Wel of niet Flushen

Gestart door Vidres, 11-04-2016 17:48:32

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Bij goede olie en de juiste intervallen is het dan ook niet nodig, dopes in de olie zorgen voor de reiniging.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

peteRRR

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 29-08-2016 17:33:48
Citaat van: peteRRR op 29-08-2016 15:21:03
Laat je goed informeren!

Ben ik mee bezig  ;) En flossen natuurlijk!  ;D

Effe een teaser ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stuuraandeverkeerdekant

What a smile!!

Citaat van: NinaPaul op 29-08-2016 18:31:55
Bij goede olie en de juiste intervallen is het dan ook niet nodig, dopes in de olie zorgen voor de reiniging.

En ja, dat begrijp ik, maar aan de andere kant... hoe kun je dat weten van een auto die 16 jaar uit je zicht is geweest? En onderhoudt iedereen op dit forum zijn auto niet overmatig goed??
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

peteRRR

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 30-08-2016 14:34:14
What a smile!!

En ja, dat begrijp ik, maar aan de andere kant... hoe kun je dat weten van een auto die 16 jaar uit je zicht is geweest? En onderhoudt iedereen op dit forum zijn auto niet overmatig goed??

Het is een keuze,...ik doe met iedere olie wissel een flush en 2 keer per jaar Gas Treadment en de boel blijft inwendig onderhouden/verwend
Heb eigenlijk alles van Forte al toegepast en het blijft gewoon goed rondt rijden,....denk ook dat de dopes niet zo goed reinigen
als een goed flush middel,...je zou er eens een deel olie voor de flush uit kunnen halen en na de flush en dan eens bekijken of
voor de serieuze bewijzen een lab onderzoek mee doen.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Vulk

Ik heb alvast twee flesjes besteld, samen met twee oliefilters, goedkope en goede olie, ...

Vulk

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Vulk op 10-09-2016 15:56:43
Ik heb vandaag geflushed, ervaringen zijn hier terug te vinden: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81154.msg1691456.html#msg1691456
Dank voor de link! En mooi verslag weer. Grappig om te zien hoe je door de auto telkens anders op de krik te zetten de laatste restjes er haast uit schud :) Staat bij mij zeker in de planning, maar eerst remschijven en blokken (besteld), thermostaat en temp meter (besteld) en carterventilatie (wellicht in december?).

razorx

Bij iedere auto die ik 2e hands koop pas ik een flush toe.
Met goed effect. Middelen als Forté en Wynns zijn leuk maar ATF werkt ook prima.

UserID6342

Eensch met Yits, ik denk zelfs (alleen ervaring met ATF) dat ATF misschien wel de beste motorreiniger is die er is, mits goed toegepast....

volvobug

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 30-08-2016 14:34:14
What a smile!!

Nee, ik niet, ik gebruik goedkope olie  ;D. En goedkoop is volgens sommigen hier slecht  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

stuuraandeverkeerdekant

Ik ben tijdens een lange treinreis (das een heeeele lange estate met velgen zonder rubbers erom) wat discussies over olie aan het lezen. Een beetje entertainment op deze late avond. En De Grote Olie Discussie blijkt hier uitermate geschikt voor!

Kwam ook jouw redentaties achter goedkope olie tegen  ;D

Citaat van: volvobug op 07-04-2015 17:02:50
Ik zal het tegen mijn monteur zeggen, die flikkert de laatste 350.000 km alleen maar Action meuk in mijn blok met bijna 500.000 op de teller. Volgens hem valt het wel mee  voor een 10V op LPG, die iedere dag goed warm wordt gereden, regelmatig de 200 km/uur aantikt om de boel schoon en open te houden en een verbruik van ca. 1 liter olie op 10.000 km bij deze stand heeft. Die eikel blijft maar eigenwijs met z'n Action Technosynt crack rotzooi.

Wat een monteur zeg. Je zal er maar mee in één huis wonen!   ;)

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 15-11-2016 00:03:10
Ik ben tijdens een lange treinreis (das een heeeele lange estate met velgen zonder rubbers erom) wat discussies over olie aan het lezen. Een beetje entertainment op deze late avond. En De Grote Olie Discussie blijkt hier uitermate geschikt voor!

Kwam ook jouw redentaties achter goedkope olie tegen  ;D

Citaat van: volvobug op 07-04-2015 17:02:50
Ik zal het tegen mijn monteur zeggen, die flikkert de laatste 350.000 km alleen maar Action meuk in mijn blok met bijna 500.000 op de teller. Volgens hem valt het wel mee  voor een 10V op LPG, die iedere dag goed warm wordt gereden, regelmatig de 200 km/uur aantikt om de boel schoon en open te houden en een verbruik van ca. 1 liter olie op 10.000 km bij deze stand heeft. Die eikel blijft maar eigenwijs met z'n Action Technosynt crack rotzooi.

Wat een monteur zeg. Je zal er maar mee in één huis wonen!   ;)

Ik heb ook genoten van de grote olie discussie, zaten mooie berichten bij haha.

Wat betreft de flush, ik ben ook daarin geïnteresseerd, misschien volgend jaar eens uitvoeren. Zoals Stuuraandeverkeerdekant zei, je weet nooit hoe de auto precies is behandeld de vorige 15 jaar. Aangezien men hier aangeeft dat het veilig en goed is om te doen, lijkt het me goed om dat mooie blok eens te flossen ;D

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 10-09-2016 20:33:04
Eensch met Yits, ik denk zelfs (alleen ervaring met ATF) dat ATF misschien wel de beste motorreiniger is die er is, mits goed toegepast....

Wat versta je onder goed toegepast, Dirk? Ik wil binnenkort de motor van de C gaan flushen.

Luz

Ik heb dezelfde waarschuwing gehad bij mijn oldtimer (porsche 944). Het blok zweette al hier en daar maar liep verder perfect. Het negatief advies van flushen was omdat wanneer al het vuil uit het blok zou verdwijnen dit ook zou kunnen resulteren in nog meer lekkages. Achteraf ook niet gedaan, al hadden een paar nieuwe keerringen ook niet de wereld gekost.
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

leons850

Citaat van: elianmars op 21-11-2016 10:09:14
Citaat van: Dirk342 op 10-09-2016 20:33:04

Wat versta je onder goed toegepast, Dirk? Ik wil binnenkort de motor van de C gaan flushen.

Ik heb bij de laatste oliebeurt van de N hier een voorzichtig begin mee gemaakt.
Volgende oliebeurt nog een keer maar dan wat meer.

Eerste keer heb ik het volgende gedaan.
Warme motor daar 100ml ATF in gedaan
Motor gestart en een half uur stationair laten draaien met iedere 5min het toerental verhogen naar +/-2500rpm.
Na een half uur motor uit en meteen olie er af en filter er uit (even handschoenen aan doen voor de warmte). ;)

Volgende olie beurt doe ik 250ml atf, dit had ik de eerste keer ook niet meer liggen.

Merkbaar was dat de motor daarna wat soepeler is gaan lopen, wat niet gek is want bij de gasinbouw is het carter er onderuit geweest en hebben we toch best een vieze binnenkant gezien.
Waarschijnlijk krijgt de N volgend jaar nieuwe distributie (compleet) met klepseals, dan kan ik nog meer gaan poetsen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein