Dubbele tank Vialle

Gestart door johan1989, 20-03-2016 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Of eens contact opnemen met SBV, die garnet red van hem komt op termijn beschikbaar?

UserID6342

Citaat van: johan1989 op 21-03-2016 15:09:04
Voor APK word de tank opstelling niet gecontroleerd.
En sinds wanneer niet dan ?  Dan is er een APK eis veranderd wat ik niet weet....

Johann

Citaat van: Dirk342 op 21-03-2016 18:02:41
En sinds wanneer niet dan ?  Dan is er een APK eis veranderd wat ik niet weet....

Had de RDW je eerst moeten vragen?  ;D

johan1989

Geen idee Dirk.
Jij concludeert dat de APK eis is veranderd en er sindsdien niet meer word gecontroleerd.
Dat is niet wat ik zeg
Ik zeg alleen dat er niet word gecontroleerd op je samenstelling. En dat concludeer ik omdat er genoeg auto's rond rijden op dubbele tanken, zonder dat dit officieel zo is ingebouwd.
Daarnaast heb ik nog nooit een APK meester naar zien kijken naar mijn set-up.

Maar goed, terug naar het topic ding: Is die manier van duo tank handig/prima of andere manieren beter.

UserID6342

Citaat van: Johann op 21-03-2016 18:53:30

Had de RDW je eerst moeten vragen?  ;D
;D ;D, je snapt wel hoe ik 'm bedoel ;D

UserID6342

Citaat van: johan1989 op 21-03-2016 19:01:34
Maar goed, terug naar het topic ding: Is die manier van duo tank handig/prima of andere manieren beter.
Even heel simpel en dat kun je volgens mij laten uitrekenen; als je 2 tanken zou pakken en deze via een continu verbonden met elkaar verbinding aan elkaar zou koppelen, kun je deze beide tanken gebruiken omdat ze continu met elkaar in verbinding staan.  Het vullen zou dan via de primaire tank kunnen en daar zit ook de pomp in.  Als het gedeelte wat de tanken koppelt aan elkaar, groot genoeg is van diameter hoef je volgens mij er helemaal niets aan te veranderen en kun je gewoon op de bestaande pomp en leidingen blijven rijden, zonder extra aanpassingen verder.

BBS

ff serieus:

Al dat geknutsel met die dubbele tanken mag allemaal maar :eusa_think:
Gewoon een 120 liter gasbom achterin leggen zoals DCCCL ook al schreef en je hoeft de eerste 1000kilometer niet meer te tanken...

Dit doet mij trouwens hier aan denken:

https://youtu.be/Si7yKqitKaU
Volvoloos....

12much

Ga nou gewoon naar een gasinbouwer, die zet een tweede tank op een geoorloofde manier met de juiste tussenslangen inclusief kleppen, appendages en appendagekast vast aan je carrosserie, desnoods op de plek van je huidige benzinetank, inclusief ingebouwde reserve benzinetank van 20 ltr of zo met op de juiste manier aangesloten buitenvulling. Want je zal waarschijnlijk toch op benzine starten. Dan komt er alleen een correctie bij omdat je gewicht veranderd is, maar voor die paar stuivers gaan wij niet onveilig knutselen.

Toch?-)

Voor de duidelijkheid, een losse tank, al dan niet in de beugels met snelsluitingen e.d. krijg je op een personenwagen niet goedgekeurd en

Citeeromdat er genoeg auto's rond rijden op dubbele tanken, zonder dat dit officieel zo is ingebouwd.

zal wel los lopen, want zelfs de Poolse chauffeurs of Nederlanders in een Dodge Ram met meer dan 200 ltr aan boord, laten dat in de regel netjes keuren. Daar zitten dan 2 x 100 liter tanks aan elke zijde van de wagen om het gewicht netjes te verdelen met de juiste appendages aan elkaar vast, zodat bij een ongeval een afgerukte tank (als dat al zou gebeuren omdat ze volgend de regels zijn gemonteerd) beide tanks direct afsluit. Trouwens,  denk je dat het gewicht van een ondeugdelijk gemonteerde tank in het achterruim bij een botsing door onze als stevig bekend staande achterbanken wordt tegen gehouden? Zodat jij en je omgeving gaan voldoen aan de door LPG haters gequote zin: op gas moet je niet rijden maar koken, desnoods BBQen.....

PS: En ja, ik weet het, ik ben een zeikerd, ik zal er verder over ophouden....suc6 met je installatie

johan1989

Dat is dus wat ik in het begin het p
Citaat van: -D©©©L- op 26-03-2016 21:23:49
De genoemde dikke bakken hebben vaak dubbele tanks, maar ook dubbele afname leidingen, dubbele afsluiters, dubbele verdampers etc etc. Eigenlijk gewoon 2 complete installaties.
Alleen het koppelen van de vulleidingen is al een leuk kunstje, met terugstroomkleppen en overdrukbeveiliging.

"even" een tweede tank erin met extra pomp klinkt leuk, maar in de praktijk kom je nog wel een paar leuke hobbels tegen.
Hoe ga de de drukzijde koppelen ? En hoe ga je om met de pompsturing ? En de retour(en) ?

Dat is dus het voorstel wat ik in het begin deed, maar waar nog niemand op in is gegaan. Ondertussen heb ik bedacht dat een tweede tank zijn drukleiding gewoon op de vulingang zou moeten kunnen. Retour niet nodig, pompsturing gewoon met knoppies op dash. Vulingang van hoofdtank heeft dan dus drukleiding van de tweede tank, maar ook de vulslang, dus op de vulslang ook een terugslagklep.

Geen goed idee?

nieuwe_arjan

Citaat van: johan1989 op 26-03-2016 21:31:58
Dat is dus wat ik in het begin het p
Citaat van: -D©©©L- op 26-03-2016 21:23:49
De genoemde dikke bakken hebben vaak dubbele tanks, maar ook dubbele afname leidingen, dubbele afsluiters, dubbele verdampers etc etc. Eigenlijk gewoon 2 complete installaties.
Alleen het koppelen van de vulleidingen is al een leuk kunstje, met terugstroomkleppen en overdrukbeveiliging.

"even" een tweede tank erin met extra pomp klinkt leuk, maar in de praktijk kom je nog wel een paar leuke hobbels tegen.
Hoe ga de de drukzijde koppelen ? En hoe ga je om met de pompsturing ? En de retour(en) ?

Dat is dus het voorstel wat ik in het begin deed, maar waar nog niemand op in is gegaan. Ondertussen heb ik bedacht dat een tweede tank zijn drukleiding gewoon op de vulingang zou moeten kunnen. Retour niet nodig, pompsturing gewoon met knoppies op dash. Vulingang van hoofdtank heeft dan dus drukleiding van de tweede tank, maar ook de vulslang, dus op de vulslang ook een terugslagklep.

Geen goed idee?

drukleiding? geen idee welke leiding je bedoeld.
Twee tanken vulleiding : T-stuk ertussen, geen probleem, iedere tank heeft max-vulling-afslag en een anti retour klep in de tank.

classicT5

Hoe heeft vialle dat zelf gedaan? Heb van de eerste lpi installaties gezien dat ze twee kleine tanken monteerden in de bak vh reservewiel.

classicT5

Bedankt, duidelijk waar het verschil zit.

nieuwe_arjan

Citaat van: -D©©©L- op 27-03-2016 09:38:59
Citaat van: nieuwe_arjan op 27-03-2016 00:39:09

.....
Twee tanken vulleiding : T-stuk ertussen, geen probleem, iedere tank heeft max-vulling-afslag en een anti retour klep in de tank.

Was het maar zo simpel.

Waarom is het niet zo simpel?