Bobine wissel en start daarna niet meer?

Gestart door mikky, 02-04-2016 22:30:47

Vorige topic - Volgende topic

mikky

Ik heb preventief de bobine van mijn t5 uit 95 vervangen voor een zo goed als nieuw exemplaar en nu start de motor niet meer.

Ik heb de bougie test gedaan zonder resultaat, geen vonk, ook de oude bobine weer terug geplaatst en de stuurkastjes uitgewisseld, niks helpt.

Foutcodes zitten er niet in.

Ik heb geen multimeter laat staan dat ik er mee overweg kan :-[

Wie weet wat dit kan zijn, ik heb wel met een spanningszoeker kunnen kijken dat er stroom op de plus staat van het kastje naar de bobine met contact aan...

Of wellicht is er iemand in de buurt van Hasselt bij Zwolle die uiteraard tegen vergoeding kan kijken meten ect ect, want hier snap ik werkelijk geen fluit van  ???

Gr,
Michel

JaapMopar

Even nagaan wat er allemaal los is geweest. Meten is weten, jammer dat je geen multimeter hebt, dan weet je iig of er spanning op de plus van je bobine staat. Massa nog in orde? Die heb je losgehad
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

mikky

Citaat van: JaapMopar op 02-04-2016 23:17:13
Even nagaan wat er allemaal los is geweest. Meten is weten,
jammer dat je geen multimeter hebt, dan weet je iig of er spanning op de plus van je bobine staat. Massa nog in orde? Die heb je losgehad

Welke massa, die van de accu?
ik heb stekker losgehaald van stuurkastje en kabel van verdelerkap..... meer aansluitingen zijn er toch niet behalve van stuurkastje naar bobine?

V70geRwin

De hoogspanningskabel die naar de verdelerkap gaat moet je best ver op de bobine drukken.
Zit deze ver genoeg erop anders maakt deze geen contact?

mikky

Citaat van: V70geRwin op 03-04-2016 00:16:59
De hoogspanningskabel die naar de verdelerkap gaat moet je best ver op de bobine drukken.
Zit deze ver genoeg erop anders maakt deze geen contact?

Ja dat heb ik meerdere malen gecontroleerd ook met de oude bobine , zelfs de rubberen kappen van de kabel versneden om te kijken of het er binnen wel goed zit..

clk-p

Voordat je je bobine verving deed alles het wel goed?

Ik woon om de hoek en kan wel even een blik werpen. Heb eventueel nog wel een andere bobine en nieuwe kabel liggen om te kijken of het probleem misschien toch hier aan ligt.
Als voordat je je bobine verving alles goed liep kan het nooit iets groots wezen schat ik...

arjenT5R

Michel heeft de bobine van mijn sloper overgenomen 2 weken oud ongeveer.
Deed het bij mij prima.

Ik ben op het moment niet echt in staat (rug klachten) om onder de kap te kijken.
Ik herinner me wel dat er zeer in de buurt van de bobine een massa draad onder een boutje zit.
mogelijk zelfs aan een van de boutjes waar de bobine mee vast zit.
We hebben t wel eens aan de hand gehad dat we deze draad vergeten waren ( ombouw 20v naar T-5)
en toen wilde ie ook niet vonken.

Daar eens naar kijken dan?
Zou je eventueel een foto willen posten van jou specifieke situatie?
Zitten er nog onderbreker draden van evt gas installatie oid?

Arjen
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

RoelNL

Niks vergeten terug aan te sluiten?

Ik had het laatst ook toen ik een nieuwe bobine bij mijn 855 wilde monteren, ik was de stekker vergeten aan te sluiten op het zwarte stekkerblok. Ook zit er een klein kabeltje aangesloten tussen de bout en bobine steun, deze is denk wel belangrijk.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

arjenT5R

Citaat van: RoelNL op 03-04-2016 12:13:58
Niks vergeten terug aan te sluiten?

Ik had het laatst ook toen ik een nieuwe bobine bij mijn 855 wilde monteren, ik was de stekker vergeten aan te sluiten op het zwarte stekkerblok. Ook zit er een klein kabeltje aangesloten tussen de bout en bobine steun, deze is denk wel belangrijk.

Dat zeg ik toch net hier boven?  ::)

Zie plaatje, kan dat de zwarte massa draad bij jou achter een van de bobine boutjes zat en nu dus vergeten?

RoelNL

haha ik zie het nu ook. had niet alles gelezen :angel:
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

mikky

Oh oh oh oh oh wat voel ik mij ff dom, idd de massa kabel vergeten lag mooi onder een kabel verstopt  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Allen bedankt voor het meedenken  :eusa_dance:

En ik weer even verder met  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

arjenT5R

Citaat van: mikky op 03-04-2016 13:40:54
Oh oh oh oh oh wat voel ik mij ff dom, idd de massa kabel vergeten lag mooi onder een kabel verstopt  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Allen bedankt voor het meedenken  :eusa_dance:

En ik weer even verder met  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

T kan de beste overkomen  ;D

JaapMopar

En zo leer je sleutelen ;) mooi dat het weer opgelost is!
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

clk-p

UserID6342

Citaat van: JaapMopar op 03-04-2016 14:08:02
En zo leer je sleutelen ;) mooi dat het weer opgelost is!
Helemaal mee eens !