AWD Benzinepomp

Gestart door johan1989, 07-03-2016 21:25:11

Vorige topic - Volgende topic

johan1989

Zoals in een ander topic al gemeld zijn we bezig om een V70 R AWD Saffron LPi te verlossen van brandstoflekkage.
Ondertussen ligt de as op de werkbank en de tank op de grond.
Rolletjes brandstofslang van 6 en 8mm bestellen en alle leidingen vervangen voor verse brandstofslang.

Nu vind Arjan de pomp herrie maken, dus hij is bang dat die het binnenkort begeeft.
Origineel Volvo nummer is 9470674 en stervensduur.

Zoals KIM beschrijft komt er gewoon een Walbro pomp uit de pompunit zakken.
Citaat van: KIM op 05-09-2015 23:56:39
In de tussentijd ook maar de oude unit opengehaald en wat blijkt:
Er zit gewoon een Walbro in. Gelijk het typenummer opgezocht en dat is de GRJ 235. Die moet toch te vinden zijn...

Hij beschrijft een pomp te hebben besteld @ Highfuel: http://www.highflowfuel.com/i-4783047-hfp-255lph-fuel-pump-volvo-v70-1997-2000.html

Dirk beschrijft dat een gewone benzinepomp erin zetten ook kan.
Citaat van: Dirk342 op 06-09-2015 08:10:08
(...)maar je kunt er ook een normale benzinepomp inzetten hoor, moet je alleen even goed fixeren dan. (...)
Ik ga daarmee uit van een gewone brandstofpomp, waar ik dan gewoon een Bosch zou kiezen: http://www.mister-auto.nl/fl/brandstofpomp/bosch-0-580-314-067_g458_a0300!580!314!067.html

Die mist echter het zijn appendages voor slang aansluitingen. Ik heb voorzichtig de waterpomptang erop gezet om te zien of dat over te zetten valt, maar ben als de dood dat ik de zooi afbreek.

KIM; wat zijn jouw bevindingen van de Highfuel pomp?
Dirk; hoe zie jij dan het gebruik van de standaard benzinepomp? Zijn die plastic delen dan toch over te zetten?
Anderen; zijn er nog meer ervaringen met alternatieven?

Alle tips zijn welkom ;)

KIM

De pomp die er uit kwam is niet gewoon een Walbro maar is er een met de appendages zoals in de foto van highflow is aangegeven. De pomp is echt anders dan die van een FWD.
De highflow is een prima pomp, alleen herinner ik me dat ik het dwarspijpje iets heb moeten inkorten. Achteraf bleek dat ook ergens beschreven te staan.

Tot nu toe werkt de pomp prima.

Tipje: Als je de tank los hebt, vervang dan ook gelijk het leidingwerk maar voor brandstofslang want wat Volvo heeft gemonteerd is niet de meest wijze keuze geweest.

UserID6342

Een normale benzinepomp kun / moet je fixeren met rubberen strips die tegen benzine kunnen.  Heb toen een rubberen plaat van 8 mm laten komen, daar stroken van gemaakt en de benzine pomp hierin 'verpakt' en toen in het originele huis geschoven.  Zit al jaren prima en kan geen kant op.

En helemaal eensch met Kornelis, vervang alles qua leidingen nu je het los hebt liggen anders kun je binnenkort weer....

johan1989

Citaat van: KIM op 08-03-2016 00:27:21
De highflow is een prima pomp, alleen herinner ik me dat ik het dwarspijpje iets heb moeten inkorten.
Mijn punt is vooral dat dat merk zo onbekend is. Voor mijn gevoel leg ik geld neer voor een honkietonkie apparaat, terwijl ik er liever een Bosch pomp in zou zetten, wat mij veel meer solide lijkt. Maar jij hebt blijkbaar niet de indruk dat het troep is. Mooi.

Tipje: Als je de tank los hebt, vervang dan ook gelijk het leidingwerk maar voor brandstofslang want wat Volvo heeft gemonteerd is niet de meest wijze keuze geweest.
Dat waren we zeker van plan. Zoals ik al schrijf bestellen we gewoon een rol slang om alles te vervangen.

Citaat van: Dirk342 op 08-03-2016 06:03:42
Een normale benzinepomp kun / moet je fixeren met rubberen strips die tegen benzine kunnen.  Heb toen een rubberen plaat van 8 mm laten komen, daar stroken van gemaakt en de benzine pomp hierin 'verpakt' en toen in het originele huis geschoven.  Zit al jaren prima en kan geen kant op.
Dat het erin te passen valt geloof ik. Het gaat mij vooral om de aansluiting eigenlijk. Want deze Bosch pomp heeft hele andere aansluitingen erop zitten. Dus ik vraag me af hoe dat dan pas te maken is. (Geen aanzuigpijpje voor andere tankhelft bijvoorbeeld + hals bovenop mist)

KIM

Citaat van: johan1989 op 08-03-2016 06:41:19
De highflow is een prima pomp, alleen herinner ik me dat ik het dwarspijpje iets heb moeten inkorten.
Mijn punt is vooral dat dat merk zo onbekend is. Voor mijn gevoel leg ik geld neer voor een honkietonkie apparaat, terwijl ik er liever een Bosch pomp in zou zetten, wat mij veel meer solide lijkt. Maar jij hebt blijkbaar niet de indruk dat het troep is. Mooi.

Hun website wekt absoluut niet de indruk dat ze honkie-tonkie spullen leveren. Dit bedrijf maakt van allerlei pompen en aanverwante zaken voor de rally en racerij. Ik ben op het spoor gezet door LookforJoe op Volvospeed; Hij stelt echt enorm hoge eisen aan zijn materialen (hij rijdt een XC met zeker 500 PK). Bovendien claimt de leverancier een levenslange garantie te geven op de pomp.
Overtuigend genoeg voor mij.

leons850

Kor, de XCR van Lookingforjoe is in elkaar gedraaid.  :eusa_silenced:
Maar verder is hij inderdaad erg nauwkeurig met het zoeken van onderdelen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Klopt, de auto van Hussein is helaas kapot gelopen....

Sbv

Wat is er mis met een originele nieuwe pomp afgezien van dat deze duur is. Al het gefreubel en uitzoeken kost ook tijd.

johan1989

Citaat van: KIM op 08-03-2016 07:45:59
Dit bedrijf maakt van allerlei pompen en aanverwante zaken voor de rally en racerij. Ik ben op het spoor gezet door LookforJoe op Volvospeed; Hij stelt echt enorm hoge eisen aan zijn materialen (hij rijdt een XC met zeker 500 PK).
Check. You convinced me!

Omdat de Bosch pomp blijkbaar een hoop gebliksem geeft met plaatsing en het maar zeer de vraag blijft hoe dat met die aansluitingen zit lijkt me dat dus ook niet verstandig.

Het lijkt er sterk op dat de pomp voor een Dodge Neon 1994-2005 dezelfde is, maar daar kan ik in de snelheid niet een helder antwoord op krijgen.

Zojuist bestelling gedaan @Highfuel.  $108,93
Thanks!

Citaat van: Sbv op 08-03-2016 08:34:33
Wat is er mis met een originele nieuwe pomp afgezien van dat deze duur is. Al het gefreubel en uitzoeken kost ook tijd.
Helemaal niets! Integendeel.
Maar waar je in je uitspraak van afziet is voor anderen blijkbaar meer van belang dan voor jou.

johan1989

Ondertussen een maandje verder. De pomp was binnengekomen en gemonteerd.
Je moet inderdaad de zuigpijp iets inkorten, omdat het anders niet past.
Maar... hij deed niets! Weer alles losgehaald en rechtstreeks op 12v. Alleen geknetter..

Highfuel gemaild met de zaak en een filmpje met het geknetter en het direct draaien van de oude Walbro.
3u later reactie met welke auto hij dan moest enz.
Ze zouden een nieuwe pomp opsturen met DHL express, die er dan met 3-5 dagen zou zijn. Na 3 dagen lag er weer een nieuwe pomp op de stoep en die deed het direct goed.
Top service dus! Dat wilde ik toch wel even wereldkundig maken! ( ok, alleen in Holland dan ;D )

Wat ons dan weer wel opviel...
Op de onderstaande foto is de bovenste de eerst gestuurde pomp. De onderste is de nagestuurde pomp.
De eerste is blanco, ziet er wat crappy uit. De tweede ziet er heel wat professioneler uit en daar staat HighFuel in gedrukt. Toch bijzonder..

Al met al, blij met het pompje. Scheelt toch ff 300 piekjes met de dealert.
Die kost namelijk incl. BTW, zonder korting €401.72. En dat voor een gewoon Walbro pompje.

razorx

Bizar dat de eerste pomp anders was. Anyway je kan weer verder.

johan1989

Citaat van: razorx op 09-04-2016 13:16:11
Bizar dat de eerste pomp anders was. Anyway je kan weer verder.

Was eigenlijk ook alweer 2 weken terug.
Bijna klaar nu. Arjan is nu de as aan terugschroeven.
( http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,69616.msg1663836.html#msg1663836 )