Afstandbediening V70 van de sloop

Gestart door delta, 18-04-2016 18:26:18

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: remeeus op 22-04-2016 14:19:38
De ab code wordt dus opgeslagen in de regelunit en niet in de onvanger begrijp ik hieruit

Ja, daarom kun je de ontvanger gewoon wisselen en hierdoor het bereik verbeteren.
Zie mijn blog en dat van T_W.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Citaat van: remeeus op 22-04-2016 14:19:38
De ab code wordt dus opgeslagen in de regelunit en niet in de onvanger begrijp ik hieruit

Helemaal juist Pim, de hele CV en alarm aansturing komt uit de regelunit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

delta

Nog tips welke volvo dealer het kan (wil) doen. De eerste volvo dealer die ik belde, beweerde dat het inleren niet kan. :(
MY97 V70 2.5 20v *426-46*handbak*prefo*

cornelis-b

Citaat van: delta op 22-04-2016 16:17:34
Nog tips welke volvo dealer het kan (wil) doen. De eerste volvo dealer die ik belde, beweerde dat het inleren niet kan. :(

Zit die regelunit niet meer in die sloper Delta?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

delta

De sloper is nogal ver(was in de buurt ivm werk) hangt er vanaf wat de dealer vraagt en waar de dealer zit

delta

Mazzel!  Collega was in de buurt van de sloper en heeft de regelunit voor me meegenomen. Helaas kunstof  wel kapot, maar printplaat wat erin zit is goed.

Zit er nog verschil in type? Deze regelunit is wit, die in mijn auto zit ook. De ik thuis heb liggen is weer zwart.

Hopelijk krijg ik 2x ab werkend. Inmiddels al een hele verzameling aan onderdelen verzameld!

cornelis-b

Even denken hoe het ook alweer zat .............. volgens mij kan je de onder plaat van de unit los klikken en dan de hele print met de stekkers er uit schuiven, je kan hem dan zo weer in een hele en onbeschadigde unit zetten.

Zeg maar Henk tegen mij

delta

Het is allemaal gelukt. Ik kon inderdaad de printplaat eruit halen en andere weer plaatsen.
Ik heb nu 2x goedwerkende AB bij de auto.

stap 2 wordt de klapsleutel  ;D

wat ik over heb is gepost op te koop aangeboden

cornelis-b

Mooi dat het allemaal weer werkt en eigenlijk is het heel simpel mits je maar een set hebt uit de zelfde demontage wagen ;D

Zeg maar Henk tegen mij

mario850

wit mj 99-2000 canbus
zwart 97-98

altijd plug and play
mits geen storing van te voren!
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

delta

Ik heb een witte nu in mijn -97 geplaatst en werkt perfect

mario850

o

heb ik nog niet voor elkaar gekregen..

dan is de info hier boven nvt.. :)
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

delta

Ik heb er geen idee van zelf.  De dealer had op mijn verzoek 1 werkende AB bij de auto geleverd (helaas met slecht werkende lock-knop) In de auto lag de oude regelunit zwart en in de auto zat een witte geplaatst. Op de sloop heb ik 2x ab met witte regelunit gevonden en deze werkte meteen.

Mijn v70 is van -97, sloop-volvo zou van 98 zijn