (inschrijving en jaarlijkse samen).
Dus betreffende inschrijving weinig verschil. Jaarlijks wordt wel iets van een 100 euro goedkoper omdat LPG nu een jaarlijkse korting krijgt van 100 euro. Zal dus nog maar iets van een 530 per jaar zijn.  :eusa_dance:

Nuja, had alles van op voorhand bekeken en berekend om niet voor verrassingen te staan  :eusa_naughty:
Mijn S60R vroeger was met zen 4000 BIV net iets duurder  :eusa_wall:
De cabrio met zen 3.0 was ook zo'n grap: 1200 BIV en 950 jaarlijks. 2j later vrijgesteld van belastingen (oldertimer).
Ze wilde mij nog wel een 3e jaar aansmeren maar heb dat opgelost door de auto 2 maand uit te schrijven  :eusa_whistle:

Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

djkain

Net bekeken,
Van 97, euro 1, co 292 is nu een 1853€ inschrijving en 801€ rijtaks.
Voor een 2300cc...
Pfff

GekkeBelg

Woont gij in de Walen of zo? Waar haalt gij uw info? Zou me wel sterk lijken dat een 850 een nog hogere uitstoot heeft. Een v70 2.3 t5 heeft bv mr 245 of zoiets
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v