Niet starten na motorwissel - Opgelost! -> nog niet helemaal/slecht starten

Gestart door JaapMopar, 25-03-2016 11:41:01

Vorige topic - Volgende topic

JaapMopar

Omdat er een tik in mijn blok zat besloten om het blok maar geheel te vervangen. Zat een 20V in, zit nu weer exact hetzelfde blok in, ook een 20V. Mijn oude blok liep nog (heb hem naar de garage gereden om het blok eruit te takelen) en het ruilblok komt ook uit een lopende auto. Heb alles overgezet en gewoon mijn eigen kabelboom e.d. gebruikt. Met het erin hangen (heb de versnellingsbak laten zitten) is de krukassensor afgebroken, deze vervangen door de sensor van mijn oude blok. Ook de nokkenassensor uitgewisseld, maar hij wil met geen mogelijkheid starten. Heb er even een filmpje van gemaakt:

Zoals je kan horen slaat ie telkens nét niet aan. Hij krijgt een vonk en zover ik heb kunnen controleren krijgt ie ook benzine. Heb het ventieltje open gedraait en ingedrukt kwam een straaltje uit. Had ook een van de slangen die naar de injectors toe gaat losgehaald en spuit ook meteen benzine uit. Na veel starten bougies losgehaald waren zelfs nat van de benzine. Heb de ontsteking (kap en kabels) ook al uitgewisseld van mijn oude blok, geen verschil helaas.
Ik weet even niet meer waar te zoeken. Iemand hier een idee?
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Woger

Even logisch denken. Als ie vonkt en benzine krijgt en lucht krijgt, moet ie in ieder geval ontbranden. Vonk en benzine weet je zeker, lucht al gecontroleerd?

JaapMopar

Heb al geprobeerd te starten zonder de slang die naar de luchtfilter gaat. Ook  al een beetje remreiniger in de inlaat gespoten, mocht allemaal niet baten...
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

PimR

Natte bougies = verzopen

Bougies er uit halen en cilinders laten uitdampen

Zijn de bougiekabels los geweest?

Lunadust

opnemer van de nokkenas sensor halve slag verkeerd in de nokkenas?

je zou niet de eerste zijn.  ;)
Techneut, geen dichter.

PimR

Of de rotor inderdaad

Weet Leon alles van;)

JaapMopar

Bougiekabels zijn niet los geweest van de rotorkap. Heb de kap verwiseld met de kabels er nog aan. Met beide kappen en kabels hetzelfde euvel. Toen ik het blok ging inbouwen zat de nokkenassensor er nog gewoon in, ben niet aan die opnemer gekomen. Kan hem nog proberen om te draaien maar lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Natte bougies had ik meteen vervangen door de bougies uit mn oude blok.
Vind het zo vreemd dat ik 2 lopende blokken had en dat ie nou helemaal niks doet
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Lunadust

Eerst kijken en controleren.

Echt waar, aannames zijn zulke vervelende dingen.

Ik heb het niet over de rotor. maar puur over de nokkenassensor opnemer.
Dat ding losmaken en kijken of het lipje er nog uit steekt, lipje plat, heb je je oorzaak gevonden.
Been there, done that, leergeld betaald.
Techneut, geen dichter.

JaapMopar

Welk lipje bedoel je precies? Heb je een foto of iets?
Je bedoeld deze toch neem ik aan?
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Lunadust

nee, die OP de nokkenas geschroefd zit  ;)

Die zie je nu als het goed is zitten op de nokkenas, is een zwart/bruin stukje ijzer.
Techneut, geen dichter.

JaapMopar

Heb 'm gevonden, maar niks mee aan de hand. Voor de zekerheid nog een halve slag gedraaid ook geen effect. Heb even de codes gereset en nu geeft ie code 324, kan deze alleen niet terug vinden.
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

MartijnGLT

JaapMopar

Nee, 3x nagegaan is echt 324, net gaf ie ook 214 erbij. Dat is de krukassensor toch
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

MartijnGLT

JaapMopar

Bedankt, op die site staat dit: Camshaft Position sensor (CMP) signal missing sporadically.
Maar dit geeft ie aan met 2 verschillende nokkenassensors
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440