remmen vervangen nog steeds gepiep

Gestart door markwillems, 17-04-2016 17:07:23

Vorige topic - Volgende topic

markwillems

Goedemiddag ,

Ik heb een vraag aan jullie misschien zijn er meerdere die hier last van hebben gehad , bij mijn 850 t5 heb ik de remmen compleet vervangen rondom er zat trw op en nu is alles brembo geremd , remt overgens weer heerlijk maar nu na 200 km gaat de rem weer piepen heb alles tog serieus schoongemaakt en goed gemonteerd zelfs aan de nieuwe blokken een schuin kantje gemaakt om het piepen voor te zijn maar tervergeefs zijn er tips  zo ja laat het maar weten

Bij voorbaat dank !!!

Mvg mark ! ;D

NinaPaul

Anti-piep plaatjes of ATÉ/volvo blokken monteren die voorzien zijn van.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

markwillems

Dat bestaat ook serieus anti piep plaatjes?! , ergens te koop en anders een set remblokken bij de dealer halen?

Jan_D.

Plaatjes bestaan echt. is een modificatie uit de begintijd van de 850. Via de dealer moet je die wel kunnen kopen.

markwillems

Super dit ga morgen gelijk die plaatjes halen bij de dealer , zie een onderdeel nummer staan dus helemaal top , heb wat koper slip op de achter blokken gedaan en alles brandschoon gemaakt , voorzijde idd droog gemonteerd , die paatjes zijn die voor alle 2 de assen of enkel achter?!

Gr mark

markwillems

Oke super bedankt voor de informatie en snelle reacties ! Technisch gezien deze plaatje zitten dan tussen je remblokken en de zuiger van de remklauw in neem ik aan ? Of zitten ze tussen de remblokken en schijven dat lijkt met niet

classicT5

Tussen blokken en klauwen. Op je schijven wil je niet, piept nog erger en remt voor geen meter ;)

markwillems

Weten jullie een adres voor deze onderdelen , volvo dealer in barendrecht zegt dat het niet meer te krijgen is ?!! Thnx alvast

elianmars

De plaatjes kosten ca 15 euro. Ate blokken (waar de plaatjes al op zitten) ongeveer een tientje meer. Ik zou het wel weten ;D

850blues

Bij ES zijn ook shims te koop: KLIK

Volgens mij zijn Volvo van die "halve" shims, dit zijn de "hele".
Zelf heb ik er al +/- 10 jaar van die "hele" opzitten, sindsdien geen last meer van gepiep.

<edit> De laatste jaren in combi met deze remblokjes: KLIK

NB, geen aandelen. 'k Kom ook bij Nordicar, Ton van Kuyk Beverwijk etc.
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

markwillems

Bedankt voor alle tips en snelle antwoorden , heb ze er tussen gedaan raar maar waar werkt perfect !