Hulp gevraagd: welke CD-speler?

Gestart door VolvoS70, 28-03-2005 22:23:32

Vorige topic - Volgende topic

VolvoS70

Ik ben vanaf vrijdag de trotse bezitter van een S70! Nu zit er een waardeloze radio / CD-speler in van Philips die ik graag wil vervangen met iets moois. Niet veel toeters en bellen / geen wisselaar (vind ik zelf onhandig!) maar gewoon een goed geluid voor radio en cd /mp3. De boxen zijn voor een goed geluid natuurlijk van groot belang maar ik verwacht dat dat met de 8 standaard boxen wel goed komt?!

Als iemand in de omgeving utrecht bedreven is in het inbouwen kan dat ook een optie zijn....

Graag jullie reacties op:
- welk type radio cd-speler
- wel of niet andere boxen
- hulp bij het inbouwen?!

Groet,

Marcel

thuur

Hallo Marcel en welkom op het forum! Stel jezelf met auto (en foto's hiervan ;)) even voor in het 'wie ben ik' topic.

Daar gaan we:

Als er nu al een aftermarket radio in zit kun je een volgende radio er gewoon 'inklikken'. Dwz er zitten 2 plugjes aan die volgens ISO norm standaard zijn en dus moeten passen op een nieuwe radio. Mocht dit niet zo zijn (wir war van kabels met kroonsteentjes en krimpkousjes en plakband en nog meer ellende raad ik je aan een standaard Volvo radio te kiezen (zie marktplaats.nl b.v.). De kabels heb je dan sneller in orde dan als je wederom moet gaan klussen om e.e.a. aan de klets te krijgen.

Andere boxen is een kwestie van smaak. Als je het geluid goed vindt, laat je ze lekker zitten. Vind je het niks vervang je de boxen. Wat jij wilt ;)

Je vraagt een merk autoradio? Ook dat is heel persoonlijk. In de regel hebben Kenwood's superieure radio-ontvangst (van oorsprong ook radio-apparathuur), .... Kijk even op een vergelijkingssite. Ik heb zelf een JVC KD-SH55 en dat is omdat ik dat de mooiste vond in de tijd dat ik ben gaan shoppen voor een autoradio. Moet eerlijk zeggen dat het frontje-klap-om-systeem om cd's te laden erg gammel aanvoelt een uitziet, sinds dag 1 al, maar het werkt nog steeds. En ik vind hem ook nog steeds een van de mooiste radio's ;)

Suc6!

Gr 8)

Reitse

Ik had een Pioneer MD radio. Redelijke radio-ontvangst, geluid kwam behoorlijk goed over de 6 speakers door. Onlangs vervangen voor een Alpine CD/radio. Ontvangst radio iets beter maar m'n achterspeakers doen niet zo heel veel meer...
Als er een wirwar van draadjes en kroonsteentjes achter de radio zit durf ik niet te garanderen dat met een Volvo-radio alles nog werkt...

Oh ja. Radio's en Standaard ISO...

Volvo-radio - eigen type stekker
Grundig-radio - ISO-stekker
Pioneer-radio - Dunne "computer" stekker, verloop naar ISO en dan verloop naar Volvo-stekker
Alpine-radio - vreemdsoortige stekker, verloop naar ISO en dan verloop naar Volvo waarbij ergens in de verlopen het signaal van twee speakers ineens weg is...

Problems come standard ;)

HaRdCoRe-WeZ

Alpine, of een dure Pioneer. Maar dat zijn mijn smaken.