bestuurders stoel.

Gestart door jan smit, 11-04-2016 15:21:55

Vorige topic - Volgende topic

jan smit

Hoi
Ik wil me stoel zitting bestuurderskant vervangen maar kan ik stoel er zo uit halen .
Wel eerst accu pool los halen het is een classic van 3-2000
Ivm met airbags. ??

Sbv

ja kan gewoon. Idd eerst even de accu pool loshalen.

jan smit

Ik las iets over een klepje voor de airbag maar die van mij heeft dat dus niet.

Sbv

Citaat van: jan smit op 11-04-2016 17:32:47
Ik las iets over een klepje voor de airbag maar die van mij heeft dat dus niet.
Nee. dat is tot modeljaar 99 wel zo bij de mechanische airbags
jij hebt elektronische aansturing

jan smit

Midicijnman

[/quote]

Aha! Ik heb laatst mijn interieur vervangen. In de oude stoelen zaten inderdaad van die klepjes om voor de sensor te doen. Maar in de nieuwe kwam ik dat niet tegen.
Betekent dat dat ik nu geen zij-airbags meer heb? En is daar iets aan te doen? (Behalve natuurlijk zorgen dat je niet vanaf de zijkant wordt aangereden ;-) )

arjen850

Citaat van: Midicijnman op 12-04-2016 00:22:14

Aha! Ik heb laatst mijn interieur vervangen. In de oude stoelen zaten inderdaad van die klepjes om voor de sensor te doen. Maar in de nieuwe kwam ik dat niet tegen.
Betekent dat dat ik nu geen zij-airbags meer heb? En is daar iets aan te doen? (Behalve natuurlijk zorgen dat je niet vanaf de zijkant wordt aangereden ;-) )
[/quote]

Nee hoor, oud type airbags kan prima en werkt ook. Maar de aansluiting onder je stoel werkt niet. In de stekker moet je een weerstand stoppen, zo hou je de auto voor de gek. Anders blijft je lampje van de airbag branden.

Sbv

als je in bijv een modeljaar 97 stoelen van modeljaar 99 zet dan heb je geen zij airbags meer. Deze worden immer niet meer aangestuurd. Andersom kan gewoon alleen zal je dan een airbag warning canceller(weerstandje) moeten gaan monteren zoals Arjen al aangaf

jan smit

bedankt voor de info klus inmiddels gedaan en gelukt superrrr

Sweij

RemkoT5

Wat heb je gedaan?
complete stoel gewisseld of de bekleding gewisseld, en is orginele bekleding nog te verkrijgen?