V70R is volgens RDW een T5

Gestart door gerrie, 29-03-2005 00:13:48

Vorige topic - Volgende topic

gerrie

Vandaag een hele mooie V70R van 1997 gezien.  
Volgens RDW gegevens zou het om een T5 gaan.

Weet iemand hoe dit in elkaar zit?
Is dit normaal of moet je nu maar snel deze auto vergeten?

Alvast bedankt.

Groeten,

Gerrie

Jeroentjuh

Is normaal, haal maar eens een willekeurige R van marktplaats en typ dat kenteken in op de site van ut RDW, geeft ie gewoon een T-5 aan....

reneetje

Of het is een R , of een T5 , kan allebei.
Stond er R achterop, en RDW vermeldt T5?
Wat voor kleur was het (of link naar auto ;) )

Rene ::)

reneetje

Citaat van: Jeroentjuh op 29-03-2005 00:23:21
Is normaal, haal maar eens een willekeurige R van marktplaats en typ dat kenteken in op de site van ut RDW, geeft ie gewoon een T-5 aan....

Nou, bij die van mij geeft ie toch echt aan dat het om een R gaat.....
Kweet niet hoe dat bij anderen is....

Rene ::)

[aanvulling]  ff geprobeerd met een willekeurige R en idd geeft ie T5 aan, dus zal zo horen [/aanvulling]

Jeroentjuh

Is ook zo bij de diverse Autoonderdelen programma's zoals Masterbase, H-base, .. die geven ook meestal gewoon aan dat het om een T-5 gaat......

Maar kijk anders gewoon ff naar de motorcode.....

Walter

en kijk naar de bekledingscode die in het chassisplaatje staat. Daar kun je ook een echte R aan herkennen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

ed

Heb hetzelfde probleem. Zelfs op mijn kenteken staat dat het een T5 is, terwijl ik de originele factuur heb, en daar staat op vermeld dat het een R is.

Ik heb begrepen dat de eerste R's geen aparte typekeuring hadden, maar als aangeklede T5 door het leven gingen. Met de AWD versie zou dat wel eens anders kunnen zijn, aangezien er geen T5 AWD bestond.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Boom

Is het niet zo dat alle R (AWD) automaten t/m modeljaar 98 als T5 staan, omdat deze de motor hebben van de T5?
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

V70R

Die van mij staat gewoon als R vermeld in de rwd.
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

The Saint

Ik had hetzelfde voor de aankoop van mijn huidige V70 R. Bekleding, wijzerplaten, velgen, type-aanduiding etc. etc. wezen echter wel op een R. Ik heb toen duidelijkheid gekregen van een Volvo dealer. Die kunnen op de computer (ik d8 in een import-database) zien wat voor type het is. Bleek toch om een echte R te gaan.

Ik heb 'm toen maar snel gekocht ;D
No shirt no shoes, no pinball

Walter

wij hebben twee '99-er R AWD Automaat staan (beide laserblue) en op beide kentekens staat V70; R AWD aut

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Peertje

Citaat van: VolvoMafia op 31-03-2005 12:47:25
wij hebben twee '99-er R AWD Automaat staan (beide laserblue) en op beide kentekens staat V70; R AWD aut
Heb ze zien staan... mooi!

maar dat terzijde.
Hé? Geen banner meer?

Jan_D.

Citaat van: Boom op 29-03-2005 17:42:20
Is het niet zo dat alle R (AWD) automaten t/m modeljaar 98 als T5 staan, omdat deze de motor hebben van de T5?

Zeker niet; dit zijn de RDW-gegevens van mijn auto:

Personenauto
Merk  i  VOLVO
Handelsbenaming  i  850 R AUTOMATIC
Kleur(en)  i  Zwart
Brandstof  i  Benzine
Aantal cilinders  i  5
Cilinderinhoud  i  2319 cm3
Aantal zitplaatsen  i  0
Aantal staanplaatsen  i  N.v.t.

Massa ledig voertuig  i  1.521 kg
Maximum massa voertuig  i  2.020 kg
Massa rijklaar  i  0 kg
Laadvermogen  i  N.v.t.

(Bouwjaar 1996)

Leuk trouwens: aantal zit- en staanplaatsen!  ??? Volvo-busje??

Groet,

Jan

denkweb

Heeft allemaal met de typetoelating te maken van de diverse voertuigen... en de keuze die men soms bij het importeren hanteert.

Jur

Als het een automaat met voorwielaandrijving is, klopt dat ook. Hier werd het T3-blok uit de T5 in geplaatst, omdat deze een maximaal koppel levert van 330 nm tegenover 350 nm uit T4-blok die in de handgeschakelde versie werd geplaatst. De automatische bak (AW42) uit de V70R FWD kan namelijk niet meer dan 330 nm hebben.

De handelsbenaming op een kentekenbewijs is altijd gekoppeld aan de uitvoeringscode van het voertuig. De uitvoeringscode staat genoteerd in het Voertuig Identificatie Nummer (VIN) van het voertuig. Het VIN van dat voertuig betreftYV1LW5306xxxxxxxx, de uitvoeringscode staat hierin vet gedrukt. Aan de uitvoeringscode kan maar één handelsbenaming worden gekoppeld.

In dat betreffende modeljaar zowel de Volvo T5 Aut. als de Volvo V70R Aut. uitgevoerd met dezelfde motor en dezelfde versnellingsbak, waardoor de uitvoeringscode exact gelijk was. Destijds is aan de uitvoeringscode "LW5306" de handelsbenaming "T-5 AUT." gekoppeld.

Als je bij de dealer een uitdraai van die auto vraagt zul je zien dat er bij Variant, "R-Line" vermeld staat. In dat geval gaat het dus om een echte R, maar is het feitelijk een als R uitgevoerde T5.