Van tropische trol naar N

Gestart door bebe66, 09-04-2016 21:14:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jans Duiven

Citaat van: NinaPaul op 01-03-2017 15:08:42
Citaat van: Hans Duiven op 01-03-2017 14:28:40
Citaat van: NinaPaul op 01-03-2017 14:17:57
Citaat van: Hans Duiven op 01-03-2017 13:26:00
Heeren, heeren, slagloodjes bestaan tegenwoordig niet meer.  ;D

Alweer die onzin, echt? Het is een naam!

Jij bent bij uitstek de taal-imam van dit forum.
Ik mag van jou toch op zijn minst verwachten dat je eens een mooie alternatieve naam bedenkt voor 'slagloodjes'  ;D

Wie stelt, die bewijst. (Jij zegt dat het niet bestaat, dus bewijs het)

Ik hoop dat je flexibeler bent als iemand jou om jodium vraagt of geef je dan ook eerst een uitleg, voordat je hem de betadine oplossing overhandigt?

Nou, daar zou ik niet vanuit gaan.

bebe66

Citaat van: NinaPaul op 01-03-2017 11:06:33
Mee spuiten van het slaglood  :eusa_wall: sorry dat vind ik zonde van de moeite (en lelijk).

Als je dan toch al die moeite doet, haal het er dan af en laat ze met plaklood balanceren....

Was inderdaad nog net wat mooier geweest...
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

peteRRR

Citaat van: bebe66 op 01-03-2017 21:37:21
Citaat van: NinaPaul op 01-03-2017 11:06:33
Mee spuiten van het slaglood  :eusa_wall: sorry dat vind ik zonde van de moeite (en lelijk).

Als je dan toch al die moeite doet, haal het er dan af en laat ze met plaklood balanceren....

Was inderdaad nog net wat mooier geweest...

Ach maak je niet dik,...al doende leer je er wat bij,..denk dat je het meer naar je zin heb gehad om
zo,n wiel weer even op te knappen met een goed gevoel er bij,..wat veel belangrijker is dan dat stukkie lood.

Groet ;)
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

bebe66

#93
Vandaag lekker buiten kunnen sleutelen en de

-remschijven + blokken achter vervangen,
-evenals het benzinefilter.

Uit het roestige filter kwam bruinkleurige benzine gelopen, geen overbodige luxe om te vervangen.
Klem was nog redelijk, boutje ingespoten met Imal, kwam gemakkelijk los.

Rechterschijf was niet meer zo fris
De zgan schijven gekocht van Mario850


Mikeyqr had vorig jaar de handrem al onder handen genomen.
Roestige naafdop geschuurd en geverfd met een Owatrol/metaalfverf mengsel. Klein beetje kopervet op de naaf gesmeerd, waardoor roest tussen naaf en schijf hopelijk wegblijft.


Schijven had ik eerder al zwart geverfd op het gedeelte wat toch gaat roesten


Zuigers in de klauwen gingen goed op en neer. Nieuwe blokken met anti piep plaatjes gemonteerd.

Dit alles bij km stand 299345

Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

bebe66

#94
De bovenste motorsteun vandaag vervangen door een pu versie.
Het rubber van de oude steun was op enkele plaatsen aan het inscheuren.

Wat een k..werk zeg, die pu blokken pasten voor geen meter. Ik heb een flinke schuine rand aan elk blok moeten slijpen om ze überhaupt met een lange bout, moer en wat ringen in de steun te kunnen persen.
Moest vervolgens aan de beugel, die de motorsteun verbindt met de schutbord steun, de binnenste randen wegslijpen, omdat ie anders te krap is om over het pu rubber te vallen.

Maar goed, hij zit :)





Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

UserID6342

Hahahaha, wat je nu omschrijft is het standaard werk met dit soort rubbers ;D ;D.  Je hebt het dus helemaal goed gedaan ;D. De metalen steun die motor verbind met de steun tegen de parafaan aan, hoef je alleen aan de onderzijde de randjes weg te slijpen, dan past hij er zo op.

bebe66

#96
Citaat van: Dirk342 op 25-03-2017 20:34:02
Hahahaha, wat je nu omschrijft is het standaard werk met dit soort rubbers ;D ;D.  Je hebt het dus helemaal goed gedaan ;D. De metalen steun die motor verbind met de steun tegen de parafaan aan, hoef je alleen aan de onderzijde de randjes weg te slijpen, dan past hij er zo op.

Maar ik had die steun natuurlijk weer ondersteboven in de hand, dus uiteindelijk aan boven- en onderzijde de randjes weggeslepen... :eusa_wall:
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

Mathijs.

Idd erg herkenbaar, kan soms een behoorlijk gevecht zijn met die rubbers ;D

Vulk

Ik schoof hem er indertijd zo in...
Ik ben benieuwd hoelang je hem laat zitten.

bebe66

Citaat van: Vulk op 26-03-2017 08:26:24
Ik schoof hem er indertijd zo in...
Ik ben benieuwd hoelang je hem laat zitten.

Dit was huismerk Estate Services, wellicht niet de beste keuze geweest.
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

UserID6342

Heb ze hier in alle soorten en merken al gemonteerd gehad, waarbij het mijn ervaring is dat die van Powerflex (paars) het best passen, maar ook die moet je bijslijpen.

MikeyQR

Citaat van: Dirk342 op 26-03-2017 12:38:29
Heb ze hier in alle soorten en merken al gemonteerd gehad, waarbij het mijn ervaring is dat die van Powerflex (paars) het best passen, maar ook die moet je bijslijpen.

Wist niet eens dat je het ook nog moet bijslijpen, je zou verwachten dat het er toch voorgemaakt is. :eusa_think:

Ik zelf ben niet zo weg van deze rubbers, dus bij mijn T-5R komt er een originele in.

V70R^2

Welnee, ik heb ze allemaal al gehad (5 stuks) en was alle 5 plug en play zonder bij slijpen..
Citaat van: Dirk342 op 26-03-2017 12:38:29
Heb ze hier in alle soorten en merken al gemonteerd gehad, waarbij het mijn ervaring is dat die van Powerflex (paars) het best passen, maar ook die moet je bijslijpen.

UserID6342

Tsja, verschil moet er zijn natuurlijk.... Zal altijd wel de verkeerde gehad hebben dan, denk ik ;D

bebe66

#104
Met dank aan Dirk en Ronny is vandaag de downpipe door een wat beter exemplaar vervangen. Ze waren beiden enigszins  onder de indruk van mijn laskunsten :P op de flens van kat naar pijp achter de kat, het betere bak en braadwerk zeg maar. Maar goed, hij is lekdicht ;D

Ik had ook een nieuwe reactiesteun tussen bak en subframe bij me, omdat het vervangen daarvan me zelf niet lukte, vorige week.

Deze zat namelijk ondersteboven gemonteerd, met de tapeinden van onder naar boven door het subframe:


Daardoor geen ruimte om de moeren los te draaien.

Nadat Dirk de l..hannes die dit ooit zo had gemonteerd, had vervloekt, konden de moeren gelukkig van bovenaf vanuit de motorruimte met de nodige verlengstukken en ratel losgedraaid worden. Fijn, die uitgebreide gereedschapskist van Dirk.

Van de week maar eens naar de APK...

Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht