Introductie S90 V90

Gestart door Spin!, 17-04-2016 13:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Blackfox

Wij willen altijd weer een 5 cilinder roffel ;D hier op dit forum, en terecht ;)

Persoonlijk vind ik de S/V 90 een schitterend mooie auto. :eusa_clap:.

Hoe lang ze meegaan.. tja de tijd zal het leren maar er zijn genoeg 5 pitters die de 3 ton ook niet halen ;D

henry classic v70

Citaat van: NinaPaul op 19-04-2016 19:07:16
Citaat van: henry classic v70 op 19-04-2016 18:47:42
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van een 4 cil, in zo'n wagen hoort minstens een 5-6 cil. en kan veel schoner als er op lpg wordt gereden. Is immers een afvalproduct van het raffineren van brandstof dus veel minder belastend voor het milieu.  :P

Denk ook niet dat ik in deze generatie nieuwe Volvo's zal rijden, als de Sandstone er over 10jr mee stopt zal er wel een V70NN komen  :eusa_dance:

De tijd dat het een afvalproduct was is al lang geleden hoor.

EN 589 (Euro norm)

...dan nog is het veel milieuvriendelijker
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Citaat van: henry classic v70 op 20-04-2016 19:56:37
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van een 4 cil, in zo'n wagen hoort minstens een 5-6 cil. en kan veel schoner als er op lpg wordt gereden. Is immers een afvalproduct van het raffineren van brandstof dus veel minder belastend voor het milieu.  :P

Denk ook niet dat ik in deze generatie nieuwe Volvo's zal rijden, als de Sandstone er over 10jr mee stopt zal er wel een V70NN komen  :eusa_dance:

EN 589 (Euro norm)

LPG- en CNG-voertuigen met een retrofit gasinstallatie hebben gemiddeld een hogere NON-emissie dan voertuigen met een affabriek gasinstallatie of benzinevoertuigen.
Circa de helft van voertuigen met retrofit gasinstallatie voldoet niet aan de typekeuringsnorm voor NOK-emissie. In de praktijk ligt de NOK-emissie van voertuigen met een retrofit gasinstallatie gemiddeld ook hoger dan de voor de typekeurcyclus vastgestelde emissielimiet.

Ondanks dat voertuigen met retrofit gasinstallatie de NO-emissielimiet gemiddeld overschrijden, hebben moderne LPG- en CNG-voertuigen in de
praktijk een 3 tot 8 maal lagere NON-emissie dan vergelijkbare dieselvoertuigen.

In vergelijking met benzinevoertuigen ligt de N0 2-emissie van LPG- en CNG voertuigen op een gelijk zeer laag niveau. DeN0 2-emissie van LPG- en CNG
voertuigen is minimaal een factor 10 lager dan vergelijkbare dieselvoertuigen met een affabriek roetfilter.

Door toepassing van affabriek roetfilters is bij dieselvoertuigen de uitstoot van fijn stof zeer effectief teruggebracht. De fijn stof emissie van moderne LPG- en
CNG-voertuigen is hierdoor op hetzelfde of soms zelfs op een hoger niveau komen te liggen dan die van dieselvoertuigen met affabriek roetfilter.

LPG- en CNG-voertuigen hebben ten opzichte van benzinevoertuigen een gunstig effect op de emissie van broeikasgassen. De Tank to Wheels
broeikasgasemissies zijn respectievelijk ca. 9% en 17% lager.

Ja ze zijn schoner, maar dat is enkel wanneer je het vergelijkt met diezelfde motoren op benzine.
Een moderne diesel stoot minder roet uit dan een oude volvo op lpg.

Bron: TNO.nl
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

FGG

Citaat van: NinaPaul op 21-04-2016 11:40:56

EN 589 (Euro norm)

LPG- en CNG-voertuigen met een retrofit gasinstallatie hebben gemiddeld een hogere NON-emissie dan voertuigen met een affabriek gasinstallatie of benzinevoertuigen.
Circa de helft van voertuigen met retrofit gasinstallatie voldoet niet aan de typekeuringsnorm voor NOK-emissie. In de praktijk ligt de NOK-emissie van voertuigen met een retrofit gasinstallatie gemiddeld ook hoger dan de voor de typekeurcyclus vastgestelde emissielimiet.

Ondanks dat voertuigen met retrofit gasinstallatie de NO-emissielimiet gemiddeld overschrijden, hebben moderne LPG- en CNG-voertuigen in de
praktijk een 3 tot 8 maal lagere NON-emissie dan vergelijkbare dieselvoertuigen.

In vergelijking met benzinevoertuigen ligt de N0 2-emissie van LPG- en CNG voertuigen op een gelijk zeer laag niveau. DeN0 2-emissie van LPG- en CNG
voertuigen is minimaal een factor 10 lager dan vergelijkbare dieselvoertuigen met een affabriek roetfilter.

Door toepassing van affabriek roetfilters is bij dieselvoertuigen de uitstoot van fijn stof zeer effectief teruggebracht. De fijn stof emissie van moderne LPG- en
CNG-voertuigen is hierdoor op hetzelfde of soms zelfs op een hoger niveau komen te liggen dan die van dieselvoertuigen met affabriek roetfilter.

LPG- en CNG-voertuigen hebben ten opzichte van benzinevoertuigen een gunstig effect op de emissie van broeikasgassen. De Tank to Wheels

Ja ze zijn schoner, maar dat is enkel wanneer je het vergelijkt met diezelfde motoren op benzine.

Volgens mij mag je dit hier niet plaatsen:

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2010/06/18/de-gevolgen-van-europese-regelgeving-voor-nederlands-beleid-voor-wegverkeersemissies-tno-rapport/kl2010014925atno-rapport.pdf

Pagina 1...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

djkain

Misschien heeft ninapaul wel toestemming gevraagd???
Kan toch...

En je mag ook niet harder dan 120 op de autosnelweg...

Alles is relatief

leons850

Ik vond het best een informatief stuk.
Ik dacht zelf ook dat ik super milieubewust bezig was.  :evil:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Robster480

Citaat van: leons850 op 21-04-2016 14:41:57

Zijn we ook, ten opzichte van collega 850/x70 benzinestokers ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

henry classic v70

Citaat van: Robster480 op 21-04-2016 15:34:12
Citaat van: leons850 op 21-04-2016 14:41:57

Zijn we ook, ten opzichte van collega 850/x70 benzinestokers ;D

Zeker weten maar ook de diesels tot zeg maar 2010!

De vraag is alleen hoe lang zo'n moderne diesel meegaat...
Die oude Volvo's op gas hebben bewezen dat ze heel wat km's meegaan, een kmstand van 500/600dkm is niet uniek. Wil dat nog wel eens van die moderne diesels zien of ze dat halen...
Uiteindelijk is een oude Volvo op gas altijd milieu-vriendelijker   :azn:

Robster480

Nouja, Volvo heeft natuurlijk ook nooit de bedoeling gehad om auto's te bouwen die 600k+ km halen en +20 jaar meegaan...
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Lunadust

Met die oude hokken haal je ieg het door de fabrikant opgegeven verbruik.

Praktisch al die miljeukhokken hebben sjoemelsoftware.
Of op een andere manier alles uit de kast getrokken om het opgegeven verbruik niet te kunnen halen.
Techneut, geen dichter.

NinaPaul

Citaat van: FGG op 21-04-2016 13:37:26
Citaat van: NinaPaul op 21-04-2016 11:40:56
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van een 4 cil, in zo'n wagen hoort minstens een 5-6 cil. en kan veel schoner als er op lpg wordt gereden. Is immers een afvalproduct van het raffineren van brandstof dus veel minder belastend voor het milieu.  :P

Denk ook niet dat ik in deze generatie nieuwe Volvo's zal rijden, als de Sandstone er over 10jr mee stopt zal er wel een V70NN komen  :eusa_dance:

EN 589 (Euro norm)

Volgens mij mag je dit hier niet plaatsen:

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2010/06/18/de-gevolgen-van-europese-regelgeving-voor-nederlands-beleid-voor-wegverkeersemissies-tno-rapport/kl2010014925atno-rapport.pdf

Pagina 1...

Toestemming wordt stilzwijgend verleend voor het citeren van gedeelten uit deze werken, op voorwaarde dat er geen winstoogmerk is en men de bron vermelt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Wat is er trouwens met dit model gebeurd??

FGG

Citaat van: NinaPaul op 21-04-2016 16:46:47
Toestemming wordt stilzwijgend verleend voor het citeren van gedeelten uit deze werken, op voorwaarde dat er geen winstoogmerk is en men de bron vermelt.

Dat laatste stond er vast niet... ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

Citaat van: henry classic v70 op 21-04-2016 18:24:13
Wat is er trouwens met dit model gebeurd??

http://i60.tinypic.com/xqf51v.jpg

http://i58.tinypic.com/av3b6u.jpg

http://i61.tinypic.com/2h87rk7.jpg
Die vond ik dan juist weer wel verschrikkelijk mooi om te zien.... Beter als de huidige S/V 90...