Onderdeelnummer keerring

Gestart door elianmars, 11-04-2016 15:38:24

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: KIM op 13-04-2016 20:33:44
Ik heb het nagevraagd en ik meen dat het eerder richting de 70 euro gaat.
Ik vond het te duur en ga de gok gewoon wagen.
Mwah, 50 excl is ook al 60.50 incl.... En ik snap heel oed dat dit misschien voor eenmalig gebruik prijzig is, maar het laatste speelt hier dus niet.  Buiten dat, als ik een keerring van mijn eigen auto naar zijn moer tik, is dat jammer.  Bij een auto van een klant kost mij dat geld want garantie...

UserID6342

Citaat van: KIM op 13-04-2016 20:33:44
Ik heb het nagevraagd en ik meen dat het eerder richting de 70 euro gaat.
Ik vond het te duur en ga de gok gewoon wagen.
Mwah, 50 excl is ook al 60.50 incl.... En ik snap heel oed dat dit misschien voor eenmalig gebruik prijzig is, maar het laatste speelt hier dus niet.  Buiten dat, als ik een keerring van mijn eigen auto naar zijn moer tik, is dat jammer.  Bij een auto van een klant kost mij dat geld want garantie...  En ja leon, idd gewoon bij de dealer.

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 13-04-2016 19:17:16
Het grote voordeel van het persje is (ligt hier ook en word veel gebruikt) dat dit persje zowel geschikt is voor handbakken als automaten.  Een automaatkeerring zit er net iets anders in (iets dieper) als een handbakkeerring.  Met het persje is dit absoluut geen probleem en sla je de keerring exact op maat erin.

Sla je deze keerring (of handbak of automaat) net iets te ver heb je geheid lekkage weer.  En ja, het kan met een grote dop maar ideaal is anders (teveel gedaan en werd er helemaal simpel van).

En dat is het onderdeel dat in de post van Robbie staat, Dirk? 9995541?

Die is geschikt voor zowel automaat als handbak?

Robster480

Citaat van: elianmars op 13-04-2016 20:51:57
Citaat van: Dirk342 op 13-04-2016 19:17:16
Het grote voordeel van het persje is (ligt hier ook en word veel gebruikt) dat dit persje zowel geschikt is voor handbakken als automaten.  Een automaatkeerring zit er net iets anders in (iets dieper) als een handbakkeerring.  Met het persje is dit absoluut geen probleem en sla je de keerring exact op maat erin.

Sla je deze keerring (of handbak of automaat) net iets te ver heb je geheid lekkage weer.  En ja, het kan met een grote dop maar ideaal is anders (teveel gedaan en werd er helemaal simpel van).

En dat is het onderdeel dat in de post van Robbie staat, Dirk? 9995541?

Die is geschikt voor zowel automaat als handbak?

Jup :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

UserID6342

Robbie is mij voor, maar klopt ! Dat nummer is het persje voor zowel de handbak als automaat

elianmars

Ok, dat is mooi. Ik heb namelijk gisterenavond zo'n ding besteld in Duitsland ;D

Nog even afwachten of het gaat lukken, want het ging niet helemaal goed met bestellen. De betaling is gelukt, dus ik ga er vanuit dat het wel goed komt.

KIM

Robster480

Citaat van: elianmars op 14-04-2016 07:44:08
Ok, dat is mooi. Ik heb namelijk gisterenavond zo'n ding besteld in Duitsland ;D

Nog even afwachten of het gaat lukken, want het ging niet helemaal goed met bestellen. De betaling is gelukt, dus ik ga er vanuit dat het wel goed komt.

Ah, binnenkort keerringvervangmeeting ;D
Kornelis komt ook zie ik  :eusa_dance:

leons850

Citaat van: Robster480 op 14-04-2016 23:55:32
Citaat van: elianmars op 14-04-2016 07:44:08

Ah, binnenkort keerringvervangmeeting ;D
Kornelis komt ook zie ik  :eusa_dance:

Ik wilde ook al komen met de N. ;D
De S70 heeft alleen maar nieuwe keerring.   :eusa_whistle:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

Tientje huur per auto is wel goed toch?   :eusa_angel:

Dan heb ik 'm er snel uit ;D

Tot nu toe nog geen bericht over verzending gekregen, trouwens...

KIM

Dat tientje heb ik er wel voor over...
Bij mij moet de HO eerst aan de kant dus ik wil het eigenlijk wel graag in een keer goed doen.

UserID6342

Citaat van: elianmars op 15-04-2016 10:00:02
Tientje huur per auto is wel goed toch?   :eusa_angel:
Da's lekker, jij koopt een persje en het halve forum komt op bezoek omdat ze zelf te zeikerig zijn om een persje te kopen ??  Of zie ik nu iets echt verkeerds ?

Robster480

Dan heb ik 'm er snel uit ;D

Tot nu toe nog geen bericht over verzending gekregen, trouwens...

Ja hoor, heb jij 'm weer snel terugverdiend en je doet er ook moeite voor :)

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 15-04-2016 23:07:03
Da's lekker, jij koopt een persje en het halve forum komt op bezoek omdat ze zelf te zeikerig zijn om een persje te kopen ??  Of zie ik nu iets echt verkeerds ?

Maakt mij niet uit hoor, Dirk. Ik kan begrijpen dat jij je pers niet snel zal uitlenen, omdat je 'm vaker nodig hebt. Ik zal 'm zelf (hopelijk) niet vaak nodig hebben en vind het dan ook geen probleem om 'm uit te lenen.

Maar goed, tot nog toe geen enkele bevestiging van verzending, dus misschien te vroeg en voor niks gejuicht ;D

UserID6342

Snap je standpunt Marcel en idd leen ik geen gereedschap uit, behalve aan 3 mensen en voor de rest niets.  Het is mij gewoon te kostbaar er voor, heel simpel.  Als voorbeeld, ik heb een bepaalde 3/8 dop door Snap-On laten maken voor die fijne thermostaatboutjes, dat is een op maat geslepen dop die net onder de kop past om over de achterste thermostaatboutje heen te kunnen.  Het dopje kost ruim 55 euro ex de BTW en als een ander 'm naar de kloten draait ben je bedankt...  Juist omdat die boutkop is afgeslepen op maat, moet je er toch een beetje voorzichtig mee zijn.  Dop werkt overigens perfect en je draait ze er echt allemaal zo uit nu, zonder geklungel.  De Snap-On doppen zijn vrij hard gelukkig en kunnen wel iets hebben.

Hetzelfde voor zo'n persje, het gaat niet om die 50 euro of zo ex BTW, maar een ander is te zeikerig om hem te kopen en zegt dan; met dop 36 kan het ook (wat ook klopt maar niet fijn werkt), vervolgens schaf jij zo'n persje aan en ineens staat diezelfde op de stoep met het verzoek om het persje te lenen (waar hij zelf te zeikerig is voor om te kopen).  Dat stukje, vooral het laatste stukje, snap ik dus echt niet.  Zal daar wel te dom voor zijn dat ik dit niet begrijp.

De enigste verklaring die ik er voor kan bedenken is dat mij altijd geleerd is; als je iets wilt hebben moet je het of kopen of zelf maken.  Heb je de centen er niet voor, dan spaar maar totdat het wel kan.  Maar ga niet zitten wachten totdat een ander het koopt en vervolgens gaan 'lenen'....