even voorstellen en een vraag

Gestart door JaapMopar, 15-03-2016 20:09:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JaapMopar

Ik lees al een tijdje mee op dit forum dus dacht zal me maar is voorstellen, en meteen met een vraag.
Ik ben Jaap, 22 jaar en ik heb sinds een aantal maanden nu een 850 2.5 20V als daily. Ik heb deze gekocht omdat ik het blok van mijn hobbyauto, een Dodge W200 met 7,2 liter V8, aan het reviseren ben.
Ik zal van de week even wat foto's van de Volvo plaatsen, is verder gewoon standaard, 340.000 gelopen ongeveer.
Nu heb ik alleen wat minder nieuws: Maat van me heeft de Volvo van de week geleend voor een ritje van zon 200km, en nu belde hij me gisteren dat de Volvo op de snelweg uitviel en niet meer aan wilde slaan (lege accu) dus ik dacht dynamo, niks ernstigs...
Nu had ie hem aangetrokken en hij startte weer, alleen met een enorme tik in het blok. Nu staat ie weer bij mij thuis en heb er helaas wel 5 liter olie bij kunnen gooien  :-\ blok was dus kats leeg, en flinke rit mee gemaakt. Heb even een filmpje gemaakt van de tik:


Tik zit bovenin., bij gas geven begint hij harder te ratelen.
Wat denken jullie? Nog te fixen of totaal klaar? In het laatste geval, iemand nog een 2.5 20v te koop?
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

volvobug

Welkom hier, en wat een pech.  5 liter is wel heel veel :o . Die tik zou met een beetje mazzel een drooggevallen klepstoter kunnen zijn.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

SB T-5R

Welkom!

Zo klonken mijn "droge" klepstoters
https://www.youtube.com/watch?v=ZPvJ6Em5uuI&feature=youtu.be
Wel anders toch?


Ik heb zelf geen ervaring met een drijfstang lager die kapot is? Zou dat een optie zijn?
(Weet niet hoe dat klinkt)

JaapMopar

Ik haal van de week wel ff de klepdeksel eraf, kijken of ik iets overduidelijks kan zien. Alvast bedankt voor het welkom iig!
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

JaapMopar

Gisteren nog even gekeken onder de kap, maar zit bij deze blokken helemaal geen klepdeksel op, was ik me niet van bewust..
Heb inmiddels wel een ruilblokje gevonden, ga deze zondag ophalen.

Hier wat foto's van de 850




En mijn andere trots



Alleen staat deze er nu zo bij ;D



Volgende week blokwissel doen, ben benieuwd
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

SB T-5R

Bij mijn weten zit er zeker wel een klep deksel op. Die klemmen gelijk de nokkenassen op de kop.
Moet de distributie voor los.

JaapMopar

Ja precies, maar dat is mij wat teveel werk om even op de parkeerplaats te doen ;) Ik ben een V8 gewend, daar haal de de klepdeksels eraf met 6 boutjes en dan kijk je zo op de tuimelaars/klepveren
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

JaapMopar

Blok ligt eruit


Zondag nieuw blokkie halen
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440