Reserveband, de discussie

Gestart door Spin!, 20-03-2016 10:29:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Citaat van: widebody op 26-03-2016 08:28:48
Zomerbanden 17", in de kofferbak het thuiskomertje eruit gemikt en een 15" velg met band van een aantal jaren oud. 3,5bar in de reserve band.

Moet er niet aan denken om onderweg te zijn met 1600kilo triplex en stof en dan op de achteras een kapotte band te krijgen. Kan ik eerst de thuiskomer onder de vooras zetten en dan de band die van voren kwam op de plaats van de lekke band te monteren. Lekker klusje op de vluchtstrook. Zou wel eens een heel naar einde van de vakantie kunnen worden :eusa_wall:.

Thuiskomertje kopen?? ;D

Moet je eens wat minder aardappelen meenemen ;D

Ik heb een 17" thuiskomertje in de auto liggen, en ja, die is inderdaad op leeftijd.
Maar als ik op vakantie ga heb ik altijd een winterband bij me.

yari#58

in de zomer een winter wiel in de kofferbak staan als reserve wiel en in de winter een zomer wiel.
staat gewoon tegen de zijkant in de kofferbak ivm gas tank.
zit er niet op te wachten om 2 a 3 uur s`nachts te moeten zien iemand zo gek te rijgen een wiel te brengen.
dan maar wat minder koffer ruimte.

cornelis-b

Citaat van: yari#58 op 26-03-2016 09:30:43
in de zomer een winter wiel in de kofferbak staan als reserve wiel en in de winter een zomer wiel.
staat gewoon tegen de zijkant in de kofferbak ivm gas tank.
zit er niet op te wachten om 2 a 3 uur s`nachts te moeten zien iemand zo gek te rijgen een wiel te brengen.
dan maar wat minder koffer ruimte.


In de winter een zomerwiel en in de zomer een winterwiel? ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70 classic

Het is een probleem gecreeerd om economische redenen.
Er zijn gewoon oplossingen welke alle problemen redelijk oplossen.
een thuiskomer op een trekas is eigenlijk ook not done.
Maar je komt er mee naar een veilige plaats of zelfs wel thuis.

Ikzelf neem op een lange trip gewoon een winterwiel mee.
Blijf ik op een normale afstand van een thuisbasis neem ik de gok omdat ik dan een wiel kan laten komen.

Nogmaals.
Ald de overheid stelt dat deze ongein klaar moet zijn, ook met de verlichting.
En stelt dat er per 2017 een aduquate oplossing in de auto moet zijn getroffen.
Dan hebben we over 20 jaar allemaal een reserve wiel.
En kunnen we zonder problemen een lampje wisselen.
Het kan gewoon, enkel dan verdiend de dealer er niets aan.

Nu kun je soms voor een lampje de halve auto demonteren.
En voor een spijkertje je band afschrijven.

Een goed alternatief zou bv de spacesafer ( of zoiets) kunnen zijn.
Een stalen velg met een band als een klapzak.

Of anders runflats.

grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70 classic

Citaat van: cornelis-b op 26-03-2016 09:33:46
Citaat van: yari#58 op 26-03-2016 09:30:43
in de zomer een winter wiel in de kofferbak staan als reserve wiel en in de winter een zomer wiel.
staat gewoon tegen de zijkant in de kofferbak ivm gas tank.
zit er niet op te wachten om 2 a 3 uur s`nachts te moeten zien iemand zo gek te rijgen een wiel te brengen.
dan maar wat minder koffer ruimte.


In de winter een zomerwiel en in de zomer een winterwiel? ;D

Lijkt me logisch.
Of koop jij setjes van 5?
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

yari#58

Citaat van: cornelis-b op 26-03-2016 09:33:46
Citaat van: yari#58 op 26-03-2016 09:30:43
in de zomer een winter wiel in de kofferbak staan als reserve wiel en in de winter een zomer wiel.
staat gewoon tegen de zijkant in de kofferbak ivm gas tank.
zit er niet op te wachten om 2 a 3 uur s`nachts te moeten zien iemand zo gek te rijgen een wiel te brengen.
dan maar wat minder koffer ruimte.


In de winter een zomerwiel en in de zomer een winterwiel? ;D

dan heb ik tenminste wel een volwaardig wiel bij me en kan ik in ieder geval thuis komen waar altijd nog wel een aantal wielen liggen.
dan slijt ik maar een winterband ben ik wel weer thuis

cornelis-b

Citaat van: yari#58 op 26-03-2016 10:04:57
Citaat van: cornelis-b op 26-03-2016 09:33:46
Citaat van: yari#58 op 26-03-2016 09:30:43
in de zomer een winter wiel in de kofferbak staan als reserve wiel en in de winter een zomer wiel.
staat gewoon tegen de zijkant in de kofferbak ivm gas tank.
zit er niet op te wachten om 2 a 3 uur s`nachts te moeten zien iemand zo gek te rijgen een wiel te brengen.
dan maar wat minder koffer ruimte.


In de winter een zomerwiel en in de zomer een winterwiel? ;D

dan heb ik tenminste wel een volwaardig wiel bij me en kan ik in ieder geval thuis komen waar altijd nog wel een aantal wielen liggen.
dan slijt ik maar een winterband ben ik wel weer thuis

Maar als je een aantal wielen hebt liggen dan neem je toch in de zomer een zomerwiel en in de winter een winterwiel mee?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

yari#58

dan krijg ik hele andere maten kwa wielen en das niet echt handig.
bedoel dat ik dan thuis gewoon een compleet set kan vervangen.

RemkoT5

#38
Citaat van: Dirk342 op 26-03-2016 08:15:46
Vaak ben je te bang ;D ;D
De angst voor de angst is groter dan de angst zelf ja. ;D
Heb je al eens een vrachtwagen combinatie langs de vluchtstrook zien scheuren waar de chaufeur even een windvlaag krijgt of ff een andere radio zender op zoekt? :eusa_whistle:
Sta jij daar net met je kontje ter hoogte van de witte lijn van de vluchtstrook of je voetjes als je op de knietjes zit. :-\ om je band te wisselen

https://www.youtube.com/watch?v=LfgcRQXMqtY

Check die witte oplegger.

robert31

Helemaal mee eens, zie soms capriolen, waarbij ik denk: gelukkig stond er niemand op de vluchtstrook.
Ik heb mn vrouw ook verteld: liever een kapotte velg dan......

UserID6342

Het is een feit dat als jij een band staat te wisselen, je voor drie moet uitkijken.... is gewoon zo, of de band nu links of rechts kapot is maakt dan niets uit (zeker niet in het geval van de witte oplegger, had je hier rechts een band staan te wisselen was het ook fout gegaan).

Ik heb zelf altijd zo is, opletten met wisselen en mocht er zoiets gebeuren als met de witte oplegger (als voorbeeld) was het gewoon mijn dag niet en heb ik pech gehad. ;D

V70 classic

Citaat van: Dirk342 op 26-03-2016 13:34:52
Het is een feit dat als jij een band staat te wisselen, je voor drie moet uitkijken.... is gewoon zo, of de band nu links of rechts kapot is maakt dan niets uit (zeker niet in het geval van de witte oplegger, had je hier rechts een band staan te wisselen was het ook fout gegaan).

Ik heb zelf altijd zo is, opletten met wisselen en mocht er zoiets gebeuren als met de witte oplegger (als voorbeeld) was het gewoon mijn dag niet en heb ik pech gehad. ;D

Ik trapte altijd t reservewiel en na verwijderen de lekke band van een vrachtwagen op de vluchtstrook, zo net naast de lijn.

Hadden we dat niet dan de service wagen.


Vervolgens word je door een stapvoets rijdende vrachtwagen op een b weg overreden  :eusa_boohoo:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

The Demon

In Nederland heb ik geen reservewiel mee, ik ben niet voor niets lid van de ANWB, als we naar het buitenland gaan donder ik een thuiskomertje achterin.

Een wiel wisselen op de vluchtstrook is voor mij een no-go, ik bel de wegenwacht wel en ga veilig achter de vangrail staan.
Thea heb ik ook verteld dat ze beter de velg aan flinters kan rijden om op een veilige plaats de auto neer te zetten en achter de vangrail te gaan staan, weer of geen weer!

Jans Duiven

Citaat van: The Demon op 26-03-2016 18:09:06
In Nederland heb ik geen reservewiel mee, ik ben niet voor niets lid van de ANWB, als we naar het buitenland gaan donder ik een thuiskomertje achterin.

Een wiel wisselen op de vluchtstrook is voor mij een no-go, ik bel de wegenwacht wel en ga veilig achter de vangrail staan.
Thea heb ik ook verteld dat ze beter de velg aan flinters kan rijden om op een veilige plaats de auto neer te zetten en achter de vangrail te gaan staan, weer of geen weer!

Precies. Waarom zou je om zoiets onnozels jezelf dood laten jagen?
Heb het gezien bij een Engelsman met een lekke band van zijn caravan.

Was er toevallig ook iemand op de snelweg die een auto aan het 'testen' was.
en die reed de Englesman zo van zijn benen.

De beste man is volstrekt onnodig door een bekkenbloeding tragisch overleden.

BBS

Met pech op de snelweg of een lekke band altijd de ANWB bellen en de rijks-wat-er-staat. Laat ze maar mooi met een bakenwagen achter je gaan staan en zelf achter de vangrail.
Ik ben voorlopig nog lang niet levensmoe.......

Telefoonnummer van Rijks-wat-er-staat (0800-8002) staat standaard in al onze telefoons en heb ik regelmatig gebeld.
Volvoloos....