Cabriodak wel of niet behandelen?

Gestart door Fury, 05-04-2016 21:33:03

Vorige topic - Volgende topic

Fury

Zoals de titel al zegt. Is het verstandig om een cabriodak wel of niet moet behandelen, indien wel waarmee en hoe??

Woger

Ik heb hem wel behandeld met speciaal spul voor cabrio daken (weet even geen merk, maar geen rag top). Het spul maakt het dak water afstotend en is UV filterend wat veroudering tegen gaat. Eerst het dak schoongemaakt met Biotex en goed schoon gespoten. Uiteindelijk ingespoten met het cabrio spul. Lijkt nu iets mooier, maar kan ook aan de arbeid liggen  ;D

Edit: Het merk is 303  ;)

Edit 2: Hoe? Eerst moet je het dak goed schoon maken met een middelzachte borstel. De officiele merken hebben een goedje dat alle stoffen biologisch afbreekt. Ik heb echter Biotex gebruikt en dat een half uurtje in laten trekken. Ook goed de naden ombuigen en schoonmaken, daar blijft veel troep achter. Na een half uurtje met veel water alles weer schoon spuiten. Er mag geen biotex ofzo achter blijven. Dan goed laten drogen (eventueel droog deppen om het drogen te versnellen).
Als het dak goed droog is, deze inspuiten met de spuitfles van geselecteerd merk. De 303 die ik gebruikte moest vervolgens 12 uur drogen om goed te hechten.
Vervolgens hoef je allen te zorgen dat er geen vogelpoep op blijft liggen.  ;)

Hengeveld

Volvo heeft hier ook zelf een onderhoudssetje voor. Te koop bij de dealer.

Fury

Zal het eens even na gaan vragen dan. Bedankt voor de info.