Tristan ten Voorde stelt zich voor

Gestart door tristan89, 12-03-2016 11:52:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tristan89

Beste Forumleden,

Mijn naam is Tristan ten Voorde, 27 jaar jong en woonachtig in Huizen. Sinds een half jaartje ben ik de trotse bezitter van een 850 sedan uit 1996. Na mijn lange zoektocht om een auto te vinden die mij het juiste ''gevoel'' gaf, kwam ik uit bij deze koningsblauwe 850. Het is een 2.5 10v gekoppeld aan een automaat. De wagen is van de week net de 200k km gepasseerd. De 850 rijdt en stuurt heerlijk, om nog maar te zwijgen van de heerlijke, diepe roffel die de 10v maakt. Dat is gewoon verslavend!
Ondertussen is er al een hoop gebeurd aan de Volvo. Hieronder een lijstje met wat er allemaal al gedaan is en wat ik nog van plan ben om te doen, aangezien ik nog voor lange tijd wil doorroffelen.

*Grote beurt uitgevoerd (alle filters, olie, originele volvo bougies, rotor, verdelerkap, bougiekabels en remmen rondom weer gangbaar gemaakt)
*MAP sensor vervangen
*Nieuwe bobine (de oude had de klassieke witte verkleuring)
*Nieuwe remblokjes achter
*Nieuwe kentekenplaat + kenteken voorbumper (vorige eigenaar had een paaltje geraakt)
*Nieuwe draagarmen voor
*Nieuwe schokbrekers + veerpootlagers voorkant
*Alle 3 de bekende motorsteunen vervangen (waren alle 3 helemaal gaar)

Wat ik nog wil doen aan de volvo:

*Goed polijsten
*Automaat spoelen
*Carterontluchting vervangen (faalde voor de handschoentest)
*Nieuwe katalysator + Lambdasonde (is al besteld en onderweg)

Kortom, ik heb al een hoop gedaan aan de roffel. Dit was helaas ook erg hard nodig. De vorige eigenaar had jarenlang niets aan de auto gedaan en gewoon verwaarloosd. Stukje bij beetje begint de 850 weer in perfecte staat terug te keren. Dat merkte ik vooral aan het verbruik!
Eerst zat ik op 1 op 8.3, maar na wat vertroeteling zit ik nu stabiel op 1 op 11.8. Dit vind ik zeer meevallen voor zo'n zware auto.
Samen met mijn vrouw heb ik van de week wat leuke foto's van de roffel gemaakt op de dijk bij Almere. Ik hoop dat ik nog lang kan genieten van de 850!













luuk123456

Mooie auto Tristan, en welkom!
Altijd leuk als mensen `n 'oude' enigszins verwaarloosde auto weer `n tweede leven geven, respect! :eusa_clap:

Veel plezier van je roffel!

Groet,
Luuk

tristan89

Dankjewel luuk!

Ik doe het herstelwerk met veel plezier, de 850 is een heerlijke wagen om aan te sleutelen. En gelukkig ben ik er ook erg handig in.
Toen ik had proefgereden met de 850 wist ik het zeker, deze auto heeft gewoon wat aandacht nodig. De auto had 4 maanden stilgestaan, accu zo dood als een pier, onder de groene aanslag en vuil. Booster erop en in 1x starten en lopen, zonder een centje pijn. Het blok liep meteen ook strak en mooi. Toen heb ik de gok gewaagd en tot nu toe was die gok juist!  :eusa_dance:

Alexdh

Mooi man dat je m opknapt, zo ben ik ook wat bezig met mijn V70 10v. Die is niet verwaarloosd, maar zonder onderhoudshistorie weet je het maar nooit.

Welke drie motorsteunen heb je vervangen? Boven, onder en welke nog meer? Dan ga ik die ook maar eens bekijken.

tristan89

Het is veel werk, maar wel leuk en vooral belonend. Je ziet de auto steeds beter worden. Ik heb het rubber in de reactiesteun vervangen, distributiekant en de baksteun onder. Het resultaat is dat de motor veel minder klappen geeft als de automaat schakelt. Nou ja, je voelt bijna niks meer. Succes met jouw V70!