11 juni: Nieuwe Hollandse Waterlinie rit: Extra informatie toegevoegd d.d. 10-6

Gestart door KIM, 30-03-2016 18:02:07

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Waarschijnlijk hebben jullie in midden Nederland deze bunkers wel eens gezien:

Ik heb altijd gedacht dat deze bunkers een restant waren van de Duitse bezetting maar sinds ik in de buurt woont van een hele berg van deze bunkers weet ik beter: Deze bunkers maken deel uit van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. In onderstaande kaart wordt deze linie in oranje weergegeven:

Met deze linie was men in het verleden in staat om het de vijand erg moeilijk te maken om bij een groot deel van Holland te komen omdat bij deze Nieuwe Hollandse Waterlinie de boel onder water gezet werd in tijd van oorlog.

Langs deze linie zijn dus heel veel van dit soort bunkers te vinden maar ook forten:

En kastelen:

Allen verbonden door middel van dijken. Op onderstaande foto is een stuk van de diefdijk te zien waar deze over de A2 gaat:

Het heeft mij altijd leuk geleken om deze Nieuwe Hollandse Waterlinie van het begin tot het eind af te rijden, hij begint eigenlijk bij Pampus en eindigt bij Werkendam.

Tijdens de Rode R meeting ontstond het idee dat het ook leuk is om deze rit met allemaal Volvo liefhebbers te gaan doen en dat dan tijdens de midzomer. Het idee is om een puzzelrit te organiseren waar alle forumleden welkom zijn (wel met een Volvo natuurlijk). De datum die we hiervoor hebben geprikt is:

11 juni 2016

Startpunt: Parkeerterrein Mariahoeveweg Muiden (52.325743, 5.069316)
Eindpunt: GeoFort, Nieuwe Steeg 74 Herwijnen (51.865185, 5.124154)

Starttijd: 10 uur

Totale ritafstand: 115 km

Het plan is om de route aan te bieden door middel van een app die je alvast kunt downloaden:   Android   IOS

Je hoeft zelf geen account aan te maken; dat hebben wij al voor je gedaan. Maak om in te loggen gebruik van de volgende gegevens:
email: HWL850Forum@gmail.com
ww: Volvo850

De route zal te vinden zijn in het lijstje onder "start". Uitleg vindt plaats in Muiden.

Voor de mensen die MyRouteApp niet op hun toestel geinstalleerd krijgen hierbij de route op Google maps (in twee delen):

Deel 1

Deel 2

Ook de quiz willen we digitaal aanbieden en ook die app kun je vast downloaden:   Android    IOS

De roomname waar om gevraagd wordt, zal in Muiden aan jullie geleverd worden.

Lijkt het je leuk om mee te rijden, reserveer dan deze dag in je agenda. En nogmaals: Alle forumleden zijn welkom (wel graag met een Volvo). Wij zullen hier regelmatig updates doen over dit evenement.
Wil je meer weten over de Nieuwe Hollandse Waterlinie, check dan: http://www.hollandsewaterlinie.nl/

De feestcommissie zijn:
- Marc O
- Arjen850
- KIM

Tips voor onderweg: Neem de lader voor je telefoon mee. Met name MyRouteApp is niet zuinig met energie.

V70R^2

Leuke rit, Die onderse foto woon ik en loop ik altijd met de hond :)

I'm in!

lijstje maken?

-Marc O
-Arjen850
-KIM
-Adriaan (V70R^2).

Emiel

Wat een leuk idee, ik ga het in de groep gooien thuis.

KIM

Citaat van: V70R^2 op 30-03-2016 19:15:23
Leuke rit, Die onderse foto woon ik en loop ik altijd met de hond :)

Het is ook een mooie stopplek. Als je goed kijkt is uit de bovenste bunker (waar de steiger aan ligt) een stuk weggeslepen. Dit geeft de gelegenheid om het interieur van zo'n bunker eens te bekijken.

rifwachter

I'm in!

lijstje maken?

-Marc O
-Arjen850
-KIM
-Adriaan (V70R^2).
-Caroline & Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

SB T-5R

-Marc O
-Arjen850
-KIM
-Adriaan (V70R^2).
-Caroline & Rene
-Sandor (SB T5-R) -OVB van werk

PimR

Lijkt me erg leuk!

Ga het ook even in de groep gooien thuis

leons850

Citaat van: remeeus op 31-03-2016 08:32:34
Lijkt me erg leuk!

Ga het ook even in de groep gooien thuis

Ik ook. ;D

-Marc O
-Arjen850
-KIM
-Adriaan (V70R^2).
-Caroline & Rene
-Leon(s850) - OVB
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Ik zal ook even overleggen. Leuk ritje weer voor de D5 of met mooi weer de cabrio.

Walter

Helaas, staat al een oldtimerrit op het program die dag. Jammer, leuk idee! Denk ook aan Fort Wierickerschans, mooie foto lokatie; http://fortwierickerschans.nl/

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Lunadust

-Marc O
-Arjen850
-KIM
-Adriaan (V70R^2).
-Caroline & Rene
-Leon(s850) - OVB
-Bas
Techneut, geen dichter.

KIM

Citaat van: Walter op 31-03-2016 12:09:27
Helaas, staat al een oldtimerrit op het program die dag. Jammer, leuk idee! Denk ook aan Fort Wierickerschans, mooie foto lokatie;

Mooi fort maar deze ligt niet aan de Nieuwe Hollandse Waterlinie...
Zelfs een behoorlijk eind uit de buurt.

Woger

Citaat van: KIM op 31-03-2016 12:48:06
Citaat van: Walter op 31-03-2016 12:09:27
Helaas, staat al een oldtimerrit op het program die dag. Jammer, leuk idee! Denk ook aan Fort Wierickerschans, mooie foto lokatie;

Mooi fort maar deze ligt niet aan de Nieuwe Hollandse Waterlinie...
Zelfs een behoorlijk eind uit de buurt.
Hij zegt ook niet dat ie aan de Nieuwe Hollandse Waterlinie ligt, hij zegt dat je er aan moet denken.   ;D

myradon

Ja lijkt mij leuk. Ik doe mee!

1. Marc O
2. Arjen850
3. KIM
4. Adriaan (V70R^2).
5. Caroline & Rene
6. Sandor (SB T5-R) -OVB van werk
7. Leon(s850) - OVB
8. Bas
9. Myradon

Vulk

OW leuk. Het zal deze OF de rijtraining worden...