binnenkant motorkap vol met oliespatjes

Gestart door Schnappi, 19-10-2004 20:47:34

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Hallo allemaal

Daar zijn we weer ;D

vandaag eens olie wezen peilen en de vloeistof niveau's nagekeken maar tot men grote verbazing zat er aan de binnenkant van de motorkap allemaal kleine spatjes olie aan de soort piepschuimachtige plaat.

weet iemand wat dit is?

oliepeil bleek goed te zijn en de andere vloeistoffen ook maar alleen aan de peilstokhouder zat wat olie (spuugt hij nu gewoon olie uit de peilstok tijdens het rijden) op de peilstok geeft het peil aan tot onder het maximumstreepje.

motor loopt verder gewoon prima.

olie was wel zwart maar zit er nog geen 15000 km er in of is het alweer tijd om de olie te laten vervangen

Graag antwoord

baxie

Olie aan de peilstukbuis? Dat viel me bij mijn t5 ook al op vorige week... Volgens mij is bij ons de carterdruk wat te hoog door een (half) verstopte olieafscheider/carterventilatie. Of het afdichtringetje van de peilstok is gaar.Ik heb verder nog geen tijd gehad om te zoeken...

reneetje

Citaat van: T5RED op 19-10-2004 20:47:34

olie was wel zwart maar zit er nog geen 15000 km er in of is het alweer tijd om de olie te laten vervangen

Ja, vervangen om de 15000.
Zit je carterontluchting niet verstopt?
Controle hiervan zou ik niet te lang uitstellen , want anders heb je kans dat je je krukas keerring eruit blaast , met als gevolg flinke olielekkage onderzijde (lees grote onkosten)

De olie die je tegen de binnenkant motorkap ziet zal toch ergens omhoog gezwiept worden, probeer te achterhalen waar het vandaan komt.

Sucses

Rene 8)

Reitse

Was het niet Johann die een lekkage aan de peilstokbuis had?
Als je carterontluchting verstopt zou zitten dan vraag ik me nog af waar die olie dan vandaan komt dat het tegen de binnenzijde van de motorkap komt te zitten....

2.0keijzer

Schroef de afdekplaat boven de bougies er eens af (die waar DOHC 20V op staat).
Als er olie op je kop ligt kan een van de oorzaken het afdichtrubber van je olievuldop zijn.
Mogelijke Oorzaak: rot rubber icm carterontluchting...

Walter

Citaat van: 2.0keijzer op 21-10-2004 12:52:10
Schroef de afdekplaat boven de bougies er eens af (die waar DOHC 20V op staat).
Als er olie op je kop ligt kan een van de oorzaken het afdichtrubber van je olievuldop zijn.
Mogelijke Oorzaak: rot rubber icm carterontluchting...

Los rubbertje kost een paar euri, ben je ineens klaar. Die dingen worden hard na verloop van tijd

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

mathijs

Kijk toch je carterontluchting maar eens na en kijk ook eens naar je vuldop op je kleppendeksel of je daar oliesporen vind zo ja dan zit je zeefje van de ontluchting dicht slang loopt vanuit het carter naar de dikke slang van je luchtfiter.
Demonteren het is hooguit een halfuurtje werk.
Als je de slang doorblaast vergeet dan niet je vuldop los te draaien in mijn geval een bakkes vol met olie.
Groeten Thijs