aftermarket trekhaak

Gestart door okkehel, 06-03-2016 13:05:50

Vorige topic - Volgende topic

okkehel

Ik wil onder mijn v70 estate uit 1998 graag een trekhaak.
Nu zag ik deze: http://link.marktplaats.nl/m933212966

Gezien de prijzen voor sommige tweede hands (en ik las ook dat je goed op moet letten of ze compleet zijn)
vind ik die nieuwe niet echt een rare prijs.

Alleen hier zit waarschijnlijk geen originele kabelboom bij?
Is dit lastiger/minder goed te monteren als een originele kabelboom?

heeft iemand hier ervaring mee?

V70R^2

Ik vertrouw die spotgoedkope trekhaken voor geen meter, zal een reden zijn dat ze zo goedkoop zijn (pasvorm/kwaliteit/sterkte) zou gewoon voor een tweedehands gaan, compleet met kabelboom. dan is het plug en play stekker erin en klaar.

Moet niet meer kosten dan die goedkope nieuwe, bij roest ff busje hammerite erover en klaar :)

cornelis-b

Bij deze goedkope haken is het maar de vraag waar de typegoedkeuring vandaan komt, verder is de trekkende balk eenzijdig gelast tussen de bevestigingsplaten. De betere trekhaken zijn dubbelzijdig gelast, er zit dus een gat in de bevestigingsplaat waar de trekkende balk doorheen zit en aan binnen en buitenzijde is gelast.

Op de las komen flinke krachten dus ga zelf maar na wat het sterkste is, ik persoonlijk zou dit goedkope ding niet willen en als ik geen trekhaak had op zoek gaan naar een gebruikte haak.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien