Van tropische trol naar N

Gestart door bebe66, 09-04-2016 21:14:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bebe66

Twee weken geleden, na een half jaar zonder 850, toch maar weer een (850 Estate GLT) uit 1994 aangeschaft.
We konden toch niet zonder 850, en bovendien wilden we een caravannetje aanschaffen, en dat werkt niet icm onze Twingo uit 2015....



Meteen na aankoop de distributieriem, spanrollen en waterpomp laten vernieuwen, want dat spul bleek er al 10 jaar in te zitten.

Heb ondertussen een afstandbediening setje voor de CV aangeschaft, maar moet het nog inbouwen.

Vandaag een vreemde ervaring: Na een lange snelwegrit sloeg ik linksaf, en leek het alsof het stuur even "vast" bleef zitten. Moest behoorlijk wat kracht gebruiken om in te sturen, en hoorde toen ook een geluid.

Eerder tijdens de rit had ik het gevoel dat de stuurbekrachtiging zo nu en dan niet werkte, en de rembekrachtiger af en toe zijn werk niet deed. Hard duwen, wel remmen. (terwijl vrouwlief ondertussen opmerkte dat het allemaal weer heel vertrouwd voelde; ik heb wijselijk mijn mond gehouden....)

Op de terugweg was er niets aan de hand, zowel de remmen als stuurbekrachtiging werkten normaal.

Wat kan er nu aan de hand zijn? ???
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

Jans Duiven


bebe66

Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

Woger


bebe66

Citaat van: Woger op 09-04-2016 21:25:03
Zijn alle reservoirs mooi op niveau?

Daar lijkt het wel op, maar olieniveau stuurbekrachtiging moet je meten met draaiende motor?
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

Woger

In mijn C70 volgens mij niet. Dop heeft een "stokje" er aan met daarop hot en cold indicator.

bebe66

#6
Heeft iemand deze al eens succesvol verwijderd?

Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

UserID6342

Ja hoor, is ff pielen als je geen nagels hebt met die sleutelringetjes maar als je er eentje open hebt kun je 'm er zo afschuiven :evil: ;D ;D.

Even serieus; iedere startonderbreker kan er tussen uit gehaald worden.  Even goed opletten wat de originele Volvo bekabeling is en waar het ding tussen geknoopt zit, dan de Volvo bekabeling weer herstellen naar origineel en klaar is het.

bebe66

Citaat van: Dirk342 op 10-04-2016 08:09:43
Ja hoor, is ff pielen als je geen nagels hebt met die sleutelringetjes maar als je er eentje open hebt kun je 'm er zo afschuiven :evil: ;D ;D

:eusa_dance:
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

bebe66

#9
Vandaag lekker buiten bezig geweest.

Het is een 850 met 5 gaats wielen, motornummer is 203193

Even wat zwevende zekeringen bij de accu schoongemaakt, en hé, het motortje van het schuifdak laat weer van zich horen.
Helaas geen beweging in het schuifdak....

Er lijkt een stukje rubber oid te missen aan de buitenkant van het dak, zie foto


Of moet dit een metalen klemmetje zijn?

Verder zag ik dat de universele vloermat aan bestuurderskant tegen de stuurstang aangeschoven zat. Zou dit de reden van mijn blokkerende stuur geweest kunnen zijn gisteren?
Een frut vloermat tussen rempedaal en vloer, werkt ook niet fijn bij het remmen. :'(
Ik heb de vloermat eruit gegooid, vandaag geen last gehad van abnormaal zwaar sturen of een rem waarop je moet stampen.

Nog even onder de kap gekeken en ontdekt dat er 2 ecu's in zitten. Wilde de alu plaat boven de injectors verwijderen om te checken of dit een VVIS is, maar die plaat kan er niet zomaar vanaf. Dien je dan eerst de borgklemmen van die injectors los te maken?

Wilde aan het eind van de middag de keyless entry module inbouwen volgens de razorx methode, maar schat dat ik hier toch wel even mee bezig ben. Wat een berg bedrading voor je bij die connectors kan, mijn 2CV is een makkie wat dat betreft..... Doen we een andere keer.
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

bebe66

#10
Ook nog preventief het slotje van het dashboardkastje gerepareerd. Palletje afgezaagd en er een m3 schroefje met loctite ingedraaid.

Kunststof onder 1 scharnier van de klep was gescheurd en gebroken, ben het nu met hard pvc lijm weer aan het reconstrueren.

Bij de vorige 850 al eens meegemaakt dat het kastje 's avonds laat niet meer open wilde en de huissleutels er in lagen....
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

FGG

Citaat van: Dirk342 op 10-04-2016 08:09:43
Ja hoor, is ff pielen als je geen nagels hebt met die sleutelringetjes maar als je er eentje open hebt kun je 'm er zo afschuiven :evil: ;D ;D

;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

bebe66

Hoera, de startonderbreker is er uit!

Spannend, originele bekabeling weer aan elkaar gesoldeerd, 1 dikke groen/rode draad en een dunnere blauw/rode draad en meteen starten.

Heeft iemand nog een blindplaatje voor naast het 'info' schakelaartje liggen? Daar zat eerst het contactje/ledje van de startonderbreker.

Straks verder met de CV op afstandbediening....
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

bebe66

Ondertussen werkt de CV op afstandsbediening, moet enkel de knippers nog aansluiten.

(Versleten) ruitenwissers voor vervangen door Bosch aerotwins (530U), wat een vooruitgang!

Achterklepbekleding van reparatiesetje voorzien.

Achterwisser (preventief) uit elkaar geschroefd, schoongemaakt en ingevet.

Oliefilter besteld, binnenkort olie verversen.


Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

bebe66

Vandaag de deurvanger LV vervangen.

Die ontbrak toen ik de auto kocht, maar er was verder niets gescheurd aan de deur of A-stijl.

(Voor mezelf: KM stand is nu 307790)

(Distributie + waterpomp is vervangen bij KM 305690)
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht