Introductie S90 V90

Gestart door Spin!, 17-04-2016 13:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Vanmorgen zijn we naar Beesd geweest om de S en de V90 te bewonderen. Normaliter moet ik eerst even wennen aan een nieuw model maar ik moet zeggen dat hij bij mij goed in de smaak valt.  Ruim, luxe en erg comfortabel. Zeker met die massagestoelen, wat een genot.

Enkele foto's:

Met mijn 2.02m en mijn neefje 2.10m (ThomV) konden we prima achter elkaar zitten. Hoofdruimte in de S wat minder. In de V prima.

Thom, zet jij interieur foto's erbij?
Nog meer mensen geweest?

www.vm-parts.nl

elianmars

De V90 is de eerste estate die ik geschikt vind als eventuele opvolger voor mijn N (als ik er ooit de centen voor heb). De V70 NN kan ik nog altijd niet aan wennen. De V90 daarentegen, wow!!  :eusa_drool: :eusa_drool:

Hans Duiven

Die sedan kan net zo goed een Škoda zijn qua looks:

Thom V

Fantastische wagens! En die massage functie..  :eusa_drool:

Jan_D.

Vrijdagmiddag was ik er ook. Prachtige wagen die V90 met heel veel ruimte in het interieur. In de bagageruimte wel minder ruimte. De wagen is trouwens wel flink wat groter dan de V70N. Ruim 4 meter 90.

Spin!

Citaat van: Jan_D. op 17-04-2016 17:38:18
Vrijdagmiddag was ik er ook. Prachtige wagen die V90 met heel veel ruimte in het interieur. In de bagageruimte wel minder ruimte. De wagen is trouwens wel flink wat groter dan de V70N. Ruim 4 meter 90.

Volgens een medewerker is de binnenruimte 11 cm langer tov de V70NN. Het scheelt behoorlijk. Dit gaat denk ik een topper worden in het grootste segment.

www.vm-parts.nl

san

Op zondag open?
Ben benieuwd wanneer die bij Broekhuis Harderwijk staat? Ga ik zeker ff kijken.

StefanCJ

Jan_D.

Citaat van: Spin! op 17-04-2016 20:49:14

Volgens een medewerker is de binnenruimte 11 cm langer tov de V70NN. Het scheelt behoorlijk. Dit gaat denk ik een topper worden in het grootste segment.

De wielbasis is maar liefst 19 cm meer dan de V70N. Dat zorgt voor veel meer binnenruimte en maakt de auto in principe ook veel comfortabeler. De draaicirkel is waarschijnlijk ook wat toegenomen..... Dat zou dan weer minder prettig zijn.

Spin!

Citaat van: Jan_D. op 17-04-2016 23:07:23

De wielbasis is maar liefst 19 cm meer dan de V70N. Dat zorgt voor veel meer binnenruimte en maakt de auto in principe ook veel comfortabeler. De draaicirkel is waarschijnlijk ook wat toegenomen..... Dat zou dan weer minder prettig zijn.

Wel prettig is: Leasprijs S90 D3 inscription vanaf +/- 750 euro  :eusa_dance:

www.vm-parts.nl

UserID6342

..... Dit gaat denk ik een topper worden in het grootste segment.
Ik denk het dus niet helaas....  Voor de prijs van een nieuwe S90 of V90 (van beide vind ik de neus schitterend te noemen, maar beide achterkanten / kontjes afschuwelijk, interieur subliem) vragen ze bij concurrenten zoals Mercedes, BMW, Jaquar, Audi -om er maar even een paar te noemen-:

"En hoeveel cilinders wilt u meneer ? 4-6-8-10 of 12 ?"  En dan kun je kiezen, na gelang prijs natuurlijk.  Bij Volvo kun je kiezen uit 4, 4 of 4 cilinder ???  Vind dat echt een vreselijk stomme fout die ze in dit segment, net zoals met de nieuwe XC90, hebben gemaakt en gaat ze echt klanten kosten.

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 18-04-2016 07:26:40
Ik denk het dus niet helaas....  Voor de prijs van een nieuwe S90 of V90 (van beide vind ik de neus schitterend te noemen, maar beide achterkanten / kontjes afschuwelijk, interieur subliem) vragen ze bij concurrenten zoals Mercedes, BMW, Jaquar, Audi -om er maar even een paar te noemen-:

"En hoeveel cilinders wilt u meneer ? 4-6-8-10 of 12 ?"  En dan kun je kiezen, na gelang prijs natuurlijk.  Bij Volvo kun je kiezen uit 4, 4 of 4 cilinder ???  Vind dat echt een vreselijk stomme fout die ze in dit segment, net zoals met de nieuwe XC90, hebben gemaakt en gaat ze echt klanten kosten.

Wat de powerfreaks (zoals wij, om maar even te generaliseren ;D) betreft heb je helemaal voor 110% gelijk. Maar er is een andere markt: De zakelijke markt cq leaserijders. En daar gaat hij goed bij scoren onder meer vanwege de bijtelling (gaat weer 3% omlaag hoorde ik).

Pijnlijk is ook dat de huidige generatie die een nieuwe Volvo kopen ook de behoefte blijkbaar niet meer heeft voor vermogen (ai) uit een 5-6-8 cilinder. Ze hebben de S/V60 met een dikke Polestar tuning uitgevoerd met 6 cilinders en daar zijn er naar zeggen ongeveer 750 van gemaakt. Dat komt volgens die pipo van Volvo omdat de behoefte niet groter was. Ga 20 jaar terug in de tijd en men leert dat er wereldwijd aan 7500 stuks 850 T-5R niet genoeg was, toen kwam de 850R (meer van gemaakt dan de T-5R) gevolgd door de classic V70R en al heel wat minder V70NR (en S60R resp +/- 2400 stuks om 3400).

Ik heb met de huidige generatie motoren met de D2 en D3 gereden en dat valt wat vermogen betreft alles behalve tegen. Ze kunnen uit een 4-pitter best wat power trekken. De benzinevarianten weet ik niet, misschien eens een keer testen.

Het instapmodel van de S90 is 42.999 en de V90 is maar 3000 euro duurder. Naar verwachting zal de Estate goedkoper worden in de lease vanwege de restwaarde die bij estates hoger is.

Daarom denk ik dat de S/V90 goed gaat scoren. Bovenstaand verhaal is tot stand gekomen door een gesprekje met een medewerker van Volvo gisteren, en ik kon me wel vinden in zijn rede. Plus dat er mogelijk nog wat motorische uitbreidingen in de pen zitten...al lijkt een Polestar me niet echt geschikt voor zo'n sloep...alhoewel? We gaan het zien.

www.vm-parts.nl

Walter

Ik denk het dus niet helaas....  Voor de prijs van een nieuwe S90 of V90 (van beide vind ik de neus schitterend te noemen, maar beide achterkanten / kontjes afschuwelijk, interieur subliem) vragen ze bij concurrenten zoals Mercedes, BMW, Jaquar, Audi -om er maar even een paar te noemen-:

"En hoeveel cilinders wilt u meneer ? 4-6-8-10 of 12 ?"  En dan kun je kiezen, na gelang prijs natuurlijk.  Bij Volvo kun je kiezen uit 4, 4 of 4 cilinder ???  Vind dat echt een vreselijk stomme fout die ze in dit segment, net zoals met de nieuwe XC90, hebben gemaakt en gaat ze echt klanten kosten.

Van de MB E / Audi A6 / BMW 5 die vorig jaar verkocht zijn, had 90% een viercilinder. Denk dat dat dus wel los loopt. Qua vermogens zitten ze ook gewoon boven wat het meeste is verkocht in de hele 800-serie. En die achterzijdes moet je echt in het echie bekijken, komen ze veel mooier uit. Dan zal je ook nooit meer de vergelijking met Skoda maken. Het zijn gewoon briljant mooie auto's

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

leons850

Citaat van: Walter op 18-04-2016 14:42:08

Van de MB E / Audi A6 / BMW 5 die vorig jaar verkocht zijn, had 90% een viercilinder. Denk dat dat dus wel los loopt. Qua vermogens zitten ze ook gewoon boven wat het meeste is verkocht in de hele 800-serie. En die achterzijdes moet je echt in het echie bekijken, komen ze veel mooier uit. Dan zal je ook nooit meer de vergelijking met Skoda maken. Het zijn Ik vind het gewoon briljant mooie auto's

:eusa_whistle:
ik niet.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Rob81

Vind de estate echt goed gelukt, de sedan weet ik zo nog niet ... moet ik in het echt zien denk ik. Verder niet echt mijn soort auto's, maatje te groot ... zal ook wel niet de doelgroep zijn  :angel: ;D

En dat ze niet anders leveren dan 4-cylinders is jammer natuurlijk, maar begrijpelijk gezien de prestaties van de huidige 4-cylinders en de meerprijs die je voor een 6-cylinder betaald door al dat milieu geneuzel.
De nieuwe V60 Polestar zal ook wel fors goedkoper worden dan de ton die ze voor de vorige vroegen. En Volvo is natuurlijk vrij klein, wellicht als ze meer auto's in Amerika en China verkopen dat die motoren er ook wel komen (denk niet dat bv die BMW V12 er nog was zonder die afzet markten).