stuurstang en/of spoorstang vervangen

Gestart door ruspek, 24-02-2014 21:03:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hengeveld

Je kunt ook gewoon een smalle steeksleutel 32 gebruiken.

t5joost

Dikke en de lammeleschijf er over heen halen. Haha

UserID6342

Citaat van: Hengeveld op 28-02-2015 12:34:55
Je kunt ook gewoon een smalle steeksleutel 32 gebruiken.
Hebben ze helaas niet allemaal....

626Ronin

Citaat van: t5joost op 28-02-2015 12:35:53
Dikke en de lammeleschijf er over heen halen. Haha
sorry, kun je dit anders omschrijven/erbij zetten waar je op doelt?
thanx,
Ivo
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

WhizzMan

Je zet je tang op de buitenkant van de de kogel, het stuk wat ik in mijn eerdere posting de mantel heb genoemd. Dat gooi je toch in de oudijzerbak, dus die beschadigingen maken niet uit. Met vastdraaien gebruik je de platte kanten en borg je pas als hij vast zit, of met locktite. Dan hoef je er dus geen moordenaar op te zetten.

Zorg dat je de rest van je stuurhuis niet te hard tordeert of verbuigt bij loshalen, dus ga niet als een aap aan die moordenaar hangen, wat razorx ook zegt.

-D©©©L-

#20
Citaat van: 626Ronin op 28-02-2015 12:03:49
ja dat principe is me bekend (geldt ook voor een gewone waterpomptang) en voor tegenhouden moet ie de andere kant op, ik vroeg me alleen af of je de stang van het stuurhuis niet beschadigt met de tanden van de bek van de tang (of dat het vlak achter de kogel geen kwaad kan?)
Het uiteinde gaat niet door de keering, dat kan dus geen kwaad. Het heel goed tegenhouden van de heugel tegen verdraaiing is echt belangrijk.
Dat zie je ook duidelijk in de eerder fotopresentatie.

V70geRwin

Citaat van: -D©©©L- op 01-03-2015 13:19:55
Citaat van: 626Ronin op 28-02-2015 12:03:49
ja dat principe is me bekend (geldt ook voor een gewone waterpomptang) en voor tegenhouden moet ie de andere kant op, ik vroeg me alleen af of je de stang van het stuurhuis niet beschadigt met de tanden van de bek van de tang (of dat het vlak achter de kogel geen kwaad kan?)
Het uiteinde gaat niet door de keering, dat kan dus geen kwaad. Het heel goed tegenhouden van de heugel tegen verdraaiing is echt belangrijk.
Dat zie je ook duidelijk in de eerder fotopresentatie.

Want anders? :eusa_whistle:

-D©©©L-

Citaat van: V70geRwin op 01-03-2015 16:39:59
Citaat van: -D©©©L- op 01-03-2015 13:19:55
Citaat van: 626Ronin op 28-02-2015 12:03:49
ja dat principe is me bekend (geldt ook voor een gewone waterpomptang) en voor tegenhouden moet ie de andere kant op, ik vroeg me alleen af of je de stang van het stuurhuis niet beschadigt met de tanden van de bek van de tang (of dat het vlak achter de kogel geen kwaad kan?)
Het uiteinde gaat niet door de keering, dat kan dus geen kwaad. Het heel goed tegenhouden van de heugel tegen verdraaiing is echt belangrijk.
Dat zie je ook duidelijk in de eerder fotopresentatie.

Want anders? :eusa_whistle:

Kan de tandheugel vervormen, de pignon beschadigen (of de pignon lagers). resultaat is onregelmatig lopen.

626Ronin

ik heb hem door en ga eerst een grote bahco en flinke moordenaars regelen en dan een maat die wil draaien terwijl ik tegenhou.. (of andersom)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

johan1989

#24
En, gelukt?

Welk merk is trouwens OEM?
Febi, LEMFÖRDER, TRW, MOOG, Spidan?

edit:
Na verder zoeken blijken er twee stuurhuizen, TRW en SMI.
SMI heb ik echter nog nooit gezien, dus daar zullen de meningen over verdeeld zijn..

626Ronin

ik ben er nog niet aan toe gekomen.. (het was ook nog niet zo acuut)
ik dacht dat het logo van Lemförder op de fuseekogelrubbers stond, van deze weet ik het niet..
Ik heb een SMI stuurhuis en dat schijnt de zwakkere te zijn.. maar dat is meteen een compleet ander type (gaat ook andere maat axiaalkogel in) en kan je ook niet zomaar omwisselen...
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

NielZ3qp

Kan iemand ook vertellen of er SMI of TRW onder een '99 T5 FWD zit?
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

Sbv

Citaat van: NielZ3qp op 29-03-2016 23:58:12
Kan iemand ook vertellen of er SMI of TRW onder een '99 T5 FWD zit?
zie plaatje chassis code onder de motorkap

NielZ3qp

Ik moest er nog ff bij googlen maar schijnbaar indien nr. 26 een 4 is dan TRW, indien een 5 is dan SMI



SMI it is...
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...