demonteren interieur deel onder achterraampje cabrio

Gestart door Woger, 18-03-2016 17:17:47

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Weet iemand hoe ik het interieur deel direct onder de achterraampjes van een C70 cabrio los krijg? Dat is dus het liggende deel.

id20driver

1e demonteer achterbank

2e demonteer hoofdsteunen

3e demonteer hoedenplank

4e demonteer voorgordelgeleider

5e gordelpaneel

montage in omgekeerde volgorde
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

elianmars

ROPS kappen en gedeelte veiligheidsgordel hoeven niet perse los voor het verwijderen van de zijpanelen. Wel de linker en rechter clip van ROPS afdekking eruit halen. Zijpaneel loopt er net onderdoor.
Tpv veiligheidsgordel bovenin met een tang het paneel doorknippen. Maakt voor de bevestiging niks uit en je ziet er niks van, aangezien het afdekkapje er weer overheen gaat. Hierdoor is het paneel sneller en makkelijker te demonteren.

Woger

Damn, dat is meer dan ik dacht. Hoef alleen het blok niet te verwijderen geloof ik  :eusa_shifty:
Wel een lekker duidelijke uitleg, waar komt die vandaan?

id20driver

C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

T5-4life

Is allemaal niet zo ingewikkeld hoor. Ook zonder vida goed te doen. Als je de onderstaande regel maar in acht neemt:
Niet hard er aan trekken voordat de laatste schroef/bout/drukker los is  :eusa_whistle:
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Woger

Ah, ik heb Vida 2012 maar krijg hem niet aan het werk op Windows 10  >:(

Ga morgen maar eens proberen.

elianmars

Citaat van: Woger op 19-03-2016 17:01:10
Damn, dat is meer dan ik dacht. Hoef alleen het blok niet te verwijderen geloof ik  :eusa_shifty:
Wel een lekker duidelijke uitleg, waar komt die vandaan?

Och, naarmate je het vaker hebt gedaan, gaat het steeds sneller ;D

Woger

Oeh, mooie ruime werkplaats!
Ik moet het doen met de oprit...

UserID25761

Citaat van: Woger op 19-03-2016 20:46:14
Ah, ik heb Vida 2012 maar krijg hem niet aan het werk op Windows 10  >:(

Ga morgen maar eens proberen.

windows 7 Pro instaleren, met updates van explorer uitgeschakeld  ;)

Woger

Hoe krijg je die clips er eigenlijk makkelijk uit? Is daar een tooltje voor?

StefanCJ

Met een klein schroevendraaier het middelste stukje iets indrukken, dan kun je het pinnetje eruit trekken. Meestal breken ze echter gewoon af  ;D. Bij de dealer zijn nieuwe pinnetjes best prijzig, via ebay kun je voor weinig geld wat neppers bestellen. Ik zal zo even een link zoeken.

Edit:
http://www.ebay.nl/itm/370800225694?_trksid=p2057872.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Woger

classicT5

Beetje automaterialenzaak heeft ze ook mocht je ze snel nodig hebben