Hulp bij Carterventilatie vervangen.

Gestart door Willie27, 05-04-2016 05:33:23

Vorige topic - Volgende topic

Willie27

Wie kan/wil mij a.s. zaterdag of zondag helpen bij het vervangen van de carterventilatie van mijn 850 T5?
Het gaat voor mij nl. de eerste keer worden.
Woon in Almere.
Bewerking: Heb de titel maar even veranderd. Bericht is al 72x bekeken en nog geen één pb. ???
ben net bij Jacob Schaap geweest om alle onderdelen te bestellen.

Heb ook een carterventilatieslang van een 240T (1306931) en een fitting van een 740T (1332660) besteld. Heb gehoord dat deze
in het carterventilatiesysteem van de 850 in te passen zijn. De slang heeft een grotere diameter en slipt dus minder snel dicht, ook zal de druk mocht die na het vervangen van de carterventilatie nog aanwezig zijn niet aanwezig zijn.
Ooit iemand van gehoord? Kwam dat op Youtube tegen.
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

PimR

Heb je ook een inlaatspruitstuk pakking? Gezien het complete spruitstuk gedemonteerd dient te worden voordat je ergens bij kunt

Willie27

Ja, ik heb ook de pakking voor het inlaatspruitstuk besteld.
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

RoelNL

Ik wil je best helpen alleen zou je naar Tilburg moeten rijden omdat ik daar de laatste beetjes aan mijn 850 aan het doen ben.

Je zal wel alles zelf moeten doen maar ik kan je helpen met gereedschap en eventueel wat hulp.

Persoonlijk zou ik gewoon alles op kenteken bestellen bij de dealer want dan weet je zeker dat alles goed is en past! of estate services schijnt ook goed te zijn.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

JeroenC70

Citaat van: RoelNL op 06-04-2016 07:24:57
of estate services schijnt ook goed te zijn.

Correct. 2 weken geleden volledige carterventilatie van mijn C70 vervangen. Maatje van mij had twijfels over de compleetheid van de slangen etc die ik had meegekregen bij Estate. Even telefonisch contact gehad met Estate, mijn auto en hun tekening vergeleken, bleek inderdaad nog wat te missen. Vervolgens de mogelijke opties en prijzen gehoord (alles nieuw en origineel Volvo of revisiesetje voor de rubber delen), keuze gemaakt, werd direct besteld, volgende dag lag het klaar. En het paste inderdaad. ;-)

Died850

Ik wil je zondag evt wel helpen als ik niks heb staan. Heb dit klusje zelf vorig jaar ook nog gedaan. Woon zelf in naarden maar kan wel naar almere komen.

Willie27

Ik heb hulp gekregen uit een niet verwachte hoek.
Een oude maat van mij die, hier bij Volvo Almere werkt, kan mij helpen.
Ik denk dat het allemaal gaat lukken ;)
Bedankt allemaal voor de input.

Willie27

Heb het onderdeel 1271867 nog niet binnen.
De CV gaat dus volgend weekend gebeuren.
Wel vast het PTC ventiel etc. schoongemaakt.