Bijrijders portier valt niet in het slot, bij het sluiten van het portier.

Gestart door Ton, 28-03-2016 19:08:33

Vorige topic - Volgende topic

Ton

Gisterenavond ging ik samen met een vriend weg. Ik opende de auto met de afstandsbediening. Toen ik al in de auto zat, zag ik dat de vriend nog buiten stond. Ik zeg nog, dat de deur al open is. Maar hij reageerde dat de deur niet open ging. Na nog een keer proberen ging de (bijrijders) portier open. Toen hij in de auto zat, en de deur dicht trok viel het portier niet het slot. De deur ging wel helemaal dicht, maar het viel niet in het slot.

Wat we ook probeerde de deur viel niet in het normale slot, zodat de deur gesloten blijft. Ook niet als ik alle deuren dicht had (en dus de kapotte deur dicht hield), en met de afstandsbediening de deur op slot deed. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar niet op een normale manier. En dat probleem moet dus worden opgelost.

Ik had de bestuurders portier open gezet, die vriend hield de bijrijders portier dicht. Toen heb ik het slot/vergrendeling  van de bestuurders portier omhoog bewogen, vergelijkbaar als dat de deur dicht is. En toen hoorde de vriend na een paar seconden dat de portier wel het slot sloot. De deur bleef dicht zitten. Dit hebben we twee keer geprobeerd, en beide keren het zelfde resultaat. Deze methode kun je bijvoorbeeld ook gebruiken als je aan jet auto aan het sleutelen bent, met een portier open, zodat dan de deur en binnenverlichting uitschakelt.

Wel viel op dat het knopje van de portier (waaraan je kunt zien of dat de auto op slot staat of niet) lager stond, dan normaal en de andere knopjes. Later op de plaats van bestemming heb ik de auto met op slot gezet met de sleutel van kofferbak. Het knopje van de portier zakte niet verder omlaag. Echter de portier zat wel op slot, en kon niet open worden gemaakt als je aan de klink trok.
Ik heb verder geen probleem met de bijrijders portier. Ik kan alleen de bijrijders portier niet met de sleutel openen en sluiten, omdat de cilinder zit vastgeroest, ik heb dit laatst nog wel wat wd40 in gespoten (misschien dat dit het probleem heeft veroorzaakt). Maar dat is al zeker een maand geleden, en tot nu toe had ik nog geen problemen gehad met het slot van de bijrijders portier. Ik heb speciaal nog even gecheckt, de raam gaat normaal open en dicht.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Moet het hele slotmechanisme van de bijrijders portier vervangen worden, of is het misschien een simpele sensor?