Werkend aan langzaam herstel van een basic V70

Gestart door robert69, 17-03-2016 22:32:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robert69

Dit weekeinde een rondje Nederland gedaan, Velg en band opgehaald in Utrecht (ter vervanging van reservewiel) en rond getoured in Amersfoort, Utrecht en Noord Holland. Mooi moment rond Utrecht met 3 V70's in een rijtje and een N and V60 ernaast, en dat duurde eventjes daar er traject controle op dat stuk is :)

Deze week nog 2x naar Nederland. Eindelijk alle spullen binnen om het gepiep rechts voor aan te laten pakken bij dirk deze donderdag en dinsdag beetje administratie in Nederland om paspoort te vernieuwen

Misschien toch een nederlands kenteken aanvragen? Wegenbelasting hier is toch beter (150 euro per jaar) maar heb het gevoel dat verzekering in Nederland weer wat goedkoper is

robert69

Een morgen in Nijmegen bij Dirk, en de patient is weer still over de drempels met nieuwe veerpootjes links en rechts, nieuwe bovenste motersteun rubber en expansievaatje voor koel vloeistof. Helaas niet de oorzaak va de falende achterruit sproeier kunnen vinden maar dat komt wel een volgende keer

Dank guys

UserID6342

In zoverre, je weet nu zeker dat het signaal niet aankomt bij het sproeierpompje, dus ik vermoed ergens een draadbreuk.

V70 400K+

Bij mij recent diverse draadbreuken gerepareerd en ineens deed alles het weer :)

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

robert69

Citaat van: Dirk342 op 06-05-2016 06:18:32
In zoverre, je weet nu zeker dat het signaal niet aankomt bij het sproeierpompje, dus ik vermoed ergens een draadbreuk.

Ja, ik zou moeten zeggen : nog niet gelocaliseert :) In ieder geval eindelijk van het gekraak af en dat was het doel van het bezoek :) ok en de dames wouden met lummel spelen

robert69

Wat is de opinie over de S80 T6? Ben op zoek naar een 2e auto, automaat en ideaal is het een sedan/coupe or cabrio :)
Zie een boel 2.4 en 2.5T motoren (193PS) maar begrijp dat ik daar beter vanaf kan blijven :) tenzij ik Dirk extra will laten vloeken tijdens een beurt
Dus benieuwd wat voorkeur van jullie zou hebben (Ik ben geen snelle rijder :) maar meer een gemaks rijder)
C70 2.5-10V, 2.4/2.5-20V, T5
S70 zelfde motoren
S80 D5, T6 of gewone 2.9-6 cyl
Alles met automaat

Wat is je keus en waarom?

Sbv

automaat bakken van een T6 willen nog wel eens kapot gaan. Kwa rijden hele fijne lekkere auto
D5 heerlijke diesel
rest is te divers om er wat van te zeggen

robert69

Met je eens dat het divers is, maar we hebben allemaal onze eigen voorkeur en het is leuk om te horen waarom mensen voor een bepaalde auto zouden gaan. Dit weekeinde maar eens een eindje rijden met de S80 T6 die ik op het oog heb. maar weet ook een C70 T5 beschikbaar in de buurt  :eusa_doh: :eusa_think:

robert69

Nog altijd aan het rondkijken voor een aanvulling (automaat, S60/80 of C70) maar tegelijkertijd lekker KM gemaakt door noord nederland afgelopen weekend (1000+ km in drie dagen)

Wagen loopt heerlijk door over het algemeen maar heeft sometimes geen zin laag uit de toeren weg te rijden (begint te stotteren) wanneer hij lang op lekkere snelheid haaft gereden

Moet zeggen dat super98 of liever nog 102 van Aral stabielere performance geeft en een duidelijk beter verbruik. ARAL Ultimate 102 kost hier ongeveer 8 to 10 cent meer per liter en wordt glad getrokken door het betere verbruik (in tegenstelling to Shell V-Power welke 20 cent per liter extra kost)

Dus volgende trip naar Dirk toch ook maar even flink blazen op de weg naar Dirk (lekker duitse autobahn :) ) om dan Dirk maar even te laten kijken .


Na onze laatste operatie op de voor vering geen gekraak meer dus ik ben happy


blauweroffel

Citaat van: robert69 op 05-05-2016 19:36:43
Een morgen in Nijmegen bij Dirk, en de patient is weer still over de drempels met nieuwe veerpootjes links en rechts, nieuwe bovenste motersteun rubber en expansievaatje voor koel vloeistof. Helaas niet de oorzaak va de falende achterruit sproeier kunnen vinden maar dat komt wel een volgende keer

Dank guys

Terugslagklepje boven rechterachterlicht kapot?

BR

robert69

zou duidelijker moeten zijn :) no power op de pomp, nog niet gevonden waarom geen power

robert69

kwam een mooi duits kenteken tegen op een 850 :) W-VO-850

Am still looking voor BO-VV-70 :)

robert69

Zo na een drukke periode met veel gereis voor het eerst onze ADAC vrienden moeten bellen op de weg terug van noord nederland. Na een 600+ kn rit door nederland (even een midden arm steun passend bij de stoelen met bekerhouders opgehaald) was het tijd voor een tukkie. Wakker geworden en wilde verder rijden besloot de moter niet meer aan te willen slaan. Na een aantal pogingen deed de moter een stotterende poging met een boel rook komend van de motorkap dus maar afgezet en gebeld.

Ondertussen motorkap ope en zie de lucht inlaat buis los liggen dus maar even weer vast gezet een half uurtje gewacht op Mr ADAC. Zodra die kwam poging tot starten een naar een paar ommdraaingen aanslaan en lopen. Nadien nog een paar keer gestart en gewoon gaan.

Dus door gereden naar huis, van de snelweg af, wilde wegrijden va het stoplicht en moter slaat af en wil weer niet starten, 3e poging gaat ie weer.

Bij de eerst beste pomp getankt en even olie na gekeken, half litertje erbij (niet te veel na 8000km) en wil weer niet direct starten. weer op 2e poging 2 minuten later slaat diirect aan.

Thuis gekomen mar even dokter Dirk berichtje gestuurd en hij had een vermoeden wat het kan zijn. Direct maar even afspraak gemaakt voor na de vakantie om na te laten kijken en gelijkertijd service te doen

Vandaag was de goede dag en na een bezoek aan de dokter ziet her er naar uit dat de patient zich weer goed voeltmet nieuwe olie, plugjes en lucht filtertje.

Tegelijkertijd even de wis sproeiers gefixt dus kan weer helder naar buiten kijke ook.

Ook maar even de wisserarm achter vervangen terwijl de patient behandeld werd. Next phase the strip onder de ruit achter verwijderen. nu eerst weer even lekker door roffelen

Miyel

Wat was de oorzaak van het niet starten nu dan? Brandstofpomp relais?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

UserID6342

#29
Het is niet altijd de brandstofpomp of relais....

Aan het verhaal van Robert te horen kwam ik op de bougies uit..  Ik heb er helaas geen foto van genomen, maar wederom bleken het die k*t NGK bougies te zijn die op alle 5 waren doorgepatst :( :(.  Je hoorde het al toen de auto aan kwam rijden.  Die NGK troep eruit eruit en gewoon originele Volvo bougies er voor terug in, auto liep meteen veel netter, rustiger en sloeg niet meer over..

Blijf het wel typisch vinden want een hoop mensen zweren bij die NGK troep, terwijl alles wat hier komt en op en die rotzooi erin heeft zitten (wat ik dus ook pertinent niet wil monteren), alleen maar problemen geeft.  En dit zowel bij de turbo als de NA blokken ???