Piepende ruitenwissers, vervangen? Halfords of 'beter'

Gestart door HJ850, 24-03-2005 08:17:33

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

Dit heb ik zelf nog niet met een andere auto gehad:

bij gebruik van de ruitenwisser bij beetje of matige regen en sproei/was gaan de ruienwissebladen met veel gepiep over de voorruit. Wat een kabaal.

Wisserbladen zien er vor mij niet versleten uit en raam wordt ook redelijk schoon/droog. (ik heb de 850 net en maar 1x in regen mee gereden)

Is die herrie normaal?
Zijn ze wel aan vervanging toe?

En volstaan Halfords van 23 euro per paar, of
of automaterialenhandel waar een setje 39 euro kost (betere kwaliteit??).

Reitse

Kheb ze gewoon bij de dealer gehaald, nooit gepiep, soms een beetje gebrom als het sneeuwt.

@®-

Je moet eens proberen je ruitenwissers halverwege hun slag stil te zetten (contact uit) de ruitenwisser er af halen en dan het stangetje waar de ruitewisser aan vast zit op je voorruit leggen (voorzichtig, laat 'm niet schieten want dan kan je gelijk door naar carglass) deze moet vlak op je voorruit liggen. Doet 'ie dat niet buigen tot 'ie het wel doet. Ruitenwisser weer erop zetten en proberen bijna 90% zeker dat het over is.

thuur

Ja ik denk ook dat je blad niet netjes aansluit op de ruit.

Overigens als je je ruit doet schoonmaken, ook even met een doekje over het wisserblad.

En als het een paar dagen droog is geweest, moet het eigenlijk meteen flink regenen willen je wissers meteen soepel worden. De eerste paar slagen gaan altijd wat streperig/lawaaierig. Vandaar dat je de meeste mensen meteen ziet bijsproeien ;)

Gr 8)

denkweb

JeroenV

Ik werk nu een jaar of 15 in de automaterialen handel en ik ken eigenlijk maar 1 goede after market wisser en dat is de Bosch spoiler wisser,heerlijk.
Uiteindelijk zijn in mijn ogen de Volvo originals de beste want die piepen of strepen niet en gaan het langste mee!

RRRRR_Ramon

Citaat van: Reitse op 24-03-2005 09:25:26
Kheb ze gewoon bij de dealer gehaald, nooit gepiep, soms een beetje gebrom als het sneeuwt.

Ik heb de originele gehad en er voor de winter Halfords op gezet, bevallen prima, geen verschil met de originele. Bij sneeuw "brommen" en "stuiteren" alle ruitewissers dacht ik een beetje. Valeo is ook wel goed.

=edit: had een rommeltje gemaakt van het 2e woord "originele"  ;) edit=
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

volvopieter

Bij de Volvodealer 32,73 Euries, Zet de monteur ze er gratis voor je op. Muisstil. Was tevoren bij Halfords geweest bleek, dat de Bosch spoiler en de andere wisser samen 31,50 Euri´s waren. De keus was toen niet zo moeilijk.

mr T

Citaat van: volvopieter op 30-03-2005 13:04:24
Bij de Volvodealer 32,73 Euries, Zet de monteur ze er gratis voor je op. Muisstil.

Klopt, heb ik ook betaald. Soms is de dealer zo gek nog niet.....
Gr. Marcel

volvopieter

En nog wat. Met mn vorige Volvo 240 was ik ieder jaar aan de beurd met wissers van Bosch.
Deze heb ik net laten vervangen (Volvo, zaten er ook op)  en ben nu rum anderhalf jaar verder (vanaf juni 2003). Dus dat valt allemaal reuze mee.

Reitse

Citaat van: mr T op 30-03-2005 13:08:21
Citaat van: volvopieter op 30-03-2005 13:04:24
Bij de Volvodealer 32,73 Euries, Zet de monteur ze er gratis voor je op. Muisstil.

Klopt, heb ik ook betaald. Soms is de dealer zo gek nog niet.....
tsss... heb ze 25 euro meegekregen... :P

HJ850

Nou, na alle adviezen hier heb ik ook bij de lokale Volvo dealer een set gehaald:

pastte niet!!!
Ik terug, zijn ze ruim een kwartier bezig geweest om de juiste passende plastic connectiestukjes te zoeken, zaten er dus niet bij.

Maar resulaat is wel geen bibberende ruitenwissers meer en schone ruit!

Edwin

Bij mij piepte de wissers ook. Nieuwe gehaald bij Brezan van Anco, ook piepen. Op vakantie in Zweden tijdens een regenbui was het weer gekraak van hiet tot Tokio (regent het wel eens in Zweden dan??) Toen bij een tankstation(!) orignele Volvowissers gehaald ook kraken en piepen  ???

Wat bleek, voorruit was zo slecht dat daardoor de wissers zo tekeer gingen  :o Nu met nieuwe ruit erin en de orginele wissers, zelfs in de brandende zon op droge ruit niks, nakkes, nada geluid!

gr. Edwin.  8)

Te koop: Anco ruitenwissers zeer kort gebruikt!