En dat is 3

Gestart door josvandevelde, 13-03-2016 21:37:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Fout.

S E W zijn de niet adaptieve bakken en altijd 4 bak

Bij 4 bak automaat adaptief  heb je een winterknop en een shift lock override knop en verder P R N D 3 L

Bij 5 bak automaat adaptief  heb je een winterknop en een shift lock override knop en verder P R N D 4 3 L

leons850

Citaat van: Robster480 op 21-03-2016 14:45:02
Citaat van: classicT5 op 21-03-2016 14:43:31
Dat kun je toch aan de schakelaars onderaan de pook zien?

Heb je S-E-W knopjes, dan is het een 4 bak.

Heb je alleen een W knopje, dan is het een 5 bak.

Correct me if I'm wrong.

Corrected you ;D

En nee dat klopt niet, MY99 heeft 4 traps adaptief my2000 heeft 5 traps adaptief.
Beide hebben alleen die W.

Corrected you both. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

josvandevelde

Zo, er zijn kenners! Daarmee wel duidelijk wat is heb: de adaptieve 4 bak. Helder. Het instructieboekje maar eens doornemen over de functie van de shiftlock overdrive.

innocenti

Citaat van: BBS op 21-03-2016 14:15:10
Citaat van: josvandevelde op 21-03-2016 13:59:11
het aantal stappen van de automaat wel en dat zijn er 5. De laatste schakelt (bij rustig rijden) bij 90 km/u in.

Dat doet die van mij ook bij 90 en is echt een 4 traps bak.... ;)
Dat schakelen wat je voelt klopt wel met tellen. 1, 2, 3, 4 alle zonder lock, 4 met lock. Lock wordt de koppelomvormer geblokkeerd. Dat kan je goed voelen als je de bak handmatig in 3 zet en dan bij 90 schakelt naar D.
Handmatig in 3 is 3 met lock en is anders dan het standaard schakelpatroon in D.

KIM

Shiftlock override is bedoeld om de vergrendeling in de P stand op te heffen als dat op de normale manier (rem bediend en contact op stand 2) niet lukt.
Helaas zit het knopje vaak vast.

classicT5

Wat een naam vor een knopje, shift lock override.. Zou dat de volvo variant van ctrl alt del zijn?

UserID6342

Zitten idd vaak vast (knopjes) en dan wilt de sensor ook niet meer.  Beter die hele kabelbende dan ineens eruit bouwen op de goede manier, zodat het nog wel werkt als je je voet op de rem hebt staan, je dan pas kunt schakelen.  Hier al genoeg gedaan ;D

djkain

geef mij de s60 maar... :-)

josvandevelde

Citaat van: djkain op 24-03-2016 18:26:58
geef mij de s60 maar... :-)
Tja, dan moet je toch ergens anders winkelen. Is ook een gave auto, maar ik stop ff met verzamelen.